Publicerat November 17, 201510 yr Här går solen upp 07:34 och ned 15:27. Fan man hinner ju inte ens hem från plugget innan det är bäcksvart, det känns orimligt att bara få jaga på helgen
Publicerat November 17, 201510 yr Vänder strax, lite snö emellan så går det. Ja, men det är några dagar dit ännu. Lite snö hade lyst upp tillvaron i norr just nu. Hällregn o snöblandat regn om vartannat idag. Hade tanken på att passa på rådjur idag på morgonen men det kunde jag glömma i toksnöandet o blåsten.
Publicerat November 18, 201510 yr Var ute på åteln igår för och kika efter denna Men hen hade troligen redan varit där innan jag kom ut..
Publicerat November 23, 201510 yr Detta är en populär post. Varit helt fantastiskt väder den här helgen och idag (tog ledigt idag) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 23, 201510 yr Ja det har varit riktigt fint [emoji4] men inatt vänder det.. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 24, 201510 yr ...o det ska vända här också idag. -9 nu upp till +2 http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Grytn%C3%A4s/ Skitväder!
Publicerat November 26, 201510 yr Står mitt i en såt och väntar på upptag. Funny har knappt gått ifrån mig innan men nu är hon ute på en rejäl runda.
Publicerat November 26, 201510 yr Detta är en populär post. Sköt min första tjäder förut. Skrämde upp en när jag var ute med stövaren, svepte över trädtopparna i den riktning den flög och blev glatt överraskad när jag såg den i en talltopp 250m bort. Bytte ut v-max'en mot helmantel och gick bortåt. Smög genom tallungskogen och stötte två tjädrar till som flög i samma riktning, kom ut på en körväg som gick i rätt riktning vilket gjorde ansmygningen rätt lätt. Rätt som det var satt den helt öppet på 90 m, och den såg minst sagt nervös ut. Tog några försiktiga steg bakåt och lade mig på en rotvälta och lät skottet gå. Tjädern gör ett hopp rakt upp och faller död ner [emoji2] 4,2kg, utgångshål som en dryg 5-krona med "norma fågel" i 222rem. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 26, 201510 yr Tackar! Ja det var riktigt kul! Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 27, 201510 yr Tack! Det är ett Leupold vari-x III 2,5-8x36. Lite väl mycket förstoring om det går fort på nära håll, funderar på något snabbfäste. Annars tycker jag den är klockren. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat November 28, 201510 yr Detta är en populär post. Detta kiddet tittade förbi mig för en stund sedan. Framdrivet av kompisens vovve. :-)
Publicerat November 28, 201510 yr Hade precis det mest spännande älgpasset hittills! Satt på ett stort hygge i en dal och hunden fick upptag på bergryggen mittemot, två pinntjurar och ko med kalv. Hunden fick sedan stånd 200m bort men jag saknade kulfång så jag lotsade in hundföraren så att han kunde ta kalven på 30m, sedan fick han springa lite då kon och ena tjuren gjorde ett långt utfall mot honom! [emoji106] Nära att jag knep första älgen men har en kalv kvar på licensen och förhoppningsvis en bonuskalv i början på nästa år [emoji2]
Publicerat December 5, 201510 yr Detta är en populär post. Dremels första älgkontakt, tummen upp. Återgång tummen ner.
Publicerat December 5, 201510 yr Sumpigt i skogen,bad att få från tornet innan det blivit helt mörkt. Pannlampan låg i bilen
Publicerat December 6, 201510 yr Vart storm här i flera dagar men kände mig tvungen att gå ut och vaka rådjur bara för att stilla jaktsuget. Känns dock mer troligt att ett rådjur får ett träd över sig än en kula..
Publicerat December 12, 201510 yr Detta är en populär post. Var iväg till ena favoritstället förut. Tog en kopp kaffe när jag hade gått runt halva myren och strax innan jag ska gå så slår det en orrtupp i talltoppen 80m bort. Jag sjunker ner på stubben jag satt på och får bra stöd och kan skjuta den [emoji4] Ingång i bröstet rakt framifrån och utgång som en 50-öring. Norma "fågel" i 222. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 12, 201510 yr Detta är en populär post. Gårdagens jakt! Fick fälla min första fågel.