Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakten 12-13

Featured Replies

Publicerat

Ok, hur bär du vapnet och am när du skidar? Dvs hur lång tid tar det innan du ligger skjutklar från att du upptäckt fågel?

jag tar dom också ofta på andra eller tredje chansen speciellt då man drar upp en del från marken.

är avståndet så att jag inte behöver ta mig närmare tar det nog 10-30 sek till skott.

kör niggalo dubbelrem ammon i magget men laddar om jag går mot stött fågel i tätare skog.

jag körde mycket mer långa ostressade skott förr om åren men har ändrat lite stil för att bli mer komplett, stöter jag en tjäder ska det mycket till innan jag släpper den dom går alltid att hitta om man inte ger sig för snabbt men i skogarna jag jagar i kan dom ofta sitta i lite täta partier.

förra året hade jag en jäkla konstig svit med fem st tjäder efter varandra (inte på samma ställe)som jag sköt utan att ligga ner, tror att jag jagar mer i skitväder också ,kraftigt snöfall med stora flingor har blivit en favorit fåglarna syns först på nära håll och det blir lite mer intensiv spänning.

men visst tusan dom flesta skjuts klassiskt med ansmygning och hela baletten det är extremt härligt att se en ostörd fågel på flera hundra meter och i lugn och ro tänka ut taktiken för att ta den jag har bara tränat lite på att kunna hantera fler situationer.

• Svar 101
  • Visningar 20k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Känns lite tidigt än men snart kommer snön o skidorna ska ställas fram. kan bidra med några bilder från i vintras. Dock inga bilder på fåglar.

• BollnäsViktor
    BollnäsViktor

Kan äntligen få rapportera in en fågel i tråden Om ni bara viste hur glad jag är för den här. har vart stolpe ut varje skidtur iår. Nu är det bara att hoppas att de har släpp och det blir ett par

• BollnäsViktor
    BollnäsViktor

En orre till!

Posted Images

Publicerat

Tar oxå det jäkligt lungt nu förtiden när jag ska skjuta och dom flesta marker jag jagar på blir det rätt öppna skott,sällan under 150m...Har haft varierande resultat i årets toppjakt men blivit rätt ok med orre och ett gäng tjädertuppar!!

Tycker ofta tjädrarna återvänder till det första stället man stötte dom när man stöter dom andra gången..