Publicerat Oktober 24, 201510 yr ...och det gör jag också. -4,7 nu o solen är på G. WP_20151024_07_37_40_Pro.jpg WP_20151024_07_37_37_Pro.jpg Ja det ser verkligen kallt ut, särskilt när du skakar så mycket så att bilden blir suddig Skitjakt!
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Farsans vovve har drivit Get och kid i dryga timmen och med tanke på att han är ute på premiär tur för säsongen så har han nog hjärtstillestånd snart B-) Jakt tokig drever
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Trängsta passet i världshistorien. För väl att man hade rätt böss-/siktespaket med sig idag [emoji1]
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Ska ut med spanieln på älg!!! Men jag tar SvS:en med istället och hoppas på morkulla.
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Detta är en populär post. Laikan har träatt ett lo. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Laikan har träatt ett lo. Skickat från min D5803 via Tapatalk ...och det är ingen jakttid på den ännu. Snyggt!
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Och så sitter man igen för tredje dagen. Älgarna vill inte alls men jag fick en galt på åteln i gårkväll i varja fall. Dagens pass.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Så sitter man och blänger ut på åteln igen. En fin råbock går och betar i övrigt inget so far.
Publicerat Oktober 31, 201510 yr Väntar på att stövaren ska skrika i! :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 1, 201510 yr Har haft en get på 4m och ett djur till som jag inte såg vad de var.
Publicerat November 1, 201510 yr https://vimeo.com/144266115 Såt 2. Ligger en tjur efter första (annan som sköt). Fin dag i skogen.
Publicerat November 1, 201510 yr Detta är en populär post. Dacke har stått med en 4taggare en dryg timme, jag sitter hemma och dricker kaffe... . Jagar markägaren, som verkar stängt av sin telefon.....[emoji45] Tjuren är lovlig, men vet inte hur det tas emot om jag skjuter den! Får jag inget svar så får det bli en övningsälg för erik, smyga med oladdad bössa och klicka i rätt läge! [emoji6] Inte att förakta sådanna övningstillfällen för en jaktsugen yngling....[emoji3]
Publicerat November 1, 201510 yr Första försöket, dacke kopplingsbar, Erik hade skottchans, men hade avstått då han tyckte det var mycket ris![emoji3]
Publicerat November 1, 201510 yr 11 jägare varav 2 hundförare. Mulet från morgonen idag o sedan uppklarnande o sol på fm men blåsigt så in i norden på em. Fm-passet satt jag inne i skogen o mådde bra. Synd att solen låg på från sidan o snett bakifrån. Se förra inlägget. Än värre när man drar lotten på passet som är högst upp på en ås efter dom passlinjerna som vi jagade på under em. Fel älgar hela helgen så ingen fälld. Inga lavskrikor idag fast man satt på ett av deras favoritplatser i skogen. Kan det bero på att det är en aning glest i passlinjen hos oss???