Publicerat April 4, 201313 yr Några kompisar som bor i Fristad utanför Borås filmade en varg mitt inne i staden i natt från bilen. Dom skrev Sjöbo så antar att det är ett annat Sjöbo än det i Skåne! Det var en hund som blev tagen alldeles framför ägaren i förrgår inte långt från mig ute vid kusten, helt orädd!
Publicerat April 4, 201313 yr Några kompisar som bor i Fristad utanför Borås filmade en varg mitt inne i staden i natt från bilen. Dom skrev Sjöbo så antar att det är ett annat Sjöbo än det i Skåne! Det var en hund som blev tagen alldeles framför ägaren i förrgår inte långt från mig ute vid kusten, helt orädd! vet du vart i Fristad?? bor själv strax utanför samhället...
Publicerat April 4, 201313 yr Hm! Dom har ju sett varg vid Mosserydssjön och det är väl inte så långt därifrån. Den obsen var konstaterad som två st hundar har jag för mig!
Publicerat April 4, 201313 yr Den obsen var konstaterad som två st hundar har jag för mig! Det har jag inte hört förut. Det var helt nytt för mig. Du har det på länken långt ner. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=122370&start=40
Publicerat April 4, 201313 yr Några kompisar som bor i Fristad utanför Borås filmade en varg mitt inne i staden i natt från bilen. Dom skrev Sjöbo så antar att det är ett annat Sjöbo än det i Skåne! Det var en hund som blev tagen alldeles framför ägaren i förrgår inte långt från mig ute vid kusten, helt orädd! vet du vart i Fristad?? bor själv strax utanför samhället... Det var inte inne i Fristad utan i något samhälle som heter Sjöbo vid en gammal kiosk som hette "Korva Bengt". Jag har inte varit där så vet inte. Dom filmade den från bilen då den sprang på gatorna.
Publicerat April 4, 201313 yr Det var inte inne i Fristad utan i något samhälle som heter Sjöbo vid en gammal kiosk som hette "Korva Bengt". Jag har inte varit där så vet inte. Dom filmade den från bilen då den sprang på gatorna. se där om jag bara läser ordentligt från början så ser jag ju att det stod så.... då vet jag precis vart det är! bara undra vilket håll han/hon traskade åt, kollade BT.se och där stod inga uppgifter om någon varg på Sjöbo... men eftersom vargen varit inne i stan på dagen och Sjöbo på natten är den väll på väg häråt får hålla extra koll på hästarn...
Publicerat April 4, 201313 yr Författare Det har jag inte hört förut. Det var helt nytt för mig. Du har det på länken långt ner. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=122370&start=40 Tror ni pratar om 2 skilda händelser. Obsen som var hundar var väl inte så länge sedan medan Isjonsson länkade till en obs från oktober 2011...
Publicerat April 4, 201313 yr <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="jämte" data-cid="698602" data-time="1365063854"> se där om jag bara läser ordentligt från början så ser jag ju att det stod så.... då vet jag precis vart det är! bara undra vilket håll han/hon traskade åt, kollade BT.se och där stod inga uppgifter om någon varg på Sjöbo... men eftersom vargen varit inne i stan på dagen och Sjöbo på natten är den väll på väg häråt får hålla extra koll på hästarn... Alla är trötta på morgonen Dom hade lagt upp en film och en dålig bild på fb tagen efter 04 i morse och man såg tydligt att det var en varg! Jag bor på en ö och jag är inte heller befriad från dem
Publicerat April 4, 201313 yr <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="jämte" data-cid="698602" data-time="1365063854"> Alla är trötta på morgonen Dom hade lagt upp en film och en dålig bild på fb tagen efter 04 i morse och man såg tydligt att det var en varg! Jag bor på en ö och jag är inte heller befriad från dem Du som bor på Orust vet väl inte hur en varg ser ut. Det ligger ju långt ut i Västerhavet.
Publicerat April 4, 201313 yr <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="lsjonsson" data-cid="698628" data-time="1365069356"> Alla är trötta på morgonen Dom hade lagt upp en film och en dålig bild på fb tagen efter 04 i morse och man såg tydligt att det var en varg! Jag bor på en ö och jag är inte heller befriad från dem Du som bor på Orust vet väl inte hur en varg ser ut. Det ligger ju långt ut i Västerhavet. Jonsson, du får gärna berätta det för vargarna så är du schysst!! I februari blev 5st får rivna 5km från mig! Jag hade en stor hane på gårdsplanen för några år sen med!
Publicerat April 4, 201313 yr <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="lsjonsson" data-cid="698628" data-time="1365069356"> Jonsson, du får gärna berätta det för vargarna så är du schysst!! I februari blev 5st får rivna 5km från mig! Jag hade en stor hane på gårdsplanen för några år sen med! Ja, det kan jag väl göra. Jag vet, jag skojar bara med dig.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Det här är det väl ingen som har missat: http://www.dn.se/nyheter/sverige/21-far-dodade-av-varg-i-smaland/ ca 15 minuter med bil hemifrån. Getterna fick sova inne inatt och får så göra ett bra tag framöver. /Patrik
Publicerat Juni 10, 201312 yr Det här är det väl ingen som har missat: http://www.dn.se/nyheter/sverige/21-far-dodade-av-varg-i-smaland/ ca 15 minuter med bil hemifrån. Getterna fick sova inne inatt och får så göra ett bra tag framöver. /Patrik Har ungefär samma avstånd. Det mest oroväckande är att det varit många obsar unde en längre tid i området...
Publicerat Juni 10, 201312 yr Varför ska alla lära sej att leva med problemet som länsstyrelsen uttryckte det? Ta bort problemen istället så kan alla leva lyckliga, både människor och djur vilda som tama!
Publicerat Juni 19, 201312 yr Vargen i Skillingarydstrakten är kanske skjuten. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5569420 Någon som vet mer?
Publicerat Juni 19, 201312 yr Snacka om att dra stora växlar på ett skott i natten. Jag såg det på grannforat. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=122370&start=660 Sista inlägget på sidan.
Publicerat Juni 19, 201312 yr Helsjukt att dra den slutsatsen så kvickt. Och inte våga stå för det... Men men. Det kan mycket väl vara en fulskjutning. Eller det är i alla fall inte helt otänkbart. Det som slår mig är att det faktiskt (enligt min mening) är minst lika troligt att det är en regelrätt §28 som personen ifråga ändå inte vill anmäla p.g.a. alla rykten (sanna och överdrivna) om hur folk blivit behandlade av myndigheter och polis under diverse utredningars gång. Om det är idiotiskt eller klokt att göra så (om det nu skett) vill jag inte gå in på. Men är det någon mer än jag som inte skulle bli förvånad om så var fallet? // Henrik
Publicerat Juni 19, 201312 yr Nej, jag skulle inte heller höja på ögonbrynen... Har inte hört några rykten alls om någon skjutning, kan ju likaväl vara någon som tagit hand om en räv i hönsgården eller avlivat ladugårdskatten. Finns ju rätt många anledningar till att det smäller i skogarna... /Patrik
Publicerat Juni 20, 201312 yr Visst är det det, men jag tycker myndigheterna går för långsamt till väga med tanke på den senaste tidens rivningar av får som har varit på östkusten men det är svårare att spåra den ny när det inte är någon snö.
Publicerat Juni 24, 201312 yr Det har varit väldigt mycket snack om att den har skjutits, dock tror jag inte det är sanning då man borde fått reda på mer fakta om detta (ryktesvägen). Man hoppades ju på skyddsjakt på den men länsstyrelsen påstår att det är stor chans att det är en rysk varg = får inte skjutas. Ska man be vargen om pass innan man skjuter då eller Ryktet säger att man måste ta hårprov för att säkra dna innan jakt beslutas. Ännu en av anledningarna till att jag inte tror den är skjuten är följande: http://skillingaryd.nu/nyheter/sag-misstankta-vargspar#more-78818 Jag hoppas på skyddsjakt dock, det hade varit kul att få vara med att jaga varg!