Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hippen Beretta mfl ni är i tidningen.

Featured Replies

Publicerat

Skönt att PT försöker rädda sitt skinn med en betydligt mer sanningsenig artikel. Bästa var ju att en ursekt krävs.  :)

• Svar 86
  • Visningar 6,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

mmm iofs men när ska dom lära sig att sluta "tro" saker? Kunde dom inte ha kollat upp med berguv nord ifall ägget på bilden verkligen är ett berguvsägg istället för att spekulera.

Publicerat
Och sedan så står det ju helt klart och tydligt att man inte får kopiera från den här fina sajten Jaktsidan.se utan att fråga först

jag citerar :

Vänligen respektera lagen om upphovsrätt. Kopiering eller annat nyttjande av innehållet helt eller delvis av denna och alla andra sidor på Jaktsidan är ej tillåtet. Om någon annan äger upphovsrätten så anges detta.

© Copyright Jaktsidan

Så han har ju brutit mot lagen när han har ryckt ut sina citat ur sitt samanhang som det passar hans artikel utan att fråga om lov först

Nejdå, rätten att citera är inskriven i lagen.

Publicerat
  • Författare

Har fått svar nu från ansvarig utgivare. Vet inte om jag får lägga ut hans mailsvar offentligt enligt lag så jag gör inte det. Men kortfattat så försvarar han bara artiklarna och vill inte erkänna att de gjort fel eller förtalat någon person.

Mycket illa, men jag har hört från ganska många personer att han är lite svår som person så de kanske var väntat.  :(

Publicerat
Nejdå, rätten att citera är inskriven i lagen.
Jo jag vet det men han har ju inte gjort det vad jag kan se utan han har ju bara tagit godbitarna för att det ska passa hans artikel och inta tagit dom i sitt rätta samanhang. Ska man citera nån så ska det vara på ett sådant sätt så att det inte kan misstolkas eller vridas på ett sådant sätt så att samanhanget blir ett annat.

Mvh Micke  :)

Publicerat

Men om vi ska vara lite självkritiska, med undantag för citaten då rå, så vad har PT gjort egentligen? Såvitt jag fattat det så har de torgfört fågeltittarnas mest kreativa fantasier och det får faktiskt tidningarna göra i viss utsträckning tror jag. De skrev ju att deras värsta farhåga var ju att jägarna mulat uvarna osv osv. Att fågeltittarna hade noll koll på flytt/råttgift/fågelsnuva osv kan man ju inte lasta tidningen för. Tror det blir svårt att jobba på en tidning om man måste försöka avgöra om det är en psykotiker eller ett supersnille man skriver om varje gång.

Ibland ser man ju att texterna är substanslösa så de bara måste ha skrvits på toa då journalisen var sällsynt hård i magen, det blir x antal hundra ord om inte mycket alls.

Jag är alltså betydligt surare på fågeltittarna som dessutom vägrar höra av sig trots att jag mailat både de lokala stollarna och även folk högre upp i klubben. Någonstans så delar vi intresset för viltet och naturern i alla fall..

Äsch jag vet inte men det känns som, med någont undantag, vi skjuter brevbäraren då den kommer med restskatten..

Mvh!

Publicerat

Fast en vettig reporter hade inte klipp ihop några rader här o där från Jaktsidan.se, bara för att "krydda" artikeln... :-

Publicerat

Nej precis och det är det undantag som jag svammlade om.. Skit samma, trist är det.

Mvh!

Publicerat
Nej precis och det är det undantag som jag svammlade om.. Skit samma, trist är det.

Mvh!

Jag har en finurlig liten pryl på adress "Runt Lägerelden" den går säkert att anpassa för

trilskandes reportrar *flin*

• 5 months later...
Publicerat

jur har det gått med anmälan och allt???

Publicerat
  • Författare

Nerlagd blidde den, men vad var väntat  :-

• 3 months later...
Publicerat

fan måste vara lukten i pite eller för mycket pdol för killen som skriver sånt blaja,