Publicerat Juni 21, 201213 yr Tänkte bara höra med er på forat vad ni tror om tänderna på jycken. Givetvis så skall hunden ställas ut iaf 1gång för att få en kritik o bedömning..för å se ifall det går att avla på honom om några år. men vore kul o läsa vad ni tror..kan hunden gå igenom på en utställning månne tro med tänderna han har? http://www.jaktsidan...j-naejntaender/
Publicerat Juni 21, 201213 yr Jag vet inte vilka krav som ställs på just denna rasen men en Tysk jakterrier hade inte varit godkänd med det underbettet, tandfel är ärftligt den hunden hade jag inte användt i avel.. /Håkan H
Publicerat Juni 21, 201213 yr Hur gammal är hunden? Väsentlig fråga eftersom bettet kan växa till sig, inte mer underbett det är.. Köpte en valp med det här underbettet: Underbettet höll i sig under uppväxten och blev ett helt perfekt saxbett när hon växt klart
Publicerat Juni 21, 201213 yr Författare Hur gammal är hunden? Väsentlig fråga eftersom bettet kan växa till sig, inte mer underbett det är.. Köpte en valp med det här underbettet: Underbettet höll i sig under uppväxten och blev ett helt perfekt saxbett när hon växt klart Den 8juli så är hunden 9mån, så det är kanske sent att det rätar sig?..hursom helst så blir det bedömningen till hösten
Publicerat Juni 21, 201213 yr Författare Har du tur kan det bli ett tångbett, vilket är tillåtet inom rasen. Hoppas på det bästa
Publicerat Juni 21, 201213 yr Lätt fixat, ta hunden i knäet, sätt en spatel (bredare glasspinne) bakom framtänderna och pressa dem lätt utåt, 5min 3ggr per dag. Återkom om 10-14 dagar med resultat. Ja, det är fusk. Men å andra sidan, går du på krogen så är där inte mkt som är äkta
Publicerat Juli 11, 201213 yr Tips är att du inte ställer hunden före bettet blivit bra! Annars blir du ändå bara diskad.
Publicerat Juli 12, 201213 yr Lätt fixat, ta hunden i knäet, sätt en spatel (bredare glasspinne) bakom framtänderna och pressa dem lätt utåt, 5min 3ggr per dag. Återkom om 10-14 dagar med resultat. Ja, det är fusk. Men å andra sidan, går du på krogen så är där inte mkt som är äkta Funkar fint för att lura ögat, tyvärr är ju inte generna lika lättlurade...