Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat
9 hours ago Hipshot sa:

Snurran gick som vanligt.. trevligt, tack för input här ovan!

En bättre gös blev det som fick följa med hem, syrran och hennes snubbe ville ha. Kul hugg, tog stopp bara 

Det tar sig sa mordbrännaren!

Grattis!:)

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
16 hours ago Hipshot sa:

En bättre gös blev det som fick följa med hem, syrran och hennes snubbe ville ha. Kul hugg, tog stopp bara :wub:

Hörru slappo! kastar ut en tanke här, vad är en fet fryst gös värd i ett kastbyte vid macken på Lindhagensplan där vi möttes sist mot hagelplugg of your choise?

/Mike

Publicerat
3 hours ago Mad Mike sa:

Hörru slappo! kastar ut en tanke här, vad är en fet fryst gös värd i ett kastbyte vid macken på Lindhagensplan där vi möttes sist mot hagelplugg of your choise?

/Mike

Urtagen endast eller i filéad form?

Kom med ett bud vettja!

Rätt säker på att vi ska kunna komma överens :whistling:

Publicerat

Viker in med butikspris på ca 250-350 kr/kg filead beroende på vart i landet 

Publicerat
17 minutes ago Hipshot sa:

Kom med ett bud vettja!

Rätt säker på att vi ska kunna komma överens 

vad vill du ha? har ju allt mellan himmel och jord i skåpet....6or 5or 4or 3or diverse fabrikat...udda prylar som winchester blind side och fiocchi zink shot.....gåslådan är kvar sedan jag var yrkesverksam med 120 st mixed mestadels 5or och lite 3or:lol:

Vad väger en fettogös i filead form?

/Mike

Publicerat
3 hours ago Hipshot sa:

Kom med ett bud vettja!

Rätt säker på att vi ska kunna komma överens :whistling:

Filéa gösen och rök den på enris. Även abborre fungerar bra med enris. Jävligt gott!:)

Publicerat

Hippen, ingen bild = ingen fångst ?

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

Hippen, ingen bild = ingen fångst ?

Fotobevis!

Publicerat

Kan ta en bild på en påse i frysen märkt Mikes Goos.. Lagom spännande.

Fick iaf en gös ikväll som kommer att sluta sina dagar i Huddinge.. Iövrigt jävligt lugnt på sjön ikväll, toppenkväll iövrigt förutom segt fiske :wub:

Röka Gösfilé.. Testat en gång gick åt skogen, ev fick den gå för länge?

Om man kastar in den i en aburök med spån och lite enris.. hur länge ska den ligga där i värmen?

Publicerat

Leker inte Gösen nu ?   Vi fiskar inte abborre ute hos mig  i nån större omfattning på "våren "  av den anledningen, eller ser man markant 

skillnad på Hannar ?   Abborrar brukar var jäkligt magra på våren  dessutom .. 

Publicerat

Jo jag tror det men man ser en väldigt tydlig skillnad.. är de mitt i lek hanarna så är de nästan helt svarta.. 

Publicerat
4 hours ago culot sa:

Leker inte Gösen nu ?   

Oh yes!

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Leker inte Gösen nu ?   Vi fiskar inte abborre ute hos mig  i nån större omfattning på "våren "  av den anledningen, eller ser man markant 

skillnad på Hannar ?   Abborrar brukar var jäkligt magra på våren  dessutom .. 

Ska man vara petig här så..

Du har tydligt deklarerat att du fiskar med nät.. du är åtminstone antydningsvis ifrågasättande kring att jag fiskar gös nu under lek samtidigt som du själv fiskar "försiktigt" med nät under lektid..

Jag släpper tillbaka uppenbar lekfisk och faktiskt det mesta jag får upp.. hur funkar det med näten tycker du?

Kanske är lite gubbgrinig här.. men detta skavde lite.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Ska man vara petig här så..

Du har tydligt deklarerat att du fiskar med nät.. du är åtminstone antydningsvis ifrågasättande kring att jag fiskar gös nu under lek samtidigt som du själv fiskar "försiktigt" med nät under lektid..

Jag släpper tillbaka uppenbar lekfisk och faktiskt det mesta jag får upp.. hur funkar det med näten tycker du?

Kanske är lite gubbgrinig här.. men detta skavde lite.

Jag menade mest att dom är magra !  iaf är abborrarna det och honorna är ju mest rom och lite abborre.

Funkar inge vidare med nät under lek då det är risk att honorna dör  elr rommmen sprutar ur dom så jag skippar det .. 

För mig skaver det att man lajjar med det finaste matfisken jag inte ser röken av och sen släpper tillbaka den se det står väl 1-1 då ?

Publicerat

Och när vi ändå håller på så kan vi ju ifrågasätta varför vi skjuter hondjur under jaktsäsong då samtliga är gravida.....eller:D

Lika bra att sluta med allt och bli vegan!

/Mike

Publicerat
På 2020-05-23 at 00:34 Hipshot sa:

Hur tror du den lirar störningsmässigt med mitt lilla Garmin Striker lod? Det funkar utmärkt för att titta nedåt vid vertikalfiske.. Stora lodet som jag letar botten med är vad som ska bytas isf. 

Nu är inte jag insatt i att använda flera ekolod i samma båt, men sitter givarna nära varandra och/eller kör samma frekvens måste det vara stor risk för störningar.

Publicerat

Jobb till 03 inatt sen hem och sova.. därefter ut på sjön :wub: 

Publicerat
På 2020-05-29 at 11:38 Mad Mike sa:

Och på söndag blir det Hipshotgös i ugn i huddinge

/Mike

Googlat recept eller kör du efter eget huvud? Jag har lite fantasitorka, lite nyfiken på antingen vad du googlat på eller vad du tänkt göra..

Iaf sköööön dag på sjön igår :wub:

I normala fall så driftar jag över grunden ganska tvärt, gör omtag så fort botten planat ut osv.. men igår fanns all tid i  världen så när jag la upp första driften över en större grynna och missade lite så lät jag båten driva, insåg att jag skulle gå precis innanför en sten med en liten grynna invid 100 m längre ned i vinden. 

Bra idé!

Har inte fiskat där på allvar innan iår minns inte varför.. Nu smakade det på två gösar direkt när jag kom in i omr. Första var inte ngn svart lekgös, övervägde att ta hem den men tänkte att den kommer inte må bra av en heldag i båten så den fick gå tillbaka. Ned med jiggen igen..SMASK! direkt.. upp med en skitarg svart hane.. 

Tog två till har jag för mej där samt tappade en.. Sen iväg.. började blåsa lite för mycket så det vart obekvämt att drifta, inbillar mej att när gösen synar jiggen så måste man hålla stilla.. det är skitjobbigt att sitta och parera vågorna hela tiden. Så jag drog iväg och sökte mindre vindutsatt del av sjön. Stannade och spinnfiskade ett tag men inget kul.. In i en lävik.. den ser så fin ut men väldigt dött på loden. La mej där och lät båten driva ut.. Hade en hel del fisk som steg mot betet där men det kan ha varit smågäddor eller abborre, inga jätteekon.. fick ingen av dem att hugga. Hittade en ny grynna men den verkade helt död konstigt nog. Fick känslan av att det var mest mjukbotten på den toppen så jag vet inte om gösarna gillar den.

Driftade ut till en annan grynna som är känd, harvade runt där ett bra tag och tog 2 gösar till samt tappade två som var lite försikiga i hugget. 

Sen undrade familjen hur och när det skulle ätas, började dra mej hemåt. Driftade av en 3 m grynna mitt i sjön men den var tom till min förvåning.. sen några drifter till nere vid första grundet där jag börjat dagen, gav ett pet och två hugg men inget i båten.

Sen hemåt.

Obehaglig grej när jag skulle iland.. När jag dragit upp motorn och gled in mot sandstranden så fick jag hjärtklappningen från helvetet! Gjorde inte ont eller något annat symtom men shit vad det var obehagligt. Hoppade i land, drog fast båten i sanden, sen satte jag mej fan ned.. hann ladda hem en app för att övervaka hjärtfrekvens men precis då det var klart så klev hjärtat in i normal drift igen, ngt höjd puls men annars ok.

Klart obehagligt.. 

Nästa sväng.. måndag gissar jag!

Publicerat

Eget huvud, tänkte lägga fileerna i en form, en rejäl dos rosepeppar,lite vanlig peppar och salt, hylva lite smör över, 5dl grädde, serveras med pressad potatis och en citronklyfta samt en Sol:wub:

Blir nog bra.

/Mike

Publicerat
2 hours ago Mad Mike sa:

Eget huvud, tänkte lägga fileerna i en form, en rejäl dos rosepeppar,lite vanlig peppar och salt, hylva lite smör över, 5dl grädde, serveras med pressad potatis och en citronklyfta samt en Sol

Blir nog bra.

/Mike

Helvete bror,

Typ exakt vad jag kommer göra med flundrorna jag fick med hem sist. :wub:

Publicerat
3 hours ago Mad Mike sa:

Eget huvud, tänkte lägga fileerna i en form, en rejäl dos rosepeppar,lite vanlig peppar och salt, hylva lite smör över, 5dl grädde, serveras med pressad potatis och en citronklyfta samt en Sol:wub:

Blir nog bra.

/Mike

Hade jag ätit fisk så hade jag nog eventuell tillsatt en liten klick av nått som ger lite hetta jämnt lite bara 

Publicerat
7 hours ago, Hipshot said:

Obehaglig grej när jag skulle iland.. När jag dragit upp motorn och gled in mot sandstranden så fick jag hjärtklappningen från helvetet! Gjorde inte ont eller något annat symtom men shit vad det var obehagligt. Hoppade i land, drog fast båten i sanden, sen satte jag mej fan ned.. hann ladda hem en app för att övervaka hjärtfrekvens men precis då det var klart så klev hjärtat in i normal drift igen, ngt höjd puls men annars ok.

Klart obehagligt.. 

Nästa sväng.. måndag gissar jag!

Gösfrossa?!