Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakt/åtling 2011-2012

Featured Replies

Publicerat

Tja, kattmat är billigare (för det köper ju föräldrarna till katten, så då tar jag bara lite) än hundmat som jag måste köpa själv ;). Jag la ut maten igår för första gången - räven kom snabbt :D :D :D

• Svar 516
  • Visningar 48,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fick också en riktigt bra premiär Fick skjuta en räv första kvällen Mvh

• Bara ladda med stålhagel och panga ner lite vitfågel så har du ännu mera åtelmaterial.

• Tjörnbon
    Tjörnbon

Inatt invigdes jaktlagets nya jaktstuga som vi knackat på i Sommar Där finns en åtel och den är besökt , men jag hade bara luftpangen med för att fördriva tiden lite. Jag fick ett infall vid 21:00

Posted Images

Publicerat

Härligt!

Publicerat

Tja, kattmat är billigare (för det köper ju föräldrarna till katten, så då tar jag bara lite) än hundmat som jag måste köpa själv ;). Jag la ut maten igår för första gången - räven kom snabbt :D :D :D

Stort grattis!!

då blev någon rävbiten nu då ^_^

Fortsatt skitjakt!

Publicerat

grattis!! :D

Publicerat

Nu är allt förberett och klart! :) Fiskrens och fiskfoder är utlagt på åteln, Små vägar är plogade på åkern. Perfekt måne! Imorgon smäller de! :D

Publicerat

(skitjakt) på dig :D

Publicerat

Man får tacka!

Publicerat

Då dog första räven inåtlad med kattmat. Skjöts kl 14:50 från ytterdörren - satt och lirade WoW när räven tittade fram :D

först och främst - stort grattis till räven! dock, jag är inte den som i vanliga fall klagar på folks jaktutstyrslar men att jaga i onepiece är nog mer eller mindre oförlåtligt

/P

Publicerat

först och främst - stort grattis till räven! dock, jag är inte den som i vanliga fall klagar på folks jaktutstyrslar men att jaga i onepiece är nog mer eller mindre oförlåtligt

/P

:lol: :lol:

Att vistas i en är mer eller mindre oförlåtligt <_<B)

Publicerat

Då dog första räven inåtlad med kattmat. Skjöts kl 14:50 från ytterdörren - satt och lirade WoW när räven tittade fram :D

Man får gratulera!! Roligt med snabba resultat.

Publicerat

/P

Haha - kanske det kanske ;) Även jag var en hängiven OnePiece-hater innan jag fick den i julas - nu åker den aldrig av. Tro mig - det är det skönaste plagg jag äger - synd bara att de inte kommer i en Gore-Tex värme variant för rävjaktsvak ;)

:lol: :lol:

Att vistas i en är mer eller mindre oförlåtligt <_<B)

Ta på dig en så ska du få se vad som är oförlåtligt - skönare än OP kan man inte hitta - aldrig mer behöva lida av skärpet i kombination med tighta jeans och tjock tröja framför TVn på en fredagkväll. :D:D

Publicerat

Haha - kanske det kanske ;) Även jag var en hängiven OnePiece-hater innan jag fick den i julas - nu åker den aldrig av. Tro mig - det är det skönaste plagg jag äger - synd bara att de inte kommer i en Gore-Tex värme variant för rävjaktsvak ;)

Ta på dig en så ska du få se vad som är oförlåtligt - skönare än OP kan man inte hitta - aldrig mer behöva lida av skärpet i kombination med tighta jeans och tjock tröja framför TVn på en fredagkväll. :D:D

Vad är det för fel på ringbrynja och långkalsonger?

Dessutom kan inte tanten hålla sig i styr nät man är så sexklädd :lol::ph34r:

Publicerat

Inte fel det heller ;) Men jag väljer att följa OnePiece's egna råd från hemsidan: "Köper du den största stoleken får du kanske plats till den fantastiska personen du tog med dig hem från krogen kvällen innan." Sen är frågan om inte en OP åker av snabbare än ett par långkalsonger - man har ju helzipper ;)

Publicerat

:) Ok! det var ett gott argument!

Jag får skaffa en outfit när hon börjar köra slentrianrape på mig :wub: :wub:

Publicerat
:)
Publicerat

Länge sen man skrev något vettig här!

kan börja med att gratta alla som skjutit räv/rävar :D en annan har bara hört dom, men sen å andra sidan sköter jag ej åteln längre då jobbet tar för lång tid (rörsvetsare plus tillverkning av diverse olika grejer som folk vill att jag ska göra på min fritid) så det blir lite dåligt med jakten.

En fråga! Använder ni bara kattmat på åteln, och hur gör ni då. Slänger ni bara ut en hög med detta eller gräver ni ner och donar!? Finns ju väldigt billiga alternativ på lidl och allt vad det nu är. Tänkte testa ihop med fisk och det.

Och sen det där med one-piece...alltså, nej, allvarligt, nej B)

Publicerat

Länge sen man skrev något vettig här!

kan börja med att gratta alla som skjutit räv/rävar :D en annan har bara hört dom, men sen å andra sidan sköter jag ej åteln längre då jobbet tar för lång tid (rörsvetsare plus tillverkning av diverse olika grejer som folk vill att jag ska göra på min fritid) så det blir lite dåligt med jakten.

En fråga! Använder ni bara kattmat på åteln, och hur gör ni då. Slänger ni bara ut en hög med detta eller gräver ni ner och donar!? Finns ju väldigt billiga alternativ på lidl och allt vad det nu är. Tänkte testa ihop med fisk och det.

Och sen det där med one-piece...alltså, nej, allvarligt, nej B)

Tja, jag tog bara en skopa och "la" ut på snön - så att den inte sjönk ner. Lade ut dem i en ca 2 m ring i diameter (kanske totalt 3 dl kattmat) precis där jag vet att rävar springer (det är fullt med spår). Det är någon slags "rävväxel".

OnePiece - allt jag säger är att jag var av samma åsikt som ni är, innan jag såg ljuset!

Publicerat

tänkte ge det ett försök igår kväll. hade slängt ut lite rester på en gammal växel vid ett torn och eftersom temperaturen börjar närma sig det normala begav jag mig ut. resterna bestod av lite torsk som legat i frysen allt för länge, lite gamla hamburgare och ett par nävar hundmat. jag har visserligen inte haft någon större rävtrafik på marken senaste tiden, har faktiskt inte sett ett enda spår sedan lon var där sist för ett par veckor sedan. satte mig 1930 och njöt av den fina kvällen. 2015 kom en timmerbil som skulle samla stockar 600 meter från mig. 2145 tröttnade jag på att bara höra den jäveln så jag gick hem.

i morse var jag uppe och kollade resterna och de var orörda så det gjorde alltså inte speciellt mycket att jag gav upp tidigt. på vägen fram till tornet hade det dock sedan jag gick hem igår passerat en gris modell större. klövarna var nästan stora som kalvklövar

Publicerat

Har sett en räv som smugit runt åteln i veckan, så ikväll gjordes ett försök. Fick sitta från 22:15 ända till 22:30 innan tiken fick bita i snön.

post-4534-0-56325800-1328825654_thumb.jp

Publicerat

Har sett en räv som smugit runt åteln i veckan, så ikväll gjordes ett försök. Fick sitta från 22:15 ända till 22:30 innan tiken fick bita i snön.

post-4534-0-56325800-1328825654_thumb.jp

Jobbigt med dessa långsittningar :P

Publicerat

Jobbigt med dessa långsittningar :P

Ja, det är inte lätt att hålla sig vaken B):lol:

Publicerat

Gratulerar, ett par rävar i ett skott kan man säga :)

Publicerat

nu har även jag och min bror startat en åtel jag har skottat upp gångar och jag har lagt dit en pall med utspridd hundmat och en gädda från helgens fiske som inte har legat i frysen tänkte att det luktar gott då för räven men banne mig inte för mig :D och så har vi tagit ut ett fönster från ladan så att vi kan sitta i ladan och panga på åtlen som ligger 20-30 meter där i från tror ni att räven kommer få vittring av oss då? för jag vet att 20-30 meter är rätt nära men jag tänkte att mitt i natten när det är bäck mörkt måste man väl ha åtlen rätt nära för att se. vi ska sitta i helgen och då undrar jag när ska man sätta sig och måste man sitta till 1 mitt i natten eller går det bra till 11 12 för man vill ju hinna se en film med chipskålen också :P och om vi lyckas något så kommer jag med besked ;):D MVH LINUS

Publicerat

Härligt med föryngring i ledet :)

Linus, jag har skjutit de flesta rävar på hemma åteln mellan kl 23 - 00, så det kan fungera alldeles utmärkt.

20- 30m är inget problem, jag har min på 15m men skjuter de flesta på när de är på ingång 50 - 80m bort. Gäller bara att vinden är till din fördel.

Skitjakt till helgen då och lycka till med chipsen B)

Publicerat

du var en jägare du skjuta räv 50 - 80 meter 23,00 det är väl inte så dåligt hur ser du att skjuta tänder du lampa då eller ?,Linus :)