Publicerat Oktober 19, 201213 yr För dom som vill läsa så finns en längre story om jakten i min jaktdagbok
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Ja det där runda passet fint... Nära skjuter ingen älg. Börjar tröttna lite smått
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Har haft 4 drevfolk i pass inom 10m Men var är älgarna? 1 kalv har iaf tagit siesta hos Jocke på grannpasset
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Verkar vara mycket Ko med dubbelkalv i farten just nu. Det var kallt idag, blåste kallt var några minusgrader. tornet stog i skugga hele tiden. Såg ingen Älg enna dag heller.
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Fick skjuta en riktigt fin kalv imorse! Kossan var dock den minsta ko jag sett, om jag inte hade sett kalven så hade jag skjutit på den som kviga! Riktigt märkligt att en sådan liten ko har en sån kalv.
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Författare Fick skjuta en riktigt fin kalv imorse! Kossan var dock den minsta ko jag sett, om jag inte hade sett kalven så hade jag skjutit på den som kviga! Riktigt märkligt att en sådan liten ko har en sån kalv. En bra tjur med rätt gener.....
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Sköt en kalv i lördags efter en liten annorlunda jakt. Min tik och jaktlagets andra hund skällde ko/kalv som gick undan i gångstånd. Vid en liten tjärn blev det fast stånd fast med hundarna på olika ställen. Visade sig att kalven simmat ut i tjärnen och blivit förvirrad/stressad(?) när tjärnen var delvis isbelagd. Hade brutit en väg genom isen till en mindre gräsholmen där jag avslutade jakten. Tiken har sent om sider börjat visa goda takter, sköts en till kalv efter henne i Söndags, och förra helgen sköt grannjaktlaget ko+kalv efter henne. Båda gångerna efter fint ståndarbete. Ljuv musik att lyssna till
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Hände mer intressanta saker i helgen. Hunden var ute på sök ett par hundra meter från mig, jag står i ett rätt igenväxt myr/småskogsområde, när det börjar braka i skogen, hör även det där omisskännliga ljudet av älghorn som slår emot småskogen den springer genom. Stannar inom dryga 100m men jag ser inget. Sen kommer det ett BRÖL som jag aldrig hört dess like till, nästan så blodet frös till is ett ögonblick. Sen travar den vidare bort från mig, hunden passerar några minuter senare och ytterligare några minuter senare ljuder ännu ett BRÖL fast på betydligt längre avstånd. Tiken fick aldrig kontakt med tjuren men såg lite spak ut när hon återvände, var det månne Hunddräparn från Hälge som passerade Uppenbarligen väldigt missnöjd med att vi kom och störde det han nu höll på med
Publicerat Oktober 22, 201213 yr Författare Hände mer intressanta saker i helgen. Hunden var ute på sök ett par hundra meter från mig, jag står i ett rätt igenväxt myr/småskogsområde, när det börjar braka i skogen, hör även det där omisskännliga ljudet av älghorn som slår emot småskogen den springer genom. Stannar inom dryga 100m men jag ser inget. Sen kommer det ett BRÖL som jag aldrig hört dess like till, nästan så blodet frös till is ett ögonblick. Sen travar den vidare bort från mig, hunden passerar några minuter senare och ytterligare några minuter senare ljuder ännu ett BRÖL fast på betydligt längre avstånd. Tiken fick aldrig kontakt med tjuren men såg lite spak ut när hon återvände, var det månne Hunddräparn från Hälge som passerade Uppenbarligen väldigt missnöjd med att vi kom och störde det han nu höll på med Haha! Du vill väl inte heller bli störd mitt i kärleksakten???
Publicerat Oktober 23, 201213 yr skt en 8 taggare som jag "handspårat"drygt en mil,,,en granne som sköt först,,,härligt kunna avsluta ett lidande
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Författare skt en 8 taggare som jag "handspårat"drygt en mil,,,en granne som sköt först,,,härligt kunna avsluta ett lidande Bra jobbat Karlzzon.
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Hände mer intressanta saker i helgen. Hunden var ute på sök ett par hundra meter från mig, jag står i ett rätt igenväxt myr/småskogsområde, när det börjar braka i skogen, hör även det där omisskännliga ljudet av älghorn som slår emot småskogen den springer genom. Stannar inom dryga 100m men jag ser inget. Sen kommer det ett BRÖL som jag aldrig hört dess like till, nästan så blodet frös till is ett ögonblick. Sen travar den vidare bort från mig, hunden passerar några minuter senare och ytterligare några minuter senare ljuder ännu ett BRÖL fast på betydligt längre avstånd. Tiken fick aldrig kontakt med tjuren men såg lite spak ut när hon återvände, var det månne Hunddräparn från Hälge som passerade Uppenbarligen väldigt missnöjd med att vi kom och störde det han nu höll på med Troligen var det hunddråparn som var i farten
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Haha! Du vill väl inte heller bli störd mitt i kärleksakten??? Han får ta och justera sin biologiska klocka efter vår jakttabell, men han hade kanske fått smak på det goda Hur som en minnesvärd episod, men det hade varit kul att få se en skymt av han.
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Författare Han får ta och justera sin biologiska klocka efter vår jakttabell, men han hade kanske fått smak på det goda Hur som en minnesvärd episod, men det hade varit kul att få se en skymt av han. Det är ju inte lätt om kon brunsta om. Då är det på det igen som gäller. Ja, det förstår jag att det måste det ha varit det.
Publicerat Oktober 23, 201213 yr På fredag smäller det igen! Fått en vuxen ko till eftersom det skjutits alldeles för mycket tjur nu under oktoberjakten
Publicerat Oktober 24, 201213 yr Det gick inte så bra för oss under älgjakten iår... Men det blir väl bara att kämpa på under helgerna framöver... trots att det kanske borde sparas på älg i mina trakter! Men då blir väl alla varglunch istället! Nej fyfan för vargar säger jag bara! Jag sköt inget under mina två älgjaktsveckor så det enda jag kan bjuda på är en stämningsbild. Grattis igen till alla som fått skjuta något!!!
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Sköt den här idag på stånd för grållen nummer tre i år, två mindre tjurar i september !
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Sköt den här idag på stånd för grållen nummer tre i år, två mindre tjurar i september ! Maffig sak, grattis !
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Sköt den här idag på stånd för grållen Ojdå, den där var riktigt grann. GRATTIS! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Författare Sköt den här idag på stånd för grållen nummer tre i år, två mindre tjurar i september ! Grattis på er! Snygg krona som kommer att fylla sin plats på väggen!
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Detta är en populär post. Tackar det var grymt spännande 19 pinnar hade den