Publicerat April 2, 20206 yr Detta är en populär post. The mad electrician strikes again! Fattas några till 70 st. Borrade säkert trettio hål och avverkade ungefär en halvmil innan jag äntligen hittade ett riktigt smörhäl. Hann inte mer än släppa ner så högg det.
Publicerat April 2, 20206 yr 2 minutes ago culot sa: Några i matstorlek iaf / P De största är på kilot. Men medelvikten är kanske 4hg.
Publicerat April 2, 20206 yr 1 minute ago Nils l sa: De största är på kilot. Men medelvikten är kanske 4hg. 1-kilo borrar är finfint ! Jag får mkt sällan småaborre då jag nätfiskar dom med 40mm maska , småborre är jobbiga att rensa bättre att ha till minkfällorna
Publicerat April 2, 20206 yr 4 hours ago Nils l sa: De största är på kilot. Men medelvikten är kanske 4hg. Fin fisk att filéea.
Publicerat April 2, 20206 yr Hade vi inte haft storm här (8-10 sekundmeter) så hade jag dragit ut på sjön.. idag eller i morgon. Men polarens båt är för klen för att fixa sjön och det är inget behagligt.. så fuck it!
Publicerat April 2, 20206 yr 7 hours ago Hipshot sa: Hade vi inte haft storm här (8-10 sekundmeter) så hade jag dragit ut på sjön.. idag eller i morgon. Men polarens båt är för klen för att fixa sjön och det är inget behagligt.. så fuck it! Har båt som klarar det men det är allt annat än behagligt i den vinden. Ska ju vara ett nöje att vara ute. Men du vet väl att 8-10 m/s inte är storm? Det är inte ens en kuling ?. Siffran som står i parentes på vindhastigheten nu för tiden är styrkan i byarna och verkar vara någon typ av hängslen och livrem ifall man inte har rätt. En variant på en "norsk sjörapport", dvs växlande 2-15 m/s. Siktar på en gäddfisketur på lördag med tillhörande fika och cigarrer. Bra prognos med 6-7 m/s och soligt.
Publicerat April 2, 20206 yr Nej jag vet att det inte ens är kuling men.. det är rätt mycket vind för en liten jävla aluminiumskorv som redan i lugnt väder är rank och otrevlig. Sen är det inte ens nästan mysigt i den vinden.. Min båt fixar detta enkelt men det spelar mindre roll, vill inte vara på sjön oavsett i detta väder. Typiskt aprilväder idag, blåste upp något jävulskt i em.. lär ha passerat kuling ganska enkelt. En bättre gren har gått ned framför kåken och grannen två kåkar bort har en firma inne som lägger papp på deras tak.. Såg en hel del papp flyga förbi här utanför i em... Sen spöregn och kräksnö om vartannat.. usch!
Publicerat April 3, 20206 yr Här nere har vi och har haft storm. Bra mycket hårda vindstötar, att fara ut o fiska känns extremt avlägset. /C
Publicerat April 3, 20206 yr Förresten ni som fiskar med båt. En sak som lyfter fisket ganska ordentligt är en frontmonterad elmotor. Dvs man kan GPS ankra eller köra sakta på autopilot medan man fiskar. Sen använder man vanliga motorn när man transporterar sig. Hör till prylarna som om man testar så är man körd... Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig att fiska utan elmotor. Tyvärr är de inte så billiga men kanske får ni skatteåterbäring som ni inte vet vad ni ska göra med...?
Publicerat April 3, 20206 yr Har elmotor men definitivt inte den modell du surrar om, tycker inte att det är motiverat med de groteska pengarna.. Kör elmotorn vid trolling och kortare förflyttningar nu bara, funkar bra. Även som nödlösning när man får haveri på stora motorn..
Publicerat April 3, 20206 yr 6 hours ago Hipshot sa: Har elmotor men definitivt inte den modell du surrar om, tycker inte att det är motiverat med de groteska pengarna.. Kör elmotorn vid trolling och kortare förflyttningar nu bara, funkar bra. Även som nödlösning när man får haveri på stora motorn.. Har du testat en så kommer du skaffa en å slänga den andra elen åt h-vete tänk dej å ligga å puttra sakta efter betesstim tvärnit på med ankringen medans du fibblar med spöt sen är det bara att fiska alternativt du vill förflytta ut med en rugge en autopiloten så koncentrera du dej på fisket inte styra
Publicerat April 3, 20206 yr Trögt och lite otrevligt på isen när vattenfall släppte på vatten. Det blev riktigt otrevliga ljud från isen. Säkert ingen fara men fisket vart inget vidare. Ungefär tjugo abborrar och tre sikar.
Publicerat April 4, 20206 yr 10 hours ago killer_mouse sa: Har du testat en så kommer du skaffa en å slänga den andra elen åt h-vete tänk dej å ligga å puttra sakta efter betesstim tvärnit på med ankringen medans du fibblar med spöt sen är det bara att fiska alternativt du vill förflytta ut med en rugge en autopiloten så koncentrera du dej på fisket inte styra Köper detta, säkert otroligt smidigt! Det är ett bök att ankra och krångla så visst ser jag poänger. Men det är inte värt pengarna... Överväger isf istället att uppdatera motorn på båten. Dagens Suzuki från -83 funkar men känns inte lika driftsäker som en nyare snurra.. En annan grej.. Kollade Söders Predatorfight på youtube.. och massa andra slika produktioner.. Hur kommer det sig att de aldrig drar fast sina jiggar i botten???
Publicerat April 4, 20206 yr 6 hours ago Hipshot sa: Köper detta, säkert otroligt smidigt! Det är ett bök att ankra och krångla så visst ser jag poänger. Men det är inte värt pengarna... Överväger isf istället att uppdatera motorn på båten. Dagens Suzuki från -83 funkar men känns inte lika driftsäker som en nyare snurra.. En annan grej.. Kollade Söders Predatorfight på youtube.. och massa andra slika produktioner.. Hur kommer det sig att de aldrig drar fast sina jiggar i botten??? Båda ja och nej vad som är värt å satsa på har du en "slushfund" så kan du ha tur å ramla på en Kallas moviemagic ser ju inte bra ut om proffs sätter sej i botten lika ofta som amatörer
Publicerat April 6, 20206 yr På 2020-03-28 at 12:05 Nils l sa: Lilla luleälv. Men det får väl klassas som sjö. Vad använder du för nånting till siken?
Publicerat April 6, 20206 yr Fick just en idé om att ta flugspöet och testa fiska sik från de öppna isvakar som öppnats bara dagstempen går på plus om några veckor. Någon som testat? Tänkte köra antingen husmask efter botten eller en imitation av de bäcksländor som alltid kläcks i hundratal på vårisen i vakar och råkar.
Publicerat April 6, 20206 yr Detta är en populär post. 3 minutes ago, Nils l said: Fick just en idé om att ta flugspöet och testa fiska sik från de öppna isvakar som öppnats bara dagstempen går på plus om några veckor. Någon som testat? Tänkte köra antingen husmask efter botten eller en imitation av de bäcksländor som alltid kläcks i hundratal på vårisen i vakar och råkar. Inte provat, men kom att tänka på den här
Publicerat April 7, 20206 yr På 2020-04-06 at 09:58 karelsk blandning sa: Vad använder du för nånting till siken? Mormyska i självlys eller helt svarta som agnas och fiskas med skakningar. Tänk tio koppar starkt kaffe eller lätt parkinsson.
Publicerat April 8, 20206 yr 10 hours ago Nils l sa: Mormyska i självlys eller helt svarta som agnas och fiskas med skakningar. Tänk tio koppar starkt kaffe eller lätt parkinsson. Tänkte mest på färg och storlek. Ser ut som att mörk fungerar bäst när dom är sega nappa.
Publicerat April 8, 20206 yr Inga fiskekort kommer att säljas i Jokkfall, Överkalix i sommar från Juni och året ut. https://sverigesradio.se/artikel/7448569
Publicerat April 9, 20206 yr Trögt som fan. Tre sikar som rymts i plånboken och tjugo minuters drillning av en grönögd som inte gick upp i hålet och som tillslut knäckte linan då jag med en hand försökte borra upp hålet.