Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Många beredda lämna SJF!

Featured Replies

Publicerat

SvJF har väl inte mycket att säga till om då frågan ... Jag säger flyttats nedåt och inte uppåt.... till Bryssel.

Jag vill inte ha 3st vargrevir i Skåne. Om det händer så får väl vi jägare ta saken i egna händer.

Jag vet att många anser att jag är en rovdjurs hatare, speciellt gråben då. Jag älskar alla djur och har kliat vargar om nosen i djurparken, men där är också platsen för dessa djur.

Varför utrotades dom en gång, inte konstigt med tanke på att ett revir tar i snitt 147 älgar per år.

Vi människor behöver kött och vargen är en konkurent om det vilda och dessutom dödar den för sitt eget höga nöjes skull. Vi jägare dödar också, kanske för nöjes skull men mera för att komma nära vårt ursprung som det jägare folk vi här uppe i norden har ärvt med oss sen stenåldern, Att komma närmare vårt ursprung om än med modernare vapen än spjut och knölpåk. Jag tycker det är regeringen som borde ha mera skin på näsan. Lämna EU innan EU slukar oss med hull och hår, precis som vargar gör med sina byten :angry:

• Svar 54
  • Visningar 6,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare

SvJF har väl inte mycket att säga till om då frågan ... Jag säger flyttats nedåt och inte uppåt.... till Bryssel.

Jag vill inte ha 3st vargrevir i Skåne. Om det händer så får väl vi jägare ta saken i egna händer.

Jag vet att många anser att jag är en rovdjurs hatare, speciellt gråben då. Jag älskar alla djur och har kliat vargar om nosen i djurparken, men där är också platsen för dessa djur.

Varför utrotades dom en gång, inte konstigt med tanke på att ett revir tar i snitt 147 älgar per år.

Vi människor behöver kött och vargen är en konkurent om det vilda och dessutom dödar den för sitt eget höga nöjes skull. Vi jägare dödar också, kanske för nöjes skull men mera för att komma nära vårt ursprung som det jägare folk vi här uppe i norden har ärvt med oss sen stenåldern, Att komma närmare vårt ursprung om än med modernare vapen än spjut och knölpåk. Jag tycker det är regeringen som borde ha mera skin på näsan. Lämna EU innan EU slukar oss med hull och hår, precis som vargar gör med sina byten :angry:

När jag läser vad du skriver blir du inte trovärdig och har du sådant agg till vargen och dessutom säger att de dödar för nöjes skull, tar ingen dig på allvar! Skall du strida för ett vargfritt Sverige, bör du nog tänka om... Att vargar bara hör hemma i en djurpark är inte i sin ordning och det avslöjar bara ditt osunda förnuft!

Publicerat

Nu jävlar Daniel bevisar du att vargarna är ryska annars går vi ur,

Då går vi ur då.För enligt SJF, ja deras tidning i alla fall så påstod dom att dom var baltiska på nittitalet :blink:

Publicerat

Siggy: Tack för inbetalningen. Bättre betyg går inte att få. Den stora anledningen till att man orkar med ett sånt här jobb är att folk faktiskt ibland uppskattar vad man gör och bidrar till att vi tillsammans kan försöka slåss mot väderkvarnarna.

MKJ: Bygdegårdsmöten är en säregen historia. Nu fanns där en del favoriter från förr så kanske var jag onödigt släpphänt men när jag en dag skriver mina memoarer så ska jag tamigfan avslöja allt från dessa möten genom åren. Tjära och fjäder är bara förnamnet... Jag kan faktiskt också ge dig rätt i älgspaningen. Blev tvungen att titta igenom lite älgdata igår från Uppland och inte minskar älgstammen... Den kan omfördelas och förbättras, men minskar gör den inte.

Wizard: Klart som korvspad att man kan, får och bör höja rösten. Tyvärr ser vi nu oroande tendenser att det smyger på ett blyförbud. Denna gången finns ingredienser som ställer frågan på en helt ny kant. Det här blir delikat...

Edsvalla: De var släkt med baltiska vargar...

Publicerat

Edsvalla: De var släkt med baltiska vargar...

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg allt i det repotaget, det var ju 15 år sedan. Men var det inte något om att dom inte var av den skandinaviska stammen ej heller den ryska.

Det har varit så väldigt många konstigheter i vargfrågan så jag vet inte vem man ska lita på.

Men om någon sparar alla gamla tidninga så lär det vara nr5 -96 det ska stå i.