Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

BJÖRN JAKTEN 2011

Featured Replies

Publicerat

Det blev en hyfsad björnjaktsvecka med flera björnkontakter.... Tyvärr börjar jämtiken hålla i lite för dåligt men hon är fortfarande en duktig björnfinnare :wub: Hade Björn nästan varje dag utom på onsdagen då han högsommarvärmen före :wacko: Börjar inse att gamtiken inte är lika skarp som hon varit och börjar flukta efter en föryngring.... Kan inräkna kontakt med totalt 6 st olika björnar på en vecka och 3000 hektar :o Va väldigt nära vid ett par tillfällen att få nypa till får se om det dyker upp någon möjlighet till jakt under veckan annars nyper jag en nästa vecka :ph34r:

• Svar 92
  • Visningar 14,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Vår norska kamrat "fenris" lyckades med fälla en svår hona som var sur som bara en kvinna kan vara ;) Hygenstövarn levererar och riktigt kul med lyckas med sådana björnar :wub: Luleå/Smedsbyn i år igen ^_^

Publicerat

Det blev en hyfsad björnjaktsvecka med flera björnkontakter.... Tyvärr börjar jämtiken hålla i lite för dåligt men hon är fortfarande en duktig björnfinnare :wub: Hade Björn nästan varje dag utom på onsdagen då han högsommarvärmen före :wacko: Börjar inse att gamtiken inte är lika skarp som hon varit och börjar flukta efter en föryngring.... Kan inräkna kontakt med totalt 6 st olika björnar på en vecka och 3000 hektar :o Va väldigt nära vid ett par tillfällen att få nypa till får se om det dyker upp någon möjlighet till jakt under veckan annars nyper jag en nästa vecka :ph34r:

får väll tack för man fick komma upp en sväng :) ser redan fram emot nästa repa.. ja Gott om björn var de och tyckte tiken skötte sig bra :) bara ta nya tag och försöka sig på nallarna :wub:

Publicerat

Får en dag i björnskogen, drar till Ovanåker på lördag och hoppas att det fortsätter som det börjat där... Flera björnar skjutna för duktiga plottar!

Publicerat

Får en dag i björnskogen, drar till Ovanåker på lördag och hoppas att det fortsätter som det börjat där... Flera björnar skjutna för duktiga plottar!

Här finns de gott om Björn. Jag bor där :) Lycka till! Vem/vilka ska du jaga med? borde känna dom du ska jaga med, är inte så mycket folk som bor här precis haha ;)

Publicerat

Här finns de gott om Björn. Jag bor där :) Lycka till! Vem/vilka ska du jaga med? borde känna dom du ska jaga med, är inte så mycket folk som bor här precis haha ;)

Båda har i alla fall haft springer spaniel, nu är det väl bara den ena som har sin kvar...

Publicerat

Hah! Om du bara visste hur mycket björn det finns härikring... ;)

Publicerat

Här i Västerbotten är snart Björnjakten över, så man hinner inte vara med så det blir bara Älg vi ska jaga om avskjutningen på Björn fortsätter innan måndag.

Publicerat

Då är Björnjakten över i Västerbotten 25 stycken Björnar är fällda. Man kan ju börja fundera om det är mycket Björn i Västerbotten. I Dorotea har dom gott om Björn det är skjutit mest björn där.

Publicerat

Gott om björn finns det men även jägare som dedikerat jagar björn.

Området kring Dorotea-Strömsund är ett hett område om man vill skjuta sig en björn!

gallery_1115_134_26395.jpg

Publicerat

Skönt då behöver man inte fundera på om man ska skjuta eller fota! :ph34r::D

Publicerat

Är över i dalarna också. Och inte fick jag panga någon nalle heller :( men nu går vi över till att jaga fågel och rådjur.

Publicerat

Är över i dalarna också. Och inte fick jag panga någon nalle heller :( men nu går vi över till att jaga fågel och rådjur.

Även i renbetesområdet?

Publicerat

Ni som har björnhundar, hur blir situationen när hunden tar upp hona med ungar?

Publicerat

Funderade jag oxo idag faktiskt, hör aldrig talas om att nån måste kalla in hunden för att det är en hona m unge. Och chansen borde väl vara stor att en hona ställer av ungarna i något träd och därmed är det omöjligt att veta vad man skjuter och då borde rimligtvis bli många felskjutningar per år? Bara en tanke som slog mig under bilförarn idag

Publicerat

Skaplig jakt igår i vart fall :rolleyes: Två björnar direkt på morgon :D

Publicerat

de verkar vara gott om dom nu :) låyter som de är dax för en res upp till härjedalen igen :blush:;)

Publicerat

Även i renbetesområdet?

Nej tror det är tre kvar i renbetesområdet. Men där är det väl året runt jakt på dom :P

Igår fick vi iallafall se en björn även om vi inte fick skjuta den.

Publicerat

Nej tror det är tre kvar i renbetesområdet. Men där är det väl året runt jakt på dom :P

Igår fick vi iallafall se en björn även om vi inte fick skjuta den.

Vi har nog alltid minst en kvar där.. ;)

Publicerat

Funderade jag oxo idag faktiskt, hör aldrig talas om att nån måste kalla in hunden för att det är en hona m unge.

Precis vad jag tänkte.

Publicerat

vad avser "påskjuten men avräknad"?

Publicerat

Är väl då nån skjutit på björnen men den ej är påträffad och förmodligen att man kunnat se spår att den är träffad ;)Och då räknar man den som skjuten... och drar bort från tilldelningen...

Publicerat

Då någon avlossar skott mot björnen och den inte ligger så räknas den av från tilldelningen under eftersöket, om björnen sedan "friskförklaras" så räknas björnen på igen. Det är för att undvika överskjutning.