Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakt/åtling 2011-2012

Featured Replies

Publicerat

Tack!

Det kändes skönt när vovven backade ut från granen med räven i munnen :)

• Svar 516
  • Visningar 49,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fick också en riktigt bra premiär Fick skjuta en räv första kvällen Mvh

• Bara ladda med stålhagel och panga ner lite vitfågel så har du ännu mera åtelmaterial.

• Tjörnbon
    Tjörnbon

Inatt invigdes jaktlagets nya jaktstuga som vi knackat på i Sommar Där finns en åtel och den är besökt , men jag hade bara luftpangen med för att fördriva tiden lite. Jag fick ett infall vid 21:00

Posted Images

Publicerat

Hade laddat åteln med surströmming ikväll, satte mig strax efter kl 22:00, rådjuren smög lugnt nere vid sjökanten när plötsligt det är två rävar ute vid åteln kl 22:45, tar korn på den första men den är orolig, så jag byter till nr2. Pang, räven drar väg som en avlöning, skymtar den i en trädridå innan den försvinner. Väntar ett tag innan jag kollar skottplatsen, hår och blod.

In och hämtar jycken med spårlina, efter ca 50m plockar vovven fram en tik med en bra träff i sig.

post-4534-0-38951000-1331247941_thumb.jp

Hinner bara in för att lägga in bilderna i datorn när jag kikar ut genom fönstret. Nere vid sjökanten sitter det en räv, smyger mig ut och lägger mig på jordkällar taket. Pang, en han räv får sluta sina dagar på isen.

post-4534-0-74923100-1331247936_thumb.jp

Grattis :)
Publicerat

grattis :D^_^

Publicerat

Den här helgen har börjat otroligt! Det blev en tik till ikväll.:)

4e495fc4-9f4c-5c23.jpg

Sent from my ST17i using Tapatalk

Publicerat

Där bidde det inga valpar ;)

Publicerat

Den här helgen har börjat otroligt! Det blev en tik till ikväll. :)

4e495fc4-9f4c-5c23.jpg

Sent from my ST17i using Tapatalk

Ja man får gratulera ännu en gång :)
Publicerat

är det någon som kan lägga upp sina vakkojar hur dom ser ut innifrån =)=)=) ?

Så här ser min koja ut innifrån

post-10656-0-24891900-1331373722_thumb.j

Publicerat

Åkte ut för att sitta i kojan en stund i går. När jag kom fram till kojan så att jag såg åteln (ca 22:20), då var det redan en räv på väg fram :blink:.

Behöver jag säga att den stack som en avlöning :angry:.

Jaja gick in å satte mig iaf. Drygt en timme senare kommer den första räven i god fart förbi åteln, den stannar till & skottet går räven blir kvar :)

02:15 är det dax igen räven stannar upp å tittar mot åteln även den blir kvar på plattsen B)

Ser sen en räv på håll så det finns minst en kvar, ska nog sitta i natt oxå. Blir nog att åka ut lite tidigare ;)

Publicerat

Åkte ut för att sitta i kojan en stund i går. När jag kom fram till kojan så att jag såg åteln (ca 22:20), då var det redan en räv på väg fram :blink:.

Jaja gick in å satte mig iaf. Drygt en timme senare kommer den första räven i god fart förbi åteln, den stannar till & skottet går räven blir kvar :)

02:15 är det dax igen räven stannar upp å tittar mot åteln även den blir kvar på plattsen B)

Ser sen en räv på håll så det finns minst en kvar, ska nog sitta i natt oxå. Blir nog att åka ut lite tidigare ;)

Grattis :) Ska sitta jag också ikväll :)
Publicerat

Grattis!!

Det är en fördel att ha åtlen så man ser den från vardagsrumsfönstret ;):P

Publicerat

Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba :P Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming.

post-11105-0-59265300-1331495438_thumb.j

Publicerat

Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba :P Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming.

Grattis! Nu ligger jag verkligen efter inför kommande vinter!
Publicerat

Grattis!!!

Det är effektivt med surströmming :)

Publicerat

Härligt Viktor! Verkar som the bävers ligger risigt till i maj, killen kan ju skjuta :ph34r:

Publicerat

De fixar du Magnus ;) Ja surströmming kan rekommenderas starkt. :P Sen får man ett kontrollskott på burken också. Haha

Publicerat

Härligt Viktor! Verkar som the bävers ligger risigt till i maj, killen kan ju skjuta :ph34r:

Ja jag hoppas de :D
Publicerat

Ja surströmming kan rekommenderas starkt. :P Sen får man ett kontrollskott på burken också. Haha

Klart att man öppnar burken med en konservburksöppnare, lite sport ska det väl vara :D , sen maskerar lukten av surströmming människovittring effektivt :lol:

Publicerat

Klart att man öppnar burken med en konservburksöppnare, lite sport ska det väl vara :D , sen maskerar lukten av surströmming människovittring effektivt :lol:

Haha :D:P
Publicerat

Jag har bara haft min åtel och vakkoja den här vintern och har sett två rävar men bara suttit två gånger. Men på sommaren då man ska mata in dom hur brukar ni göra då för att fåglarna inte ska äta upp det har läst att man kan gräva ner det eller att man gräver ett hål och slänger ner det sen lägger man en sånhär lastpall över men jag skulle vilja veta hur ni på forumet gör :)

MVH

Publicerat

Pangar på fjäderfäna så de håller sig väck ;)

Publicerat

Har tänkt att skjuta nån men har hört att det är bra att man får kråkfåglar dit som lockar dit lite räv så men om dom inte käkar upp allt :)

Publicerat

Mickel hittar garanterat på din åtel under icke säsong även utan kråkornas hjälp, de har ju nån månad på sig.

Publicerat

jo de är ju sant :)

Publicerat

AnteL ställ dit en norsk kråkfälla så decimerar du skat & kråkstammen rätt rejält.

Effektivt som fan :)

Publicerat

Nej så mke kråkor har jag inte men jag har byggt en norsk kråkfälla som jag har lov att ställa vid en bondgård som har problem med att kråkorna hackar sönder balarna :) Jag har bara hört att endel gräver ner eller gräver ett hål och lägger över en lastpall för att inte kråkfåglarna inte ska äta upp allt :) så de var därför jag undra hur ni gör? :)