Publicerat Januari 17, 201610 yr -16 på morgonen, nu är det nog "bara" -12 eller sådär - det biter dock ifrån på en sörlänning
Publicerat Januari 17, 201610 yr Såt två igång, hade kunnat dräpa rådjur i båda såtarna medan grisarna lyser med sin frånvaro. Väldigt "hett" pass i övrigt med planteringar, blandskog och raviner runt mig.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Skulle upp till skogen för att locka räv med fossan men det slutade med att jag fick avliva en påkörd älgkviga. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 28, 201610 yr Är ute med jaktlaget för att göra ett sista försök att ta en bonuskalv. På samlingen innan så behagar en liten tjur att gå förbi på åkern bakom oss bara för att retas!
Publicerat Mars 20, 201610 yr Spenderade avsevärd tid med denna ensamma i natt. Sugga med årsgrisar var i närheten men de var försiktiga nog att inte komma fram i ljuset.Här var det bara att lyfta på hatten.
Publicerat April 29, 201610 yr Inga grisar vid strax efter åtta, bara en räv lite i nio. Men kunde inte komma åt honom tyvärr...[emoji49] Nu får man vänta och se om tio grisarna behagar komma!! [emoji4] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat April 29, 201610 yr Inga grisar vid strax efter åtta, bara en räv lite i nio. Men kunde inte komma åt honom tyvärr...[emoji49] Nu får man vänta och se om tio grisarna behagar komma!! [emoji4] Skickat från min iPhone med Tapatalk Du har väl svart hos dig nu. Här är det då skjutbart ljus om man är på fält/hygge men inte i skog.
Publicerat April 29, 201610 yr Jo då, här svart nu. Men det blixtrade till nys.. [emoji39] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat April 30, 201610 yr Jo då, här svart nu. Men det blixtrade till nys.. [emoji39] Skickat från min iPhone med Tapatalk Jag förstod det. Ok! Här blir det inte riktigt svart om natten numera. Snart har vi ljust dygnet runt. Grattis till lille nasse!
Publicerat Maj 5, 201610 yr Detta är en populär post. Lyckades smyga mig på ett gäng grisar igår kväll med lyckat resultat
Publicerat Maj 5, 201610 yr Helgrillad gris till middag? Ser ut som en fin matgris. Grattis Tommi! Blir stor middag Tack!!
Publicerat Maj 7, 201610 yr Detta är en populär post. Det blev en liten bock idag. Första bocken för mig!
Publicerat Juli 14, 201610 yr Då är man ute och väntar på att lilla nasse ska komma på besök ute i vetet!
Publicerat Juli 14, 201610 yr Samma här, fast här har de börjat springa i havrefälten nu. Så för omväxlingskull får man se en annan åker ikväll..
Publicerat Juli 14, 201610 yr Har tydligen satt "Skaunepaug" på ett hett pass som levererade tre dov att kolla på direkt. Själv håller jag ett "bakpass" längs en bäck
Publicerat Juli 25, 201610 yr Som Norrlänning är det kul att få komma söderut och testa på grisjakt,sköt 2 st förra veckan.En på smygjakt i vete fälten,kom in på endast 20 meter. Och en till kvällen efteråt som gick ute på vallen och åt..Mycket spännande jakt..
Publicerat Juli 25, 201610 yr 6 hours ago stefan sa: Som Norrlänning är det kul att få komma söderut och testa på grisjakt,sköt 2 st förra veckan.En på smygjakt i vete fälten,kom in på endast 20 meter. Och en till kvällen efteråt som gick ute på vallen och åt..Mycket spännande jakt.. Grattis Stefan! Då blir det lite variation på maten o inte bara älg, ren o fisk.