Publicerat Maj 29, 201213 yr Författare Grattis Uffe! Danke viktorios, hade vittring på yttligare en rackare igår kväll på kyrkan. Går all in och satsar på en Grand Slam i år
Publicerat Maj 29, 201213 yr Danke viktorios, hade vittring på yttligare en rackare igår kväll på kyrkan. Går all in och satsar på en Grand Slam i år Grattis !Imponerande rådjursstam ni har .Vi såg mellan 80 -100 rådjur (öster om E4 )mellan stockholm och gävle på lördagskväll när vi åkte från tullgarn..Loåtlar på varje åkermark
Publicerat Maj 29, 201213 yr Författare Tack Bamse! Låter bra det, rätt sida autobahn Jepp, katterna tycker oxå att sol och vår är härligt och man blir lika glad de ggr man ser dem
Publicerat Maj 29, 201213 yr Blev lite inspirerad idag så det blev en tur till ovittjad mark och två kombatanter blev en. Oj Fin en! Grattis
Publicerat Maj 29, 201213 yr Författare Tur som en tok ikväll! Igår på väg hem ifrån passet så såg jag en bock på en av de gamla inägorna, så det fick bli kvällens projekt. Sätter mig klockan 20 fint i en liten backe med översikt över den hektar stora ägan, strax efter 21 hörs nåt som kan vara en bock som fejar ca 50m bort bakför ett gäng granar. Riggar iordning kameran, tanken var att försöka filma händelsen. Hör han feja några ggr till men sen blir det tyst, efter 20m tystnad och inte en skymt av han så är jag inte lika övertygad om att han ska dyka upp överhuvudtaget. Hinner nästa börja misströsta när han till sist dyker upp längst bort mot skogskanten, fipplar med kameran en stund men lyckas inte få nån skärpa på det hållet så det är bara lägga ner. Han går i höggräset och erbjuder bara ryggen i små luckor emellanåt, men ryggen gick ju bra sist så.. Knästående med en sten som stöd och lägger en tröja under, 100m och det här kan ju inte gå fel. Känner direkt att avfyrningen inte blev den bästa och mkt riktigt tecknar han inte för nån träff alls, men lyckligtvis har den överraskade herren den goda viljan att endast rusa 30m och ställa upp sig fullt synlig med halv bredsida. Skit bakom spakarna ikväll, men med lite tur löste det sig ändå
Publicerat Maj 31, 201213 yr Författare Det finns en del som har gödsel i byxfickorna! Grattis! Man får förmodligen äta upp det här hela vintern när man får lyssna på alla drev som bara går in på grannmarkerna då får man köra ner nävarna i fickorna och försöka komma ihåg hur det kan vara
Publicerat Maj 31, 201213 yr Författare Det går bra nu! grattis igen då Var upp till marken vid "din" bäverå igår och gjorde ett försök, ingen bock men väl en get och en pinntjur. Blir att försöka en sväng till på sista lovliga veckan, ska då försöka mig på lite lock. Än lever hoppet om GrandSlam ....jo du burgarna tog slut
Publicerat Maj 31, 201213 yr Följer med spänning haha hoppas dom får hem Nya, ser ut som man kanske får helg imorgon
Publicerat Maj 31, 201213 yr Man får förmodligen äta upp det här hela vintern när man får lyssna på alla drev som bara går in på grannmarkerna då får man köra ner nävarna i fickorna och försöka komma ihåg hur det kan vara Ja, det kommer du med största sannolikhet att få göra, men glöm inte att stoppa ner färsk dynga i byxorna så får du se om turen vänder för dig.
Publicerat Juni 15, 201213 yr Författare http://youtu.be/rCuFQ32U6qg Fick en fin avslutning på vårens bockjakt, en get som kom väldigt nära och gick parallelt med min löpa. Trots världens bästa lockmedel så uppenbarade sig tyvärr ingen bock.
Publicerat Juni 16, 201213 yr Fin film, fick följa med kompisen igår som skjöt en liten 6a, Hade en stor bock framme men komm inte åt den men såg mycket rådjur där jag satt. Får se om de blir någon mer gång? S.