Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2012-13

Featured Replies

Publicerat

Imorgon är det återigen dags för Älgjakt i skogarna kring Kusmark :thumbsup:

• Svar 450
  • Visningar 46k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag fick jag skjuta min första älg, en pinntjur. Förbaskat fin känsla!!

• Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år

• Tackar det var grymt spännande 19 pinnar hade den

Posted Images

Publicerat

För dom som vill läsa så finns en längre story om jakten i min jaktdagbok :)

Publicerat

Ja det där runda passet fint... Nära skjuter ingen älg. Börjar tröttna lite smått

Publicerat

Där ramla kalven i backen hos en annan passskytt

Publicerat

Heja Viktor !!

Publicerat

Har haft 4 drevfolk i pass inom 10m :P Men var är älgarna? :P 1 kalv har iaf tagit siesta hos Jocke på grannpasset :P

Publicerat

Verkar vara mycket Ko med dubbelkalv i farten just nu. Det var kallt idag, blåste kallt var några minusgrader. tornet stog i skugga hele tiden. Såg ingen Älg enna dag heller.

Publicerat

Fick skjuta en riktigt fin kalv imorse! Kossan var dock den minsta ko jag sett, om jag inte hade sett kalven så hade jag skjutit på den som kviga! Riktigt märkligt att en sådan liten ko har en sån kalv.

Publicerat
  • Författare

Fick skjuta en riktigt fin kalv imorse! Kossan var dock den minsta ko jag sett, om jag inte hade sett kalven så hade jag skjutit på den som kviga! Riktigt märkligt att en sådan liten ko har en sån kalv.

En bra tjur med rätt gener..... :thumbsup:

Publicerat

Sköt en kalv i lördags efter en liten annorlunda jakt.

Min tik och jaktlagets andra hund skällde ko/kalv som gick undan i gångstånd. Vid en liten tjärn blev det fast stånd fast med hundarna på olika ställen. Visade sig att kalven simmat ut i tjärnen och blivit förvirrad/stressad(?) när tjärnen var delvis isbelagd. Hade brutit en väg genom isen till en mindre gräsholmen där jag avslutade jakten.

Tiken har sent om sider börjat visa goda takter, sköts en till kalv efter henne i Söndags, och förra helgen sköt grannjaktlaget ko+kalv efter henne. Båda gångerna efter fint ståndarbete. Ljuv musik att lyssna till :D

Publicerat

Hände mer intressanta saker i helgen.

Hunden var ute på sök ett par hundra meter från mig, jag står i ett rätt igenväxt myr/småskogsområde, när det börjar braka i skogen, hör även det där omisskännliga ljudet av älghorn som slår emot småskogen den springer genom. Stannar inom dryga 100m men jag ser inget. Sen kommer det ett BRÖL som jag aldrig hört dess like till, nästan så blodet frös till is ett ögonblick. Sen travar den vidare bort från mig, hunden passerar några minuter senare och ytterligare några minuter senare ljuder ännu ett BRÖL fast på betydligt längre avstånd.

Tiken fick aldrig kontakt med tjuren men såg lite spak ut när hon återvände, var det månne Hunddräparn från Hälge som passerade :laugh:

Uppenbarligen väldigt missnöjd med att vi kom och störde det han nu höll på med :whistling:

Publicerat
  • Författare

Hunden var ute på sök ett par hundra meter från mig, jag står i ett rätt igenväxt myr/småskogsområde, när det börjar braka i skogen, hör även det där omisskännliga ljudet av älghorn som slår emot småskogen den springer genom. Stannar inom dryga 100m men jag ser inget. Sen kommer det ett BRÖL som jag aldrig hört dess like till, nästan så blodet frös till is ett ögonblick. Sen travar den vidare bort från mig, hunden passerar några minuter senare och ytterligare några minuter senare ljuder ännu ett BRÖL fast på betydligt längre avstånd.

Tiken fick aldrig kontakt med tjuren men såg lite spak ut när hon återvände, var det månne Hunddräparn från Hälge som passerade :laugh:

Uppenbarligen väldigt missnöjd med att vi kom och störde det han nu höll på med :whistling:

Haha! Du vill väl inte heller bli störd mitt i kärleksakten??? :thumbsup::yes:

Publicerat

skt en 8 taggare som jag "handspårat"drygt en mil,,,en granne som sköt först,,,härligt kunna avsluta ett lidande

Publicerat
  • Författare

skt en 8 taggare som jag "handspårat"drygt en mil,,,en granne som sköt först,,,härligt kunna avsluta ett lidande

Bra jobbat Karlzzon. :thumbsup:

Publicerat

Troligen var det hunddråparn som var i farten :tongue::thumbsup:

Publicerat

Haha! Du vill väl inte heller bli störd mitt i kärleksakten??? :thumbsup::yes:

Han får ta och justera sin biologiska klocka efter vår jakttabell, men han hade kanske fått smak på det goda :)

Hur som en minnesvärd episod, men det hade varit kul att få se en skymt av han.

Publicerat
  • Författare

Han får ta och justera sin biologiska klocka efter vår jakttabell, men han hade kanske fått smak på det goda :)

Hur som en minnesvärd episod, men det hade varit kul att få se en skymt av han.

Det är ju inte lätt om kon brunsta om. Då är det på det igen som gäller. :thumbsup::wink::yes:

Ja, det förstår jag att det måste det ha varit det. :thumbsup:

Publicerat

På fredag smäller det igen! Fått en vuxen ko till eftersom det skjutits alldeles för mycket tjur nu under oktoberjakten :D

Publicerat

Det gick inte så bra för oss under älgjakten iår... Men det blir väl bara att kämpa på under helgerna framöver... trots att det kanske borde sparas på älg i mina trakter! Men då blir väl alla varglunch istället!

Nej fyfan för vargar säger jag bara! :P

Jag sköt inget under mina två älgjaktsveckor så det enda jag kan bjuda på är en stämningsbild.

Grattis igen till alla som fått skjuta något!!!

post-11214-0-98103200-1351077308_thumb.j

Publicerat

Sköt den här idag på stånd för grållen :) nummer tre i år, två mindre tjurar i september !post-1224-13514479509759_thumb.jpg

Publicerat

Sköt den här idag på stånd för grållen :) nummer tre i år, två mindre tjurar i september !post-1224-13514479509759_thumb.jpg

Maffig sak, grattis !
Publicerat
Sköt den här idag på stånd för grållen :)

Ojdå, den där var riktigt grann. GRATTIS!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Fyfaan! Grattis! Taggar?:)

Publicerat
  • Författare

Grattis på er! :thumbsup:

Snygg krona som kommer att fylla sin plats på väggen! :yes: