Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Fått tag i någon räv på sistone gamle man?

Hihi :)

• Svar 922
  • Visningar 92,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Förr eller senare gör hen nog det ;)

Fått tag i någon räv på sistone gamle man?

Tänker nypa en inatt om de törs ge sig ut i ovädret, kommer ge det ett försök ialla fall. Har haft besök några nätter nu så kan inte låta bli, sista chansen på några dagar nu när nattskiften hägrar.

Du då spårat klart ? Eller håller du på fortfarande :whistling:

Publicerat

Hihi :)

Oj, pulkabacken stängt eller ?
Publicerat

Fel tråd men eftersom den varit omnämnd här så fortsätter jag.

Tunnelfällan gjorde på nytt rätt för sin existens i morse!

Denna fullständigt vidrigt angripna Talgbolls räv fastnade i den mellan klockan 07:30-09:30.

Nu när all hantering är klar så känns det bra men det var inget trevligt att utföra det :yucky:

Det är plusgrader nu så det fick bli ett par liter av Statoils bästa som fick jobba.post-4850-0-04401900-1355583485_thumb.jp

Gött att du lyckades ta den, såg inte fin ut! Kör med blandad bensin(tvåtakt) så brinner det länge och går åt mindre än ren soppa.

Publicerat

Gött att du lyckades ta den, såg inte fin ut! Kör med blandad bensin(tvåtakt) så brinner det länge och går åt mindre än ren soppa.

Jo det är inte utan att det känns bra nu! :thumbsup: den var riktigt illa däran, men den värsta hittills tog jag förra säsongen, totalt naken så när som på tårna och öronen, natten när jag sköt den var det mellan -9 och -11grader brrr!

Vad gäller soppan så var den nog utblandad från båtsnurran :happy: den gjorde susen i varje fall.

Publicerat

Att jag inte hade med en riktig kamera nu när jag sitter i gömslet vid åteln, två stora havsörnar är där tillsammans med otaliga kråkor! En ungfågel och en grymt fin äldre fågel, kanske har en karriär som naturfotograf ;)

Publicerat

Min åtel från huset har inte kommit igång som jag hopats på :( Fått endel bilder från kameran som inte går att se något på pga dimma o liknande. Och ett antal bilder med hjortar o rådjur som går førbi.

Publicerat

Min åtel från huset har inte kommit igång som jag hopats på :( Fått endel bilder från kameran som inte går att se något på pga dimma o liknande. Och ett antal bilder med hjortar o rådjur som går førbi.

Hur är det med spår då?

Jag har fått bilder och filmer utan något på i åtelkameran också men det kommer lite guldkorn in emellan :smile:

Om fåglarna hittar den så kommer räven också, om de inte dinerar någonstans i närheten där menyn är bättre :dry:

Publicerat

Hur är det med spår då?

Jag har fått bilder och filmer utan något på i åtelkameran också men det kommer lite guldkorn in emellan :smile:

Om fåglarna hittar den så kommer räven också, om de inte dinerar någonstans i närheten där menyn är bättre :dry:

Det kan jag tyværr inte svara på før jag ær ivæg o jobbar. Ska be pappa åka dit och kolla spår och utfodra mer ikvæll eller imorn :)

Publicerat

01:25 Så kom den här hannen smygande upp mot åteln. Kanske så anade han något för han vek av, men han stannade till efter ett par meter och blev kvar där.

post-10656-0-70102500-1355732520_thumb.j

Publicerat
01:25 Så kom den här hannen smygande upp mot åteln. Kanske så anade han något för han vek av, men han stannade till efter ett par meter och blev kvar där.
Grattis till en fin räv! Här har snön nästan försvunnit :( Blir förhoppningsvis lite kyla om ett tag igen men nu ser det mörkt ut här!
Publicerat

Grattis till räven Nobbe!

Och som Anders skriver , snön e väck här :sad: så nu får man umgås med familjen istället :happy:

Hoppas att det ordnar till sig med snö inför Julen för där har jag tagit ledigt så mycket det gick :thumbsup:

Publicerat

Tackar!

Här har det varit runt 0 & 1+grad det senaste dygnet. Så snön har sjunkit i hop lite men det är väl ca 25cm kavar iaf.

Man får hoppas att det blir minusgrader framöver :smile:

Publicerat

Spöregn i två dagar o inte många flingor kvar alls. Snarare några mindre högar så nu är de stendött igen med vakandet.

Varför får man inte använda åtelbelysning för räv måntro? Det ger ju oss i söder en chans att vaka iaf mer än någon vecka om året om oturen infinner sig.

För 4 vintrar sen hade vi snö en valv dag sen va den borta. De va enda snön öht :(

Publicerat

Man får hoppas att det blir mer snö inom kort.

Jag vill ju ha en Vit jul med massa rävvak :smile:

När månen börjar lysa lite bättre så blir det sittning ändå

V V Våga vaka :thumbsup:

Publicerat

Spöregn i två dagar o inte många flingor kvar alls. Snarare några mindre högar så nu är de stendött igen med vakandet.

Varför får man inte använda åtelbelysning för räv måntro? Det ger ju oss i söder en chans att vaka iaf mer än någon vecka om året om oturen infinner sig.

För 4 vintrar sen hade vi snö en valv dag sen va den borta. De va enda snön öht :(

Du får väll göra en "grisåtel" ;)

Publicerat

Vad jag vet så får man inte skjuta räv med hjälp av ljuset från en grisåtel :(

Men grisåtel bör nog göras snarast ändå där då man iaf kan studera rävarna i kikaren ;):D

Publicerat

Finns det ärligt talat någon som släpper en räv på en belyst åtel för det? :o

Publicerat

Ärligt!

Njajomennej! :wink:

Publicerat

Jag är ärlig - inte en chans :)

Publicerat

Gattis Mickel_ræv

verkar vara många som skjuter skabbrævar nu!

Jag hade en ræv på åtelkameran inatt iaf :) Fick flera bilder men bara en som jag kunde konstatera ræv på :)

Publicerat

Bra gjort Mickelräv!

Den behövde bly.

Publicerat

Nu prata jag inte om vad folk gör utan påpekade bara det uppenbara att regeringen tycker gris är ok o skjuta på belyst åtel men inte räv.

Regelverket är inte riktigt förnuftigt hela vägen ut!