Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktuell rapport från skogen.

Featured Replies

Publicerat
15 hours ago lsjonsson sa:

Grattis Stefan!:) Då blir det lite variation på maten o inte bara älg, ren o fisk.:thumbsup:

Det kallas blandfärs :P

• Svar 853
  • Visningar 127k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu korv.

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [

• Dagens fågeljakt slutade med den första riktiga lockräven på 15m Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat
5 hours ago Ante. sa:

Det kallas blandfärs :P

Ja, det kan man kalla det för också.:thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat

Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var.

WP_20160805_09_33_21_Pro_LI 1.jpg

Publicerat
49 minutes ago lsjonsson sa:

Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var.

WP_20160805_09_33_21_Pro_LI 1.jpg

Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt. :thumbsup:

Publicerat
27 minutes ago Lecha sa:

Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt. :thumbsup:

Tack vännen!:) Den är tagen rakt igenom en dammig framruta.:thumbsup:

Publicerat

Jag tycker att alla mina bilder blir som din med eller utan ruta....Trevlig bild dock!

Publicerat
1 hour ago Locorod sa:

Jag tycker att alla mina bilder blir som din med eller utan ruta....Trevlig bild dock!

Tack! Sol, reflexer o en dammig ruta spelade mig ett litet spratt.

• 1 month later...
Publicerat

20160922_130845.jpg

Publicerat

Första grisjakten igång.image.jpg

Publicerat

Det var etyt riktigt fint pass.:) Både vatten- o skogsliv kan skådas då.:thumbsup:

Publicerat

Hunden gick rakt på en gris och blev snittad. Nu väntar vi på hundförarens bedömning av hunden. Sen får vi se. 

Publicerat

Hunden verkar klara sig. Ny hund med mer erfarenhet ute nu så får vi se hur det går. 

Publicerat

Gick inte. Grisen ställde sig i det tätaste och blev där. Efter en timme av utfall så beslutade hundföraren att det fick vara. Han stack sedan med den skadade hunden till vet. Nu prövar vi i andra ändan av marken och hoppas att grisarna är snällare här. Och att de är hemma. 

Publicerat

...sitter och väntar på att beaglen ska hitta hare. Sist jag såg henne jagade hon en ormvråk istället. Jaja, ormvråk eller hare, det är väl typ samma sak? 

Publicerat
På ‎2016‎-‎09‎-‎27 at 07:59 Sparven sa:

...sitter och väntar på att beaglen ska hitta hare. Sist jag såg henne jagade hon en ormvråk istället. Jaja, ormvråk eller hare, det är väl typ samma sak? 

Det är bara att välja vad du vill få den till, en skalldrivande fågelhund eller en ställande harhund :D

MVH
Alias

Publicerat

Inte ett liv... :(

IMG_0359.JPG

Publicerat

Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt. :angry::blink:

Publicerat
53 minutes ago daavviid sa:

Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt. :angry::blink:

Blir en rejäl utgrävning till våren mao? :)

Publicerat

Redan börjat ;)  tyvärr verkar det ligga djupt

Publicerat

Trist!

Publicerat

En styck kviga mot himlen gått!! B)

IMG_0376.JPG

Publicerat

Dagens sista pass i panorama vy!

IMG_0377.JPG

Publicerat

Stort skjutfält men dåligt med kulfång i löverkant på hygget. Där får man tänka sig för innan man avlossar skott. Speciellt bakom den övre torrfuran.