Publicerat Juli 26, 201610 yr 15 hours ago lsjonsson sa: Grattis Stefan! Då blir det lite variation på maten o inte bara älg, ren o fisk. Det kallas blandfärs
Publicerat Juli 26, 201610 yr 5 hours ago Ante. sa: Det kallas blandfärs Ja, det kan man kalla det för också.
Publicerat Augusti 5, 20169 yr Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var.
Publicerat Augusti 5, 20169 yr 49 minutes ago lsjonsson sa: Var ut en sväng till jaktmarken idag o skulle kika efter kantareller o vilt. inget vilt men en ren såg jag o komma upp till kantarellstället var inte att tänka på när ca. halva grusvägen var bortspolad efter någon häftig regnskur. Gå upp dit var inget att tänka på med min v. fot. Jag fick inget bra foto när solen var där den var. Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt.
Publicerat Augusti 5, 20169 yr 27 minutes ago Lecha sa: Inget fel på den bilden. Lite småskum på ett modernt sätt. Tack vännen! Den är tagen rakt igenom en dammig framruta.
Publicerat Augusti 8, 20169 yr Jag tycker att alla mina bilder blir som din med eller utan ruta....Trevlig bild dock!
Publicerat Augusti 8, 20169 yr 1 hour ago Locorod sa: Jag tycker att alla mina bilder blir som din med eller utan ruta....Trevlig bild dock! Tack! Sol, reflexer o en dammig ruta spelade mig ett litet spratt.
Publicerat September 25, 20169 yr Detta är en populär post. Pass två. Mitt nya favoritpass i fint väder.
Publicerat September 25, 20169 yr Det var etyt riktigt fint pass. Både vatten- o skogsliv kan skådas då.
Publicerat September 25, 20169 yr Hunden gick rakt på en gris och blev snittad. Nu väntar vi på hundförarens bedömning av hunden. Sen får vi se.
Publicerat September 25, 20169 yr Hunden verkar klara sig. Ny hund med mer erfarenhet ute nu så får vi se hur det går.
Publicerat September 25, 20169 yr Gick inte. Grisen ställde sig i det tätaste och blev där. Efter en timme av utfall så beslutade hundföraren att det fick vara. Han stack sedan med den skadade hunden till vet. Nu prövar vi i andra ändan av marken och hoppas att grisarna är snällare här. Och att de är hemma.
Publicerat September 27, 20169 yr ...sitter och väntar på att beaglen ska hitta hare. Sist jag såg henne jagade hon en ormvråk istället. Jaja, ormvråk eller hare, det är väl typ samma sak?
Publicerat September 28, 20169 yr På 2016-09-27 at 07:59 Sparven sa: ...sitter och väntar på att beaglen ska hitta hare. Sist jag såg henne jagade hon en ormvråk istället. Jaja, ormvråk eller hare, det är väl typ samma sak? Det är bara att välja vad du vill få den till, en skalldrivande fågelhund eller en ställande harhund MVH Alias
Publicerat Oktober 8, 20169 yr Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt.
Publicerat Oktober 8, 20169 yr 53 minutes ago daavviid sa: Taxen drev räv idag. Allt slutade med att taxen följde med ner i grytet och lyckades backa upp men pejlen är kvar i grytet. Samma grej hände ifjol och i samma gryt. Blir en rejäl utgrävning till våren mao?
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Stort skjutfält men dåligt med kulfång i löverkant på hygget. Där får man tänka sig för innan man avlossar skott. Speciellt bakom den övre torrfuran.