Publicerat Januari 10, 201313 yr Tänkte ut och sätta mig i kväll men satan det blåser kuling och snöar yvigt.
Publicerat Januari 10, 201313 yr Författare Tänkte också sätta mig ikväll men här blåser det också.. men det ska avta mot kvällen står det. Satt förövrigt natten efter jag såg räven också men då dök den inte upp. Satt från 23-03. kvart i 3 kom grannens katt till åteln han är tammefan jämt där sen äter han upp hundfodret man kastat ut
Publicerat Januari 10, 201313 yr Tänkte också sätta mig ikväll men här blåser det också.. men det ska avta mot kvällen står det. Satt förövrigt natten efter jag såg räven också men då dök den inte upp. Satt från 23-03. kvart i 3 kom grannens katt till åteln han är tammefan jämt där sen äter han upp hundfodret man kastat ut Du får se det som viltvård det med! Om den inte äter ditt hundfoder så äter den Harar och fåglar osv , effektiva de där katterna.. Dessutom kanske den träffar på ett Rödskinn som vill ha mat med puls då är kattbekymren över.
Publicerat Januari 10, 201313 yr Författare Tur dom har oss vakjägare dom där katterna men vore kul om mickel kom när misse satt där och åt. Apropå nått helt annat.. Äre nån som har sett nån av dehär vakfilmerna? är jäkligt sugen att beställa.. Kommer här under, åtejakt på rodrev 1 & 2
Publicerat Januari 10, 201313 yr Har sett trailerna men har inte beställt dom men dom ser bra ut:-) Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 10, 201313 yr Den var trevlig! Kände igen mig när man såg han som trillat ihop i stolen på morgonkvisten
Publicerat Januari 10, 201313 yr Rastade vovven nedanför huset och hade med mig kikaren. Och då skuttar räven fram på åkern och i ljus som gick att skjuta i! Hämtade bössan men då var han väck, var bara rådjur och änder kvar. Hörde flera olika rävar skälla, snart måste jag ha lite flyt
Publicerat Januari 10, 201313 yr Tjenare ! Vad kör ni på era Åtlar har haft slaktrester men det har börjat sinat ! Tänkte hund-foder och surströmming
Publicerat Januari 11, 201313 yr Tjenare ! Vad kör ni på era Åtlar har haft slaktrester men det har börjat sinat ! Tänkte hund-foder och surströmming Jag kör med slaktrester, höns och sill just nu. Slänger ut några nävar med hundfoder när det är snö ute. Gör "nätkassar" av hönsnät och lägger slaktrester och hönor i dem med en sten, så går det inte åt lika snabbt och dom kan inte få med sig något till grytet
Publicerat Januari 11, 201313 yr Kontakt med räv 4 ggr under detta passet, en satte sig fint där jag inte hade bakgrund och resten drog efter att fått vind av mig! Hoppas på en massa snö snart!
Publicerat Januari 11, 201313 yr Rastade vovven nedanför huset och hade med mig kikaren. Och då skuttar räven fram på åkern och i ljus som gick att skjuta i! Hämtade bössan men då var han väck, var bara rådjur och änder kvar. Hörde flera olika rävar skälla, snart måste jag ha lite flyt snart behöver du en stövare o terrie!
Publicerat Januari 11, 201313 yr snart behöver du en stövare o terrie! Nä, det är osportsligt att fuska, jag behöver snö!
Publicerat Januari 11, 201313 yr Skulle ut och skjuta några kråkor och skator som rensar hundmaten på sjökanten men dom flög innan jag fick bra läge på någon Då får jag se att det flyger en skata förbi andra gluggen, vrider på huvudet och får syn på denna: Vrider ner försoringen, lägger in korset och han hörde aldrig smällen från 7X57an Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
Publicerat Januari 11, 201313 yr Tjenare ! Vad kör ni på era Åtlar har haft slaktrester men det har börjat sinat ! Tänkte hund-foder och surströmming Jag gör isbitar av allt för då räcker det med mindre mängd gott i och de lyckas sällan släpa det så långt , de har en tendens att frysa fast i backen vid kall väderlek dessutom. Sedan strör jag ut torrfoder så ofta jag kan. Gör du isbitar (10liter) av surströmmingspadet utblandat med vatten och lite godbitar kan jag inte tänka mig annat än att det ska göra susen
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare surströming lockar dit räv men alla ggr jag provat äter inte räven nått av det. Hundfoder är perfekt att strö ut över åteln och matrester. Blev en räv inatt, dock inte jag som sköt utan min bror. Kl 23:55, bild kommer
Publicerat Januari 11, 201313 yr Den såg lite frusen ut!Var det mycket skabb? Bra gjort förresten Ja, den var ganska kraftigt skabb angripen, så det var bara att bränna direkt. Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
Publicerat Januari 11, 201313 yr surströming lockar dit räv men alla ggr jag provat äter inte räven nått av det. Hundfoder är perfekt att strö ut över åteln och matrester. Blev en räv inatt, dock inte jag som sköt utan min bror. Kl 23:55, bild kommer Man kan väl inte direkt klandra dem Jag har använt det i ena fällan hemma och den har stått tom så när som på ett par nyfikna grannhundar som inte luktade så gott när de kom hem Men räven verkade inte överdrivet intresserad av att gå in, allt som legat utanför har dock försvunnit snabbt som ögat.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare Man kan väl inte direkt klandra dem Jag har använt det i ena fällan hemma och den har stått tom så när som på ett par nyfikna grannhundar som inte luktade så gott när de kom hem Men räven verkade inte överdrivet intresserad av att gå in, allt som legat utanför har dock försvunnit snabbt som ögat. Nej inte alls.. Surströmming luktar .... och skulle aldrig stoppa det i munnen så visst förstår man dom.. Varit bra fart på min åtel inatt, nu är det -25º och klart så det är inte direkt något vakljus ikväll. Men hoppas kunna vaka till veckan när det skulle bli mildare/mulet och lite snö. Gjorde iordning en ordentlig blandning idag bestående av surströmming,blod,kött & hundfoder så lagomt till nästa vak åker iskubben ut på åteln
Publicerat Januari 12, 201313 yr Nej inte alls.. Surströmming luktar .... och skulle aldrig stoppa det i munnen så visst förstår man dom.. Varit bra fart på min åtel inatt, nu är det -25º och klart så det är inte direkt något vakljus ikväll. Men hoppas kunna vaka till veckan när det skulle bli mildare/mulet och lite snö. Gjorde iordning en ordentlig blandning idag bestående av surströmming,blod,kött & hundfoder så lagomt till nästa vak åker iskubben ut på åteln [/center]
Publicerat Januari 12, 201313 yr I kväll landade det lite skåpstädning, julskinka, stekrester och diverse annat på min åtel. Har en rävusling som retar gallfeber på hundarna på nätterna, hoppas få ta livet av den snart
Publicerat Januari 13, 201313 yr Härdade ut i gluggen melllan 22-00 i minus -21, har öppet glugg/fönster. Ingen räv kom denna gång de höll sig på behörigt avstånd, Jag hörde 1 som skällde så nånstans där ute i vildmarken finns dom