Publicerat Februari 15, 201214 yr du var en jägare du skjuta räv 50 - 80 meter 23,00 det är väl inte så dåligt hur ser du att skjuta tänder du lampa då eller ?,Linus Nejdå, är det bara snö så är det lugnt.
Publicerat Februari 15, 201214 yr Författare iförrgår vart jag ute och slängde lite rester från 2 slaktade grisar får se om det varit något där i helgen =) blir nog att slänga ut lite hundmat också...far min hade åkt förbi och sätt några spår men inte kollat var det var för några neråt idag men inte kollat var det var.... typiskt när man säger åt honom att kolla =) ,
Publicerat Februari 16, 201214 yr bra med föryngring,,,minns fortfarande min första räv,då var jag också 12 år,,skitjakt
Publicerat Februari 16, 201214 yr Författare bra med föryngring,,,minns fortfarande min första räv,då var jag också 12 år,,skitjakt fint deeeet =) har inte varit någon räv där på 2 nätter nu var och kollade innan men det kommer väll =) kom ju 1.5decimeter så allt ligger ju under snö tror du det gör någon skillnad?
Publicerat Februari 16, 201214 yr fint deeeet =) har inte varit någon räv där på 2 nätter nu var och kollade innan men det kommer väll =) kom ju 1.5decimeter så allt ligger ju under snö tror du det gör någon skillnad? Enda skillnaden är nog att fåglarna inte rensar åteln lika lätt Har räven varit där så hittar den tillbaka.
Publicerat Februari 17, 201214 yr här brukar rävarna vara lugna ca 2 dygn efter mycket snöfall,sen börjar dom springa igen,,,men det är väl mitt i löpen där??oftast bara tikar som går på åtlar då,,iaf hos mej
Publicerat Februari 17, 201214 yr har gett upp åtlandet här nu. grisarna äter upp allt jag slänger ut innan räven hinner dit. men jag antar att man ska se det som något positivt att rävstammen är svag och grisstammen stark. hade varit värre om det vore tvärtom
Publicerat Februari 17, 201214 yr Författare Enda skillnaden är nog att fåglarna inte rensar åteln lika lätt Har räven varit där så hittar den tillbaka. den har ju tyvärr inte det än
Publicerat Februari 18, 201214 yr den har ju tyvärr inte det än Kan bero på mycket! Det finns kanske en åtel i närheten som drar mer? Eller så har det tidigare varit räv där men endast sporadiskt! De åtlarna som är sådana är en aning tröstlösa att sitta vid för man vet aldrig när räven känner för ett besök. Jag har en utanför mitt Garage med en specialtillverkad skjutglugg och alla bekvämligheter. aldrig skjutit en räv där Fortsätt ett tag till så kanske det drar igång
Publicerat Februari 18, 201214 yr En till nu på förmiddagen, skulle tända upp i pannan då frugan sa åt mig att det var en räv på åteln, så jag smög mig ut och fick en fin tik Det finns fördelar med att se åteln från vardagsrums fönstret
Publicerat Februari 18, 201214 yr Grattis! Rond 1 slutade med två rödpälsar, en tik och en hane. Höll dock på att gå illa med hanen efter en hög träff, men efter ett klockrent eftersök av avatarjycken löste det sig. Spårade frenetiskt i 2 kilometer varefter hon ställde den. Nöjd husse idag:)
Publicerat Februari 18, 201214 yr Författare är det någon som kan lägga upp sina vakkojar hur dom ser ut innifrån =)=)=) ?
Publicerat Februari 19, 201214 yr Plusgrader hela helgen Allt tinar upp och snön har nästan försvunnit. Man kan nästan tro att det börjar närma sig vår men jag blir lite stressad för jag ville ju åtminstone tangera förra årets 10 rävar.. I och med att det börjat tina på åteln så drar den gråfågel i massor så egentligen borde jag bosätta mig i kojan för det lär ju dra en del räv synd på det dåliga ljuset bara.
Publicerat Februari 29, 201214 yr Här verkar det inte hända mycket! Är det ingen som sitter i gluggen på nätterna? Det har kanske varit lite mörkt, men igår natt var det molnigt här iaf. Så jag satt i kojan & fick skjuta en rävhanne på 6 kg strax efter 23
Publicerat Februari 29, 201214 yr Härligt grattis! Har en fråga, hur snabbt/mycket kan en räv ät? hade ett rådjurs skinn, rå huvud, 8-9 kg kött i en vecka va helt tomt nu. Har den varit där mer än en gång det måste den vartit om man tänker hur mycket en räv väger! Tyvärr är snön borta
Publicerat Februari 29, 201214 yr Jag skulle om möjligt lägga åteln så att den var synlig från huset men att du jagar från ladan. Om du kan se den så får du en fingervisning om när räven är på plats, kan du skjuta från huset på en gemensam åtel så är det ju kalas ,men du bör inte göra 2 för då gör Murphys lag att räven alltid väljer den andra åteln Att sitta i ladan är enligt mig bäst för jag tror att räven känner sig säkrare där jämfört med boningshuset samtidigt så brukar djuren i ladan väsnas lite så ett litet misstag från dig kan gå obemärkt förbi även om räven är i närheten. Ett litet tillägg! I ett tidigare inlägg så skriver du att det tyvärr finns mycket räv på marken låter som kanonläge för att frossa i jakt Skit jakt på er! Jag har min åtel bakom huset å ett gäng rävar har ju stupat men ja vet ju inte hur många som inte vågat sej fram:p Men på tal om nåt helt annat, ja ska ut till Tjörn i helgen... Så en liten fråga ja har e vart på Tjörn bor du
Publicerat Februari 29, 201214 yr Härligt grattis! Har en fråga, hur snabbt/mycket kan en räv ät? hade ett rådjurs skinn, rå huvud, 8-9 kg kött i en vecka va helt tomt nu. Har den varit där mer än en gång det måste den vartit om man tänker hur mycket en räv väger! Tyvärr är snön borta Räven är väl där & tar med sig det den kan för att äta upp det på en tryggare plats. Den drar med lätthet bort ett rådjurs skinn med huvud. Så om det är ett par rävar i farten så går det fort. Sen har vi ju alla kråkfåglar oxå. Dom är inte så dåliga på att äta dom heller men dom drar till sig räv med sitt kraxande iaf
Publicerat Februari 29, 201214 yr Har tyvärr varit lat och inte varit där o kollat på en några dagar förens idag, 5 dagar kanske Men de går ju fort om dem e flera, och de e ju ett par dagar Har tyvärr itne tillgång till lött nu bara tips på ställen man kan få de? mer en slaktare/styckare?