Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Vafan är det månsken?? Här är det kolsvart ute, rätt tjocka moln som månen inte orkar igenom..

Mvh!

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Hipshot du bor på fel ställe :yes: 

Publicerat

NÄ nu jäklar är det krig :verymad:    har inte rävjäkeln varit in i fällan och käkat de småbitar jag slängt in, nu i kväll :verymad: Det är månsken i kväll oxå, färskt renkött på åteln, blir att vara vaken i natt igen.

Det låter som att det är ett hårt liv att vara rävjägare o sitta på pass o ingen mickel tittar fram el. går i fällan  :wink:

Publicerat

Helt jäkla hopplöst. Inte ett spår på åteln men några inne i skogen. De kommer inte ut på öppna ytor och det är helt omöjligt att se dem. :sad:

Publicerat

Utsövd och klar för nya tag, det snöade så det gick inte att se ett smack i natt :verymad: 

Publicerat

Upptäckte två rävar på åteln i morse när jag åt frukost. Laddar ett mag i studsaren med det smyger ut på farstukvisten tar stöd på räcket. får ett bra läge på den ena räven och kramar av. Klick... sköv aldrig in någon patron i loppet så jävla snopet. Klicket brudde sig inte rävarna om men repeteringen gilla de inte och försvann :pinch:     nytt försök i morgon bitti skall fresta med lite surströmming :sick: förutom allt annat gott som ligger på åteln.

Publicerat
  • Författare

Upptäckte två rävar på åteln i morse när jag åt frukost. Laddar ett mag i studsaren med det smyger ut på farstukvisten tar stöd på räcket. får ett bra läge på den ena räven och kramar av. Klick... sköv aldrig in någon patron i loppet så jävla snopet. Klicket brudde sig inte rävarna om men repeteringen gilla de inte och försvann :pinch:     nytt försök i morgon bitti skall fresta med lite surströmming :sick: förutom allt annat gott som ligger på åteln.

Surt.. Men du får snart en ny chans  :thumbsup:

Publicerat

Ska strax åka iväg mot jaktmarken, Blir ett lockpass eller 2 innan jag sätter mig på Åteln.

Publicerat

Körde ett pass i morse, lockade bara med night&hale musblåsa utan resultat. Riktigt kall och vacker morgon dock, skulle tagit kamera med!

Publicerat

Bra jobbat rävvakare! :thumbsup:

Publicerat

Kom lite snö ikväll så gick ut på ett sent pass(02-04). Satte mig nere i kojan då jag inte hade tid att gå till det andra stället.

Inte ett ljud från rävarna, bara från gräsänderna och hararna.

När jag gick hem så hade en vuxen räv gått på vägen, så dom finns här iallafall.

Publicerat

Kom lite snö ikväll så gick ut på ett sent pass(02-04). Satte mig nere i kojan då jag inte hade tid att gå till det andra stället.

Inte ett ljud från rävarna, bara från gräsänderna och hararna.

När jag gick hem så hade en vuxen räv gått på vägen, så dom finns här iallafall.

...och den skulle du ha bakspårat och knäppt om den nu var på din mark. :thumbsup:

Publicerat

Bakspårar isjonsson lär inte han få nå skott på den räven iaf ;)

Publicerat

Bakspårar isjonsson lär inte han få nå skott på den räven iaf ;)

:thumbsup:

Publicerat

Bra Mirva! :thumbsup:

Publicerat

Grattis alla !

Det verkar som vaket har kommit igång igen  :thumbsup:

Jag satt en stund mellan Fredag och Lördag men hade ingen räv framme, på morgonen därefter så satt en liten Tik och väntade i Rävfällan hemma  :smile:

Minsta räven för säsongen 5,5kg men i fint skick!

Detta blir andra fullpälsade räven som fällan lurat denna vinter, betet! som vanligt en Ormvråkslagen höna, jag råkade släppa ut dem i en hundradel eller 2 för en vecka sedan och då bjöd Vråken in sig på middag :dry:

Publicerat

I kväll severas det surströmmingsrens+spad på min åtel, få se om rävarna gillar lukten eller om dom flyr för livet :ohmy:

Publicerat

Toppen :thumbsup:

Publicerat

Grattis!