Publicerat Mars 14, 201214 yr Jag är långt från en expert, la bara en last pall över grejerna hade inget hål.
Publicerat Mars 14, 201214 yr Jag är långt från en expert, la bara en last pall över grejerna hade inget hål. Okej
Publicerat Mars 31, 201214 yr 05:45 Idag sköt jag sista räven för den här säsongen. En liten räv hanne blev det
Publicerat Mars 31, 201214 yr 05:45 Idag sköt jag sista räven för den här säsongen. En liten räv hanne blev det Grattis till fin avslutning på rävjakten
Publicerat April 4, 201214 yr Imorse kl 07:00 när man skulle göra i ordning barnen för dagis, så upptäckte jag två rävar, en vid åteln & en på iskanten. Bara att hämta bössan och upp till skjutgluggen. Det blev en fin hanräv
Publicerat April 4, 201214 yr Kan vara den andra räven som fick bita i det sura äpplet, eller hundmaten som var utspridd på isen ikväll En tik och nr8 den här säsongen Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 5, 201214 yr Kan vara den andra räven som fick bita i det sura äpplet, eller hundratusen som var utspridd på isen ikväll En tik och nr8 den här säsongen Sent from my ST17i using Tapatalk Grattis
Publicerat April 5, 201214 yr Kan vara den andra räven som fick bita i det sura äpplet, eller hundratusen som var utspridd på isen ikväll En tik och nr8 den här säsongen Sent from my ST17i using Tapatalk Grattis
Publicerat April 6, 201214 yr Tack!!! Det rullar på, blev en tik till i eftermiddag, nr9, kanske man kan nå tvåsiffrigt
Publicerat April 7, 201214 yr Tack!!! Det rullar på, blev en tik till i eftermiddag, nr9, kanske man kan nå tvåsiffrigt Bra jobbat! Grattis!
Publicerat April 7, 201214 yr Plötsligt händer det!!! Inatt strax efter tolv så smög sig nr10 fram till hundmaten på isen, det blev en tik till. Av 10 rävar så är det 7tikar & 3hanar. Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 7, 201214 yr Plötsligt händer det!!! Inatt strax efter tolv så smög sig nr10 fram till hundmaten på isen, det blev en tik till. Av 10 rävar så är det 7tikar & 3hanar. Sent from my ST17i using Tapatalk Bra jobbat! Grattis!
Publicerat April 7, 201214 yr Plötsligt händer det!!! Inatt strax efter tolv så smög sig nr10 fram till hundmaten på isen, det blev en tik till. Av 10 rävar så är det 7tikar & 3hanar. Sent from my ST17i using Tapatalk Grattis
Publicerat April 7, 201214 yr Ni som har vakat i flera år och har mer erfarenhet än jag som bara åtlat och vakat i vinter kanske kan svara på denna fråga? Kan man vaka typ på hösten oktober osv utan att ha lampa vid åteln eller är det så pass mörkt utan snö som lyser upp då månen lyser? Tänkte mer hur mörkt de är på hösten på natten är de som på sommaren så behöver man ju ingen lampa eller? Mvh
Publicerat April 7, 201214 yr Du blir rätt så begränsad när det gäller dagar/nätter, dagarna kring fullmåne alltså. Har man möjlighet så försök ha en ljusare bakgrund/mark, typ stubb eller gammelförna. Numera spar jag mina rävar till snön kommer, finns nog inget läckrare än när "skuggan" kommer smygande över snön jaktupplevelsen upplever jag som starkare då, men det är jag det
Publicerat April 8, 201214 yr Du blir rätt så begränsad när det gäller dagar/nätter, dagarna kring fullmåne alltså. Har man möjlighet så försök ha en ljusare bakgrund/mark, typ stubb eller gammelförna. Numera spar jag mina rävar till snön kommer, finns nog inget läckrare än när "skuggan" kommer smygande över snön jaktupplevelsen upplever jag som starkare då, men det är jag det Okej då kanske de är bra att ha lampa.Jo jag har ju jagat på åtel bara i vinter jag startade tillochmed åtlingen mitt i vintern och jag har ju sett räv ofta men aldrig fått en skottchans förutom en jag bommade på och de är riktigt spännande då man ser nån lite mörk figur komma och gå eller trippa fram. Så man kanske ska spara åteljakten till vintern Mvh Mv
Publicerat April 9, 201214 yr Påskhelgen avslutades med en tik, nr11. Det är effektivt med hund torrfoder på isen Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 11, 201214 yr Är det bara jag som håller ut till den 15? Nr12 blev ytterligare en tik, har räddat livet på många sorkar den här säsongen
Publicerat April 12, 201214 yr Är det bara jag som håller ut till den 15? Nr12 blev ytterligare en tik, har räddat livet på många sorkar den här säsongen Grattis! Det är ju tur att det finns någon som är envis.
Publicerat April 12, 201214 yr Är det bara jag som håller ut till den 15? Nr12 blev ytterligare en tik, har räddat livet på många sorkar den här säsongen Nej jag fick skjuta min första räv i måndags på åteln som jag startade nu i vinter Annars har jag bara skjutit en skabb förra veckan på gården Såg en till igår men fick aldrig skottläge på den Man kanske ska skriva om vakjakten här istället Och grattis till 12 skjutna rävar! Inte illa pinkat Mvh
Publicerat April 12, 201214 yr det är synd att det bara är blötsnö som kommer. hade det varit "riktig" snö så hade det varit perfekt att snara nu. det är då full aktivitet på åtlarna.