Publicerat Januari 13, 201313 yr Nr 5, en liten ungräv med skabb Skulle ha varit nr 6, på samma ställe en kvart innan kom det en större som jag verkar ha bommat på. Ska kolla imorgon när jag bränner den andra. Annars får det bli ett par kontroll skott! Nu ska det bli gött och sova!
Publicerat Januari 13, 201313 yr Den förlorade sömnen var mao värd det Bra jobbat! Ett par kontrollbulor är aldrig fel om man är osäker!!
Publicerat Januari 13, 201313 yr Den förlorade sömnen var mao värd det Bra jobbat! Ett par kontrollbulor är aldrig fel om man är osäker!! Jo det var det verkligen, han såg inte så trevlig ut på andra sidan, var bar från bak fram till frambenen! Skönt att få bort den! Handkikaren har väl kommit imot några gånger så det skadar inte att testa! Det är så mörkt utan snön, har 56 lins men det är svårt att se ändå, kan väl ha skjutit alldeles ovanför bogen då det är svårt att se vart man håller. Det finns mycket räv sånt ska försöka sitta ofta nu
Publicerat Januari 13, 201313 yr Jag kollade till min åtel idag! För några dagar sedan så la jag dit ett helt rådjur från trafiken, borta! det verkar som det har varit en skapligt stor herre på plats för det var en fullvuxen get och jag tycker att man borde funnit delar eller hela rådjuret i buskarna i närområdet men det var tomt Nu får jag fylla på med hundgodis och isbitar istället får hoppas den inte varit tom för länge så den kallnat bara och att mina utkastade hundgodisar har hållit igång den.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Jag kollade till min åtel idag!För några dagar sedan så la jag dit ett helt rådjur från trafiken, borta! det verkar som det har varit en skapligt stor herre på plats för det var en fullvuxen get och jag tycker att man borde funnit delar eller hela rådjuret i buskarna i närområdet men det var tomt Nu får jag fylla på med hundgodis och isbitar istället får hoppas den inte varit tom för länge så den kallnat bara och att mina utkastade hundgodisar har hållit igång den. Hände samma sak med ett trafik dödat rådjur vi la på åteln så med det som ligger där nu har vi lagt runt hönsnät och lagt en sten i ena änden. Nu har dom bara släpat runt det några meter Vart köper du ditt hundfoder?
Publicerat Januari 13, 201313 yr Hände samma sak med ett trafik dödat rådjur vi la på åteln så med det som ligger där nu har vi lagt runt hönsnät och lagt en sten i ena änden. Nu har dom bara släpat runt det några meter Vart köper du ditt hundfoder? Låter som en bra ide! Jag köper torrfodret på ICA billigaste i hyllan.Vid något tillfälle så har jag köpt på kvarnen också.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Låter som en bra ide! Jag köper torrfodret på ICA billigaste i hyllan.Vid något tillfälle så har jag köpt på kvarnen också. Det funkar bra, gör en påse av det så är det bara att slänga i slaktrester! Det var ett tag sen jag köpte foder, tack för tipset!
Publicerat Januari 13, 201313 yr Frågar de erfarna, är det vanligt att rävarna pissar på åtelplatsen?
Publicerat Januari 14, 201313 yr Författare Synd att kylan håller i sig och det är så mörkt. -23 nu.. Men imorgon e.f skulle det dra in snö så förhoppningsvis blire ljust så man kan sitta.. Hur är det hos er andra nu? Frågar de erfarna, är det vanligt att rävarna pissar på åtelplatsen? Lägger skitar har jag sett flera ggr att dom gör på åteln men att dom pissar har jag inte tänkt på.. Förmodligen revirmarkerar dom väl och visar att det är deras åtel lr nått
Publicerat Januari 14, 201313 yr Frågar de erfarna, är det vanligt att rävarna pissar på åtelplatsen? Inte sällan gräver de ner mat och pissar eller skiter över det. Lite svårt att dölja en hel åtel dock!
Publicerat Januari 14, 201313 yr Ja slog ner en brädbit i backen där jag brukar vaka. Flera gånger var räven framme och pissa och lukta på den innan den for i backen
Publicerat Januari 15, 201313 yr Bom pass inatt igen. Satt mellan 23:30 och 02:00, 3 rådjur var ute på åkern och hade några pilska harar inne på 5m så man hade inte så tråkigt iallafall En skällande räv några hundra meter bort men ingen som visade sig!
Publicerat Januari 15, 201313 yr Jo nu ser man Sitter och värker på en tur till kojan, samtidigt som jag skulle vilja sitta en utomhus sittning på ett ställe där det sprungit tidig räv förra snöfallet, Varm koja vs Kall sittning hmm. Jag lär nog faktiskt frysa lite ikväll
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Härligt! Jag kommer sitta ikväll. Ligger och laddar nu framför tvn och det snöar ute
Publicerat Januari 15, 201313 yr Ta en ryggsäck stol och rulla ihop en filt och tryck ned den, funkar fint Jag funderar faktiskt på att sitta i kojan inatt, slängde hundfoder där förut så hoppas dom kommer på isen
Publicerat Januari 15, 201313 yr Jag knallar bort och tänder i kaminen och sprider lite foder också , men sedan blir det sittning i snön med lockpipan nära till hands
Publicerat Januari 15, 201313 yr Ska sitta natten mellan Fredag/Lördag och har ganska stora förhoppningar då det verkar vara rätt bra fart på rävarna. Slängde ut ca 50 kg slaktrens i helgen på själva grundåteln. Det kluriga är att det är aldrig där jag skjuter utan på åkern bredvid slänger jag fin hackat kött samt hundfoder och där är det bra fart och 8 av 10 rävar skjuter jag där. Verkar som att dom hellre gräver efter små bitar i snön än går på en åtel bestående av flera 100 kg slaktrens. Sen har jag ledigt en vecka från den 24:e Januari och då torde det trilla några röda också.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Ska sitta natten mellan Fredag/Lördag och har ganska stora förhoppningar då det verkar vara rätt bra fart på rävarna. Slängde ut ca 50 kg slaktrens i helgen på själva grundåteln. Det kluriga är att det är aldrig där jag skjuter utan på åkern bredvid slänger jag fin hackat kött samt hundfoder och där är det bra fart och 8 av 10 rävar skjuter jag där. Verkar som att dom hellre gräver efter små bitar i snön än går på en åtel bestående av flera 100 kg slaktrens. Sen har jag ledigt en vecka från den 24:e Januari och då torde det trilla några röda också. Lagomt ledig till månljuset blir nog perfekt d
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Sätter mig 21 jag! hetaste tiden där mest rävar har trillat är mellan 22-00 på min åtel.. Har man en timme på sig och lägga in en ny snus och spilla upp en kaffe
Publicerat Januari 15, 201313 yr Hade grävling igår på åteln! Rätt paff. Finns fan ett gryt inne på grannmarken någonstans inte långt bort för inte år dom i våra gryt. De har jag o råttan sätt till
Publicerat Januari 15, 201313 yr Vad har ni som sitter dessa nätter för kikare nu när månen inte är till mycket hjälp?
Publicerat Januari 15, 201313 yr Vad har ni som sitter dessa nätter för kikare nu när månen inte är till mycket hjälp? Jag har ett 4-12x56 på studsaren och en Zenith 8x40 handkikare och jag lyckades ta en räv på barmark i helgen, nu när snön är här är det rena lyxen