Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Solen skiner och snön faller, hoppas kan man ju ivarje fall :smile:

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Tänkte ut och sätta mig i kväll men satan det blåser kuling och snöar yvigt.

Publicerat
  • Författare

Tänkte också sätta mig ikväll men här blåser det också.. men det ska avta mot kvällen står det. Satt förövrigt natten efter jag såg räven också men då dök den inte upp. Satt från 23-03. kvart i 3 kom grannens katt till åteln :verymad: han är tammefan jämt där sen äter han upp hundfodret man kastat ut

Publicerat

Tänkte också sätta mig ikväll men här blåser det också.. men det ska avta mot kvällen står det. Satt förövrigt natten efter jag såg räven också men då dök den inte upp. Satt från 23-03. kvart i 3 kom grannens katt till åteln :verymad: han är tammefan jämt där sen äter han upp hundfodret man kastat ut

:cool: Du får se det som viltvård det med!

Om den inte äter ditt hundfoder så äter den Harar och fåglar osv , effektiva de där katterna..

Dessutom kanske den träffar på ett Rödskinn som vill ha mat med puls :wink: då är kattbekymren över.

Publicerat
  • Författare

Tur dom har oss vakjägare dom där katterna :wink: men vore kul om mickel kom när misse satt där och åt. Apropå nått helt annat.. Äre nån som har sett nån av dehär vakfilmerna? är jäkligt sugen att beställa.. Kommer här under, åtejakt på rodrev 1 & 2

Publicerat

Har sett trailerna men har inte beställt dom men dom ser bra ut:-)

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Den var trevlig!

Kände igen mig när man såg han som trillat ihop i stolen på morgonkvisten :biggrin:

Publicerat

Rastade vovven nedanför huset och hade med mig kikaren. Och då skuttar räven fram på åkern och i ljus som gick att skjuta i! Hämtade bössan men då var han väck, var bara rådjur och änder kvar. Hörde flera olika rävar skälla, snart måste jag ha lite flyt :rolleyes:

Publicerat

Tjenare ! :smile: Vad kör ni på era Åtlar har haft slaktrester men det har börjat sinat ! Tänkte hund-foder och surströmming :thumbsup:

Publicerat
Tjenare ! :smile: Vad kör ni på era Åtlar har haft slaktrester men det har börjat sinat ! Tänkte hund-foder och surströmming :thumbsup:

Jag kör med slaktrester, höns och sill just nu. Slänger ut några nävar med hundfoder när det är snö ute. Gör "nätkassar" av hönsnät och lägger slaktrester och hönor i dem med en sten, så går det inte åt lika snabbt och dom kan inte få med sig något till grytet :)

Publicerat

Kontakt med räv 4 ggr under detta passet, en satte sig fint där jag inte hade bakgrund och resten drog efter att fått vind av mig! Hoppas på en massa snö snart!

Publicerat

Rastade vovven nedanför huset och hade med mig kikaren. Och då skuttar räven fram på åkern och i ljus som gick att skjuta i! Hämtade bössan men då var han väck, var bara rådjur och änder kvar. Hörde flera olika rävar skälla, snart måste jag ha lite flyt :rolleyes:

snart behöver du en stövare o terrie! ;)
Publicerat
snart behöver du en stövare o terrie! ;)

Nä, det är osportsligt att fuska, jag behöver snö! ;)

Publicerat

Skulle ut och skjuta några kråkor och skator som rensar hundmaten på sjökanten men dom flög innan jag fick bra läge på någon :(

Då får jag se att det flyger en skata förbi andra gluggen, vrider på huvudet och får syn på denna: 4avybegy.jpg

Vrider ner försoringen, lägger in korset och han hörde aldrig smällen från 7X57an :cool:

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Publicerat

Den såg lite frusen ut!

Var det mycket skabb? :sad:

Bra gjort förresten :thumbsup:

Publicerat

Jag gör isbitar av allt för då räcker det med mindre mängd gott i och de lyckas sällan släpa det så långt , de har en tendens att frysa fast i backen vid kall väderlek dessutom.

Sedan strör jag ut torrfoder så ofta jag kan.

Gör du isbitar (10liter) av surströmmingspadet utblandat med vatten och lite godbitar kan jag inte tänka mig annat än att det ska göra susen :cool::yucky::cool:

Publicerat
  • Författare

surströming lockar dit räv men alla ggr jag provat äter inte räven nått av det. Hundfoder är perfekt att strö ut över åteln och matrester. Blev en räv inatt, dock inte jag som sköt utan min bror. Kl 23:55, bild kommer

Publicerat
Den såg lite frusen ut!

Var det mycket skabb? :sad:

Bra gjort förresten :thumbsup:

Ja, den var ganska kraftigt skabb angripen, så det var bara att bränna direkt.

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Publicerat

surströming lockar dit räv men alla ggr jag provat äter inte räven nått av det. Hundfoder är perfekt att strö ut över åteln och matrester. Blev en räv inatt, dock inte jag som sköt utan min bror. Kl 23:55, bild kommer

Man kan väl inte direkt klandra dem :yucky:

Jag har använt det i ena fällan hemma och den har stått tom så när som på ett par nyfikna grannhundar :dry: som inte luktade så gott när de kom hem :happy:

Men räven verkade inte överdrivet intresserad av att gå in, allt som legat utanför har dock försvunnit snabbt som ögat.

Publicerat
  • Författare

Man kan väl inte direkt klandra dem :yucky:

Jag har använt det i ena fällan hemma och den har stått tom så när som på ett par nyfikna grannhundar :dry: som inte luktade så gott när de kom hem :happy:

Men räven verkade inte överdrivet intresserad av att gå in, allt som legat utanför har dock försvunnit snabbt som ögat.

Nej inte alls.. Surströmming luktar .... och skulle aldrig stoppa det i munnen så visst förstår man dom.. Varit bra fart på min åtel inatt, nu är det -25º och klart så det är inte direkt något vakljus ikväll. Men hoppas kunna vaka till veckan när det skulle bli mildare/mulet och lite snö. Gjorde iordning en ordentlig blandning idag bestående av surströmming,blod,kött & hundfoder så lagomt till nästa vak åker iskubben ut på åteln :smile:

Publicerat

Nej inte alls.. Surströmming luktar .... och skulle aldrig stoppa det i munnen så visst förstår man dom.. Varit bra fart på min åtel inatt, nu är det -25º och klart så det är inte direkt något vakljus ikväll. Men hoppas kunna vaka till veckan när det skulle bli mildare/mulet och lite snö. Gjorde iordning en ordentlig blandning idag bestående av surströmming,blod,kött & hundfoder så lagomt till nästa vak åker iskubben ut på åteln :smile:[/center]

:thumbsup:

Publicerat

I kväll landade det lite skåpstädning, julskinka, stekrester och diverse annat på min åtel. Har en rävusling som retar gallfeber på hundarna på nätterna, hoppas få ta livet av den snart :thumbsup:

Publicerat

Härdade ut i gluggen melllan 22-00 i minus -21, har öppet glugg/fönster. Ingen räv kom denna gång de höll sig på behörigt avstånd, Jag hörde 1 som skällde så nånstans där ute i vildmarken finns dom :)