Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vilken kaliber till gris-björn

Featured Replies

Publicerat
Jag vet en 8mmRM som inte är i så goda händer, Det du Isjonsson för det kan bli något roligt av en sådan b249.gif

Jaså! Har den blivit stulen el. vad menar Du ???

• Svar 87
  • Visningar 11,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Jaså! Har den blivit stulen el. vad menar Du ???

Kanske en liten ompipning är på sin plats  :o till något annat skoj skoj  8)  "nästan" straffbart att göra så på en 8mmRM

Publicerat
Kanske en liten ompipning är på sin plats  :o till något annat skoj skoj  8)  "nästan" straffbart att göra så på en 8mmRM

Nu får Du förklara Dig! Jag vet inte vad Du menar för fem öre. :-* Du ska veta att jag har sneglat på den 8 mm och isf för att bygga om den till en .416 rem., :D men det hade nästan varit straffbart? :D;)

Publicerat
Nu får Du förklara Dig! Jag vet inte vad Du menar för fem öre. :-*

Jag ska nog gå ur 8mmRM klubben och bilda mig en egen liten klubb . För att pipan ska nog väck på MIN 8mm remington magnum och det ska dit en lite värre sak tänkte jag mig.  8) 

Publicerat
Jag ska nog gå ur 8mmRM klubben och bilda mig en egen liten klubb . För att pipan ska nog väck på MIN 8mm remington magnum och det ska dit en lite värre sak tänkte jag mig.  8) 

Har det blivi för många 8 mm Rem. Mag. nu så att det inte är något speciellt att ha då ??? ::) ;D

Publicerat

jo + att dom är lite för orkeslösa ;)

Publicerat

6mm rem jag är spekulant på din pipa om du "plockar" ur den!

/Jeppe

Publicerat
6mm rem jag är spekulant på din pipa om du "plockar" ur den!

/Jeppe

Den är ingenting att ha , men skjuter skapligt än, men man vet alldrig när det tar slut. Lite för rostig invändigt annars hade jag nog inte övervägt att pipa om den , tror inte den har blivit rengjord på 20år.

Publicerat
jo + att dom är lite för orkeslösa ;)

Menar Du att 8:an är orkeslös ??? :o Tror jag inte. ;D

• 1 month later...
Publicerat

Håller med Danne! Självklart ska man använda sig av en klass 1 kaliber som man behärskar och en bössa man trivs med!

Personligen hade jag tagit min BAR .338WM och om jag hade haft en trevlig dubbelstudsare i .470NE så hade det självklart blivit den.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

hej mina blykulor är urborrade 3mm i spetsen om man kan kalla flatnosen det mao, så får jag en xpantion! ;D

många säger att man skjuter sämre med grövre kaliber. jag var på banan och skjöt med min 444:a vi var några killar som testade snabbskytte på nära håll 10-30m på björn figur, hastigheten jag sköt vet jag inte men jag hade börjat plocka upp mina hyllsor när dom andra hade skjutit färdigt ska tilläggas att alla var träff bössan var min bygel  marlin 444:a

mvh. samme

Publicerat

Jag bara undrar hur en gris-björn ser ut. I tv serien om pistvakt pratade de ju om bjärn och bjärv, men gris-björn har jag aldrig sett....

Är dte någon som har bild så lägg gärna in dem.. mvh Tomas

• 2 months later...
Publicerat

30-06 an med 13g Mega kula har räckt till grisarna här nere ( Blekinge ) Vi har ju inga Björnar så tyvär vet ja inte hur de ä med denna kal. + kulaval till björn men till gris har de funkat bra  ;D ;D