Publicerat Oktober 29, 201213 yr Författare Tackar det var grymt spännande 19 pinnar hade den Fin krona med 19 pinnar!
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Bättre sent än aldrig, kom en udda fjorton taggare till mig i passet. Sköts i Kronoberg,den 11okt. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Oktober 30, 201213 yr Årets första på eftersök och sköts för en grannhund första dagen på september jakten: Årets "riktiga" nr 1 på stånd för tiken, på bild i sällskap med en annan hund i laget. På 4:e jaktdagen: Nr 2 och 3 på stånd för tiken, ko och kviga i sällskap. I fredags:
Publicerat Oktober 30, 201213 yr Författare Bättre sent än aldrig, kom en udda fjorton taggare till mig i passet. Sköts i Kronoberg,den 11okt. Sent from my iPad using Tapatalk HD Grattis på dig!
Publicerat Oktober 30, 201213 yr Författare Årets första på eftersök och sköts för en grannhund första dagen på september jakten: Årets "riktiga" nr 1 på stånd för tiken, på bild i sällskap med en annan hund i laget. På 4:e jaktdagen: Nr 2 och 3 på stånd för tiken, ko och kviga i sällskap. I fredags: Grattis på er och kul när det klaffar för hunden!
Publicerat Oktober 30, 201213 yr Bättre sent än aldrig, kom en udda fjorton taggare till mig i passet. Sköts i Kronoberg,den 11okt. Sent from my iPad using Tapatalk HD Grattis, får man var nyfiken på var i Kronoberg? Själv sköt jag med en udda 14 för några årsen i närheten av V-ö Flygplats
Publicerat November 2, 201213 yr Igår sköt jag min andra älg totalt och för i år En ko för våran jämte zeke
Publicerat November 4, 201213 yr Efter en höst med stolpe ut och fel djur, stämde allt igår. Stog i upptaget och rörde sig mindre än 60m innan kalven låg. Skönt att få belöna gamlingen. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat November 5, 201213 yr Detta är en populär post. Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år
Publicerat November 5, 201213 yr I helgen var jag riktigt nära att skjuta älg nr.2 och första på ståndskall för västlaikan. Hon jobbade på i 1½ h med ko och dubbelkalv medan jag försökte ta mig nära. Där det sedan stog ordentligt var jag inte mer än 80 m ifrån då en liten liten kvistj*vel kom mellan foten och marken. Då traskade det långsamt iväg så att jaktkompisen fick skjuta. Bra utdelning för hunden men inte lika bra för mig. Bättre lycka nästa gång föhoppningsvis!
Publicerat November 5, 201213 yr Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år grattis
Publicerat November 5, 201213 yr Författare Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år Grattis Raven! Det ser ut att vara en fin krona på oxen.
Publicerat November 6, 201213 yr Grattis Raven! Det ser ut att vara en fin krona på oxen. Jo det var det, ska koka den under helgen. För upp på väggen det ska den Håller på att göra en egen sköld till den. Har skurit ut och slipat formen i ek. Så ska bara fräsa kanterna, olja in den (mörk) och slå fast en kopparplatta när, och vem som skjutit den Tror det blir jävligt bra
Publicerat November 6, 201213 yr Författare Jo det var det, ska koka den under helgen. För upp på väggen det ska den Håller på att göra en egen sköld till den. Har skurit ut och slipat formen i ek. Så ska bara fräsa kanterna, olja in den (mörk) och slå fast en kopparplatta när, och vem som skjutit den Tror det blir jävligt bra Det låter bra det! Då väntar vi på nästa foto när det är färdigmonterat och uppsatt på väggen.
Publicerat November 6, 201213 yr Efter en höst med stolpe ut och fel djur, stämde allt igår. Stog i upptaget och rörde sig mindre än 60m innan kalven låg. Skönt att få belöna gamlingen. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Alltid härligt med utdelning på bra hundjobb!
Publicerat November 6, 201213 yr Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år Grattis! Första tjuren ska upp på väggen! Min blev en tiotaggare för ett antal år sedan.
Publicerat November 6, 201213 yr I helgen var jag riktigt nära att skjuta älg nr.2 och första på ståndskall för västlaikan. Hon jobbade på i 1½ h med ko och dubbelkalv medan jag försökte ta mig nära. Där det sedan stog ordentligt var jag inte mer än 80 m ifrån då en liten liten kvistj*vel kom mellan foten och marken. Då traskade det långsamt iväg så att jaktkompisen fick skjuta. Bra utdelning för hunden men inte lika bra för mig. Bättre lycka nästa gång föhoppningsvis! Roligast är det att hunden får utdelning! Bonus om man själv får belöna hundens arbete...
Publicerat November 8, 201213 yr Imorrn drar vi igång igen! Älgjakt fredag-söndag!! Vi får hoppas på bättre tur denna gång!! Får finbesök från södra delen av landet som ska vara med! Hoppas de gillar det så man blir bjuden till dom fler gånger Nån mer som laddar upp inför lite älgjakt i helgen eller är man själv (skulle inte tro det!)?
Publicerat November 8, 201213 yr Roligast är det att hunden får utdelning! Bonus om man själv får belöna hundens arbete... Ja men precis. Hon börjar verkligen komma igång ordentligt nu också, det har fällts 2 älgar och 2 grisar för henne på en månad så det känns som att allt börjar falla på plats! Äntligen!
Publicerat November 8, 201213 yr Detta är en populär post. Jo min finnspets har det inte skjutits många fåglar för i år. Nästan varje gång har det vart älg och vid två tillfällen björn. Han verkar gilla tuffare tag med högvilt så ska ta en funderare på att han kanske får komma med i jaktlaget nästa höst xD
Publicerat November 8, 201213 yr Imorrn drar vi igång igen! Älgjakt fredag-söndag!! Vi får hoppas på bättre tur denna gång!! Får finbesök från södra delen av landet som ska vara med! Hoppas de gillar det så man blir bjuden till dom fler gånger Nån mer som laddar upp inför lite älgjakt i helgen eller är man själv (skulle inte tro det!)? Ska pürch jaga sista älgkalven i helgen, ev kron och gris också