Hoppa till innehåll

Aktuell rapport från skogen.


Per Gustafsson

Recommended Posts

15 hours ago lsjonsson sa:

 

Grattis Stefan!:) Då blir det lite variation på maten o inte bara älg, ren o fisk.:thumbsup:

Det kallas blandfärs :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Ante. sa:

Det kallas blandfärs :P

Ja, det kan man kalla det för också.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var.

WP_20160805_09_33_21_Pro_LI 1.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

49 minutes ago lsjonsson sa:

Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var.

WP_20160805_09_33_21_Pro_LI 1.jpg

Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27 minutes ago Lecha sa:

Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt. :thumbsup:

Tack vännen!:) Den är tagen rakt igenom en dammig framruta.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Locorod sa:

Jag tycker att alla mina bilder blir som din med eller utan ruta....Trevlig bild dock!

Tack! Sol, reflexer o en dammig ruta spelade mig ett litet spratt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hunden gick rakt på en gris och blev snittad. Nu väntar vi på hundförarens bedömning av hunden. Sen får vi se. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick inte. Grisen ställde sig i det tätaste och blev där. Efter en timme av utfall så beslutade hundföraren att det fick vara. Han stack sedan med den skadade hunden till vet. Nu prövar vi i andra ändan av marken och hoppas att grisarna är snällare här. Och att de är hemma. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På ‎2016‎-‎09‎-‎27 at 07:59 Sparven sa:

...sitter och väntar på att beaglen ska hitta hare. Sist jag såg henne jagade hon en ormvråk istället. Jaja, ormvråk eller hare, det är väl typ samma sak? 

Det är bara att välja vad du vill få den till, en skalldrivande fågelhund eller en ställande harhund :D

 

MVH
Alias

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt. :angry::blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

53 minutes ago daavviid sa:

Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt. :angry::blink:

Blir en rejäl utgrävning till våren mao? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stort skjutfält men dåligt med kulfång i löverkant på hygget. Där får man tänka sig för innan man avlossar skott. Speciellt bakom den övre torrfuran.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...