Publicerat April 10, 201214 yr Snart dags för bocken igen för oss lyckliga tjernobyler. Har varit ute och rekat lite och det ser ut ungefär som tänkt, ska förhoppningvis lycka nypa nån på någon av markerna i allafall, kyrkmarken blir nog trög då det endast finns svartjord och plöjor..men men. Är det nå fler som ligger i startgroparna?De tre bockarna bruse
Publicerat April 10, 201214 yr Jodå, här kommer det att bli jakt 1 maj. Ska ut och inventera lite närmare inpå, men vad vi har sett i vinter så har det funnits gott om bock.
Publicerat April 10, 201214 yr Inget Tjernobyl här inte Med tanke på att de i efterhand upptäckt att det var försvinnande lite strålning så hoppas jag att de ordnar med vårjakt hos oss också ,eller åtminstone fredar den hos er så jag slipper vara så jäkla avundsjuk
Publicerat April 10, 201214 yr Författare Inget Tjernobyl här inte Med tanke på att de i efterhand upptäckt att det var försvinnande lite strålning så hoppas jag att de ordnar med vårjakt hos oss också ,eller åtminstone fredar den hos er så jag slipper vara så jäkla avundsjuk Såja, hold youe horses..du har silveret i havet att glädjas åt Att förlora nåt i världens bästa Sverige går lika fort som ett medlemsskap i EU, att få nåt...ja har ju inte hänt ännu..så vem vet..
Publicerat April 10, 201214 yr Jo ska försöka ta mig ut någon sväng iaf, har en stilig bock som smyger omkring som jag hade på kornet ifjol. Lite mycket snö bara.....men det tinar väl.
Publicerat April 10, 201214 yr Såja, hold youe horses..du har silveret i havet att glädjas åt Att förlora nåt i världens bästa Sverige går lika fort som ett medlemsskap i EU, att få nåt...ja har ju inte hänt ännu..så vem vet.. Både djupt och sant! Skitjakt!
Publicerat April 10, 201214 yr Jodå, här kommer det att bli jakt 1 maj. Ska ut och inventera lite närmare inpå, men vad vi har sett i vinter så har det funnits gott om bock. Tycker du att det känns jobbigt med så mycket bock så är det bara att säga till ;-)
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Jo ska försöka ta mig ut någon sväng iaf, har en stilig bock som smyger omkring som jag hade på kornet ifjol. Lite mycket snö bara.....men det tinar väl. Att markerna runt Ume kan producera riktiga as till trofeér har men sett i jaktpressen, får se om det trillar en till då
Publicerat April 11, 201214 yr Att markerna runt Ume kan producera riktiga as till trofeér har men sett i jaktpressen, får se om det trillar en till då Ja, om, inte annat så har man sett det på kronhjortarna.
Publicerat April 11, 201214 yr Hejsan. är nybörjare på bockjakt eftersom vi först nu fått en stam som tål bockavskjutning på våren, jag undrar hur ni lockar bockarna eller är det smygjakt som gäller? Har på mina marker 80 % skog men ändå mycket kalhyggen, så vad passar bäst för jaktform? och om ni lockar med lockpipa vilken isåfall? Mvh. Tobias
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Har lyckats locka in nån bock i slutet av lovligheten, alltså in bit in i juni. Har tyvär inte kommit till skott då, men jag har använt mig av en Nordic roe. Kul förresten att du får komma igång med ny jakt
Publicerat April 11, 201214 yr Att markerna runt Ume kan producera riktiga as till trofeér har men sett i jaktpressen, får se om det trillar en till då Jo det ska bli spännande och se:-)
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Jo det ska bli spännande och se:-) OT: Mcgyver, vad förren jycke gömmer sin på din avatar? Spaniel ?
Publicerat April 11, 201214 yr OT: Mcgyver, vad förren jycke gömmer sin på din avatar? Spaniel ? strävhår då får du lova mig en sak att om du skjuter en bock så ta kort på den så vi på foromuet har något att drägla på tills augusti man längtar ju så till dom fina gröna sommaråkrarna som är fulla av fina sexor
Publicerat April 11, 201214 yr strävhår då får du lova mig en sak att om du skjuter en bock så ta kort på den så vi på foromuet har något att drägla på tills augusti man längtar ju så till dom fina gröna sommaråkrarna som är fulla av fina sexor Hörru Linus! Du får inte skjuta ännu för du har inte åldern inne utan du får fortsätta att dregla när bror din skjuter någon bock el. någon annan där nere.
Publicerat April 11, 201214 yr Författare strävhår då får du lova mig en sak att om du skjuter en bock så ta kort på den så vi på foromuet har något att drägla på tills augusti man längtar ju så till dom fina gröna sommaråkrarna som är fulla av fina sexor Nu sätter du press på mig Linus..men det ska jag fixa utifall kommer dock inte fresta med nån 6:a dock, om nu inte nån bättre returare visar sig vill säga.
Publicerat April 12, 201214 yr så med andra ord är det smyg och vakjakt som gäller i början på jakttiden? hur funkar buttolon och skall man locka med kontakt eller ångestlätet?
Publicerat April 12, 201214 yr Jupp! En av årets jaktliga höjdpunkter, helt klart. Stammen ser fin ut tycker jag. Har lite olika upplägg på var premiären skall företas. /Må
Publicerat April 12, 201214 yr Det skall väl finnas någon bock kvar efter vintern detta år, det blev heller inte någon hundjakt i höstas (Västerfärnebo reviret). Det ser väl egentligen riktigt bra ut i de delar av Västmanland som jag känner till efter denna vintern. //Lasse D.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare så med andra ord är det smyg och vakjakt som gäller i början på jakttiden? hur funkar buttolon och skall man locka med kontakt eller ångestlätet? Bara till att testa dig fram tikkamästar´n, personligen blir det mest just purschjakt med en lockton på sluttampen av diverse (o)ljud.
Publicerat April 12, 201214 yr Hörru Linus! Du får inte skjuta ännu för du har inte åldern inne utan du får fortsätta att dregla när bror din skjuter någon bock el. någon annan där nere. det var det jag menade självklart !!!
Publicerat April 15, 201214 yr Åkte ut och spejjade med kameran i fredags, och såg att fjolårets retsticka fortfarande vandrar runt på marken......