Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ingen licensjakt på varg enl. NVV

Featured Replies

• Svar 56
  • Visningar 5,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kommentaren du reagerar på kan tolkas på fler sätt än tjuvjakt. Samerna är rätt duktiga på att få sin vilja igenom genom att lobba för sin sak. Att vara Same betyder att du är tjuvjägare lika lite s

• Var ju ett hjon från Skåne där som verkar va en riktig stjärna... Han vill att EU ska bötfälla Sverige ordentligt. Han tycker att rovdjursdödade tamdjur inte är ett problem, för det får man ju ersätt

• He he.. nu blir det spännande.. tycker EU att det är värt det att dra detta till domstol för 18 av typ +300 vargar? Fantomen där kan inte vara oberörd av kritiken mot honom..   Sjösätts detta och EU

Publicerat

Det är inget som förvånar mig ,,Man blir ju så jävla trött.

Publicerat

Det är som med allt annat som är statligt!

Vi har blivit satta i telefonkö! :dry: plats 34

År 2013 kan vi vara på plats 33 i kön!! med lite tur!!

Publicerat

Så mycket för det bugandet & bockandet för EU och myndigheter...när ska folk förstå att vi blir blåsta hela tiden ??

Inte ens den mest inbitne lobby-kramare kan ju tro på framgång i detta längre..eller ?

Publicerat

Tur att våra samer håller vargstammen kort här i norr. Vad skulle vi göra utan dom.

Publicerat

Tur att våra samer håller vargstammen kort här i norr. Vad skulle vi göra utan dom.

Kommer väl att bli lika här nere också nu.

Likaså lär det bli i Norge nu när jakten blev stoppad även där.

Vad har vunnits på detta tro, förutom att göra Sputniken och kramarna nöjda en kort tag ?

Publicerat

jag kan nästan skratta åt dom som hade tilltro till våra politiker i detta.

Publicerat

Det var väl skrivet med monsterbokstäver mellan raderna på rapporten som kom för ett tag sedan, som sade att stammen stagnerat. Klassisk manegekrattning bara.

Publicerat

Det var väl skrivet med monsterbokstäver mellan raderna på rapporten som kom för ett tag sedan, som sade att stammen stagnerat. Klassisk manegekrattning bara.

Precis.

Publicerat

Det är som med allt annat som är statligt!

Vi har blivit satta i telefonkö! :dry: plats 34

År 2013 kan vi vara på plats 33 i kön!! med lite tur!!

Och då vi väl kommit fram får vi en blankett hemskickad som vi ska fylla i, tyvär har dom mkt att göra och handläggningstiden är kring 10-20 år och ringer vi och frågar hur det går måste dom börja om från början.

Publicerat

Jag anser fortfarande att det är det här med GYBS som är det viktigaste just nu.

Burman har sin tolkning av vad som krävs för GYBS. Det finns många tämligen framstående forskare som inte riktigt håller med....

(Tror ni sett t.ex. Svensk jakts artiklar och trådarna om GYBS på förbundets area)

Så länge man inte ger vargen GYBS kommer det vara svårt att få till en vettig förvaltningsjakt. Burman skyller i ena stunden på EU i andra på Regeringen.

I sitt svar i Svensk jakt erkännde hon ju indirekt att EU inte uttalat sig om att vi måste ha fått in si eller så många nya vargar. Utan då började hon plötsligt tala om regering och riksdagsbeslut.

Man kan undra vad hon egentligen har för egen agenda...

Så varför tar inte Riksdagen ett nytt beslut och ger vargen GYBS nu direkt? Jag är ganska övertygad om att de ändå kommer göra det innan nästa val...

Publicerat

Så varför tar inte Riksdagen ett nytt beslut och ger vargen GYBS nu direkt? Jag är ganska övertygad om att de ändå kommer göra det innan nästa val...

Ger mer effekt närmare valet :dry:

Publicerat

Så är det säkert. Det tråkigaste är att jag har hört flera människor som tidigare talade om att skapa samförstånd och förvaltning osv istället tala om att begränsa vargstammen så gott det går utan officiell jakt. Och jag blir riktigt mörkrädd när jag hör vilka planer de har. Nej jag tänker inte berätta detaljer även om eller kanske just på grund av att det är sådant som kan anses ligga inom ramen för det lagliga.

Jag vill inte vara den som sätter griller i huvudet på folk...

Publicerat

Hittade precis detta på Jägareförbundets hemsida.

"Lena Ek utesluter inte vargjakt"

http://www.jagarefor...rgjakt-1.36377/

Publicerat

Och hon har säkert rätt.

Men jag kan inte se att det sker utan ett besked om GYBS.

Publicerat

Kanske en licensjakt där alla revir med invandrare och deras avkomma är fredade.

• 3 months later...
Publicerat

Eller blir det kanske massor av selektiv licensjakt?

http://www.naturvard...d-jakt-pa-varg/

Nej det blev det inte. Vet inte varför men gissar att den polske eu-snubben som jävlats med oss förut har hotat med böter igen.

Synd ur alla perspektiv. För att få in nya gener så snabbt som möjligt borde många alfa-djur omsättas.

Publicerat

Såna kommentarer gör att man får skämmas som jägare. Du tycker alltså tjuvjakt är i sin ordning? det är raketforkare av din sort som kommer att omöjliggöra jakt i framtiden. När MP börjar fingra på jakten efter nästa val (gud förbjude) är det färdigskrattat.

Varför modereras inte dessa inlägg bort? För vår egen skull...

Publicerat

Fortfarande måste jag påpeka att vi jägare inte är en sammanhållen krets på nationell nivå. Tycker att eftersöksbojkotten borde vara över hela riket och innefatta även oss i söder..

Våga gå ut med detta budskap och låt bilföraren själv spåra upp alternativt betala dyrt för vår kompetens.

Att vi spårar upp samtliga, av oss, skadade djur är självklart. Både trafik- och rena eftersöksskadade vilt.

Vi måste ta en gemensam ståndpunkt!

RG

• 2 weeks later...
Publicerat

Får hoppas på det. För min del är det mera en principsak än hur många vi faktiskt får skjuta, bara att vi får en jakt är viktigt för min del sedan kan vi arbeta med tilldelningarna från det.