Publicerat December 18, 201213 yr Nu prata jag inte om vad folk gör utan påpekade bara det uppenbara att regeringen tycker gris är ok o skjuta på belyst åtel men inte räv. Regelverket är inte riktigt förnuftigt hela vägen ut! Nej ikke fornuftigt ,men nu for et elgskøtelseområde tilstand til mørkesikte/rørligt lys på bøssen så grise er mere skadedyr end ræve/skab så kan lo også få noget at æde ca 50 rådyr pr år. kalle
Publicerat December 18, 201213 yr Hejsan ! Tänkte testa att vaka lite räv nu efter jul när månskenet kommer tillbaka och jag undrar vilka tider era rävar brukar komma ? Och vad är bäst att locka eller bara vänta på rävarna att komma ? Har en åtel med bra med räv aktivitet och en liten vak koja /Mvh
Publicerat December 18, 201213 yr Då behöver du bara sitta tyst å vänta:) 23-03 brukar vara heta timmar samt gryningen om du orkar sitta/sova så länge
Publicerat December 20, 201213 yr Då behöver du bara sitta tyst å vänta:) 23-03 brukar vara heta timmar samt gryningen om du orkar sitta/sova så länge Tack så mycket för tips hör av mig hur det gick;)!
Publicerat December 20, 201213 yr På väg hem på rasten så åker jag förbi åteln och nog står det en räv 20m från den med nosen pekande i rätt riktning, något säger mig att den inte är helt ok för den ser lite rufsig ut. Jag såg den för några veckor sedan och då tillsammans med en granne till åtelplatsen, hon sa att den haltade och frågade om det var mitt fel . Jag påpekade att det finns mycket som händer i vår herres hage och det inte alls behövde vara en skadeskjutning ,om det dock ändå var det så var det inte jag som gjort det Ändå! full fart på bilen så jag fick hämtat 222:an och väl tillbaka så är det först tomt , men skatorna rör sig lite oroligt på platsen så jag ställer mig strategiskt om den dyker upp! Mycket riktigt så hoppar den ur ett par buskar efter bara några minuter och får syn på mig , den tvärvänder i samma stund som jag riktar in mig och tvingar mig till ett fristående skott i full fart (på tre ben) avståndet är ungefär 70m så träffen gjorde susen men inget som ger diplom, problemet är löst och 9:onde räven för säsongen ligger. nu mer än 50%skabbrävar
Publicerat December 20, 201213 yr Tack! Det börjar kännas lite tröstlöst när det hela tiden kommer nya angripna rävar. Jag kan bara hoppas att jag sinkar utbredningen ,helst stoppar den, det hade varit gott!
Publicerat December 20, 201213 yr Ja det får vi hoppas. Har bara sett en med skabb än så länge men det är många som säger att de ser många som är angripna nu...
Publicerat December 21, 201213 yr Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:)
Publicerat December 21, 201213 yr Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:) Halv! Det funkar bra att vaka i särskilt med snö i bakgrunden Skitjakt!!
Publicerat December 21, 201213 yr Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:) Halv och växande, full den 28:de..månen alltså.
Publicerat December 21, 201213 yr http://www.dinstartsida.se/kalender/manfaser/?datum=2012-12-01 http://www.dinstartsida.se/solen.asp Finns en massa såna här sidor, men jag kör vanligtvis med dessa.
Publicerat December 21, 201213 yr Okej. Ser rätt så bra nu. Tillräckligt för att se att det är grannens 2 hundar vid rävmaten....
Publicerat December 22, 201213 yr Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:) www.astroalma.se
Publicerat December 23, 201213 yr Riktigt skitväder ute nu Nu åker stället på för nu tyar jag inte att vänta längre
Publicerat December 23, 201213 yr Riktigt skitväder ute nu Nu åker stället på för nu tyar jag inte att vänta längre Är det så du ska fira jul med att vaka på räv vid åteln?
Publicerat December 23, 201213 yr Riktigt skitväder ute nu Nu åker stället på för nu tyar jag inte att vänta längre Jag har samma längtan men vet inte om det är så optimalt att sitta i snöstormen Går ut lite senare om det lugnat ner sig
Publicerat December 23, 201213 yr Jag har samma längtan men vet inte om det är så optimalt att sitta i snöstormen Går ut lite senare om det lugnat ner sig Dom ligger väl o trycker i sådant skitväder.
Publicerat December 23, 201213 yr Dom ligger väl o trycker i sådant skitväder. Jag har skjutit flera när det snöar ordentligt men nu snöar det horisontellt med kraftiga kuling vindar! Det ska töa bort igen så man får väl ta alla chanser man kan
Publicerat December 23, 201213 yr Jag har samma längtan men vet inte om det är så optimalt att sitta i snöstormen Går ut lite senare om det lugnat ner sig Det är ju då Tomten kommer!!!Jag tror de kan vara på idag! De brukar vilja komma lite tidigare i skitväder, säkert för att de vill hem till Lyan och gotta sig med en godbit från åteln
Publicerat December 23, 201213 yr Det är ju då Tomten kommer!!!Jag tror de kan vara på idag! De brukar vilja komma lite tidigare i skitväder, säkert för att de vill hem till Lyan och gotta sig med en godbit från åteln Åteln vid kojan har inte varit så välbesökt det sista, springer bara förbi och den portabla har jag inte fyllt på sedan snön försvann! Funderar dock på att dra dit ändå så man får testa dom nya kängorna
Publicerat December 23, 201213 yr Jag har skjutit flera när det snöar ordentligt men nu snöar det horisontellt med kraftiga kuling vindar! Det ska töa bort igen så man får väl ta alla chanser man kan Ok! Ja visst får man göra det!
Publicerat December 23, 201213 yr Blåser rätt mkt här nu. Snöat en del. Ska dock försvinna imorgon så sägs det så jag ska ut o sitta vid 1 tiden inatt då vi spelar lotto här nu