Publicerat Mars 9, 201214 yr Tack! Det kändes skönt när vovven backade ut från granen med räven i munnen
Publicerat Mars 9, 201214 yr Hade laddat åteln med surströmming ikväll, satte mig strax efter kl 22:00, rådjuren smög lugnt nere vid sjökanten när plötsligt det är två rävar ute vid åteln kl 22:45, tar korn på den första men den är orolig, så jag byter till nr2. Pang, räven drar väg som en avlöning, skymtar den i en trädridå innan den försvinner. Väntar ett tag innan jag kollar skottplatsen, hår och blod. In och hämtar jycken med spårlina, efter ca 50m plockar vovven fram en tik med en bra träff i sig. Hinner bara in för att lägga in bilderna i datorn när jag kikar ut genom fönstret. Nere vid sjökanten sitter det en räv, smyger mig ut och lägger mig på jordkällar taket. Pang, en han räv får sluta sina dagar på isen. Grattis
Publicerat Mars 10, 201214 yr Den här helgen har börjat otroligt! Det blev en tik till ikväll. Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat Mars 10, 201214 yr Den här helgen har börjat otroligt! Det blev en tik till ikväll. Sent from my ST17i using Tapatalk Ja man får gratulera ännu en gång
Publicerat Mars 10, 201214 yr är det någon som kan lägga upp sina vakkojar hur dom ser ut innifrån =)=)=) ? Så här ser min koja ut innifrån
Publicerat Mars 10, 201214 yr Åkte ut för att sitta i kojan en stund i går. När jag kom fram till kojan så att jag såg åteln (ca 22:20), då var det redan en räv på väg fram . Behöver jag säga att den stack som en avlöning . Jaja gick in å satte mig iaf. Drygt en timme senare kommer den första räven i god fart förbi åteln, den stannar till & skottet går räven blir kvar 02:15 är det dax igen räven stannar upp å tittar mot åteln även den blir kvar på plattsen Ser sen en räv på håll så det finns minst en kvar, ska nog sitta i natt oxå. Blir nog att åka ut lite tidigare
Publicerat Mars 10, 201214 yr Åkte ut för att sitta i kojan en stund i går. När jag kom fram till kojan så att jag såg åteln (ca 22:20), då var det redan en räv på väg fram . Behöver jag säga att den stack som en avlöning . Jaja gick in å satte mig iaf. Drygt en timme senare kommer den första räven i god fart förbi åteln, den stannar till & skottet går räven blir kvar 02:15 är det dax igen räven stannar upp å tittar mot åteln även den blir kvar på plattsen Ser sen en räv på håll så det finns minst en kvar, ska nog sitta i natt oxå. Blir nog att åka ut lite tidigare Grattis Ska sitta jag också ikväll
Publicerat Mars 10, 201214 yr Åkte ut för att sitta i kojan en stund i går. När jag kom fram till kojan så att jag såg åteln (ca 22:20), då var det redan en räv på väg fram . Behöver jag säga att den stack som en avlöning . Jaja gick in å satte mig iaf. Drygt en timme senare kommer den första räven i god fart förbi åteln, den stannar till & skottet går räven blir kvar 02:15 är det dax igen räven stannar upp å tittar mot åteln även den blir kvar på plattsen Ser sen en räv på håll så det finns minst en kvar, ska nog sitta i natt oxå. Blir nog att åka ut lite tidigare Grattis!! Det är en fördel att ha åtlen så man ser den från vardagsrumsfönstret
Publicerat Mars 11, 201214 yr Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming. Grattis! Nu ligger jag verkligen efter inför kommande vinter!
Publicerat Mars 11, 201214 yr Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming. Grattis!!! Det är effektivt med surströmming
Publicerat Mars 12, 201214 yr Passade på att smita iväg till kojan när sambon åkte och jobba Blev en Fin hane (19:10). Hade tyvärr ingen våg men ca 7+kg. Åteln var laddad med surströmming. Härligt Viktor! Verkar som the bävers ligger risigt till i maj, killen kan ju skjuta
Publicerat Mars 12, 201214 yr De fixar du Magnus Ja surströmming kan rekommenderas starkt. Sen får man ett kontrollskott på burken också. Haha
Publicerat Mars 12, 201214 yr Härligt Viktor! Verkar som the bävers ligger risigt till i maj, killen kan ju skjuta Ja jag hoppas de
Publicerat Mars 12, 201214 yr Ja surströmming kan rekommenderas starkt. Sen får man ett kontrollskott på burken också. Haha Klart att man öppnar burken med en konservburksöppnare, lite sport ska det väl vara , sen maskerar lukten av surströmming människovittring effektivt
Publicerat Mars 12, 201214 yr Klart att man öppnar burken med en konservburksöppnare, lite sport ska det väl vara , sen maskerar lukten av surströmming människovittring effektivt Haha
Publicerat Mars 13, 201214 yr Jag har bara haft min åtel och vakkoja den här vintern och har sett två rävar men bara suttit två gånger. Men på sommaren då man ska mata in dom hur brukar ni göra då för att fåglarna inte ska äta upp det har läst att man kan gräva ner det eller att man gräver ett hål och slänger ner det sen lägger man en sånhär lastpall över men jag skulle vilja veta hur ni på forumet gör MVH
Publicerat Mars 13, 201214 yr Har tänkt att skjuta nån men har hört att det är bra att man får kråkfåglar dit som lockar dit lite räv så men om dom inte käkar upp allt
Publicerat Mars 13, 201214 yr Mickel hittar garanterat på din åtel under icke säsong även utan kråkornas hjälp, de har ju nån månad på sig.
Publicerat Mars 13, 201214 yr AnteL ställ dit en norsk kråkfälla så decimerar du skat & kråkstammen rätt rejält. Effektivt som fan
Publicerat Mars 14, 201214 yr Nej så mke kråkor har jag inte men jag har byggt en norsk kråkfälla som jag har lov att ställa vid en bondgård som har problem med att kråkorna hackar sönder balarna Jag har bara hört att endel gräver ner eller gräver ett hål och lägger över en lastpall för att inte kråkfåglarna inte ska äta upp allt så de var därför jag undra hur ni gör?