Publicerat Februari 1, 201313 yr Författare Nån som vet om det är planerad någon parning på dunklets ?? /H Nä jag har inte snackat med Henrik på ett tag. Slå honom en signal.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Köpt en Västlaikatik!injagningstips tas gärna emot!!Men jäkla vilken motorik en vslvalp har!
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Köpt en Västlaikatik!injagningstips tas gärna emot!!Men jäkla vilken motorik en vslvalp har!Kul! Vilken kull?
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Kännetorpets Astok kännetorpets laika mvh Jaså du har varit i Norge och hämtat. Kan nog bli bra.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Det jag känner med västlaikarasen är att ojämnheten i rasen är stor..risken att misslyckas är stor speciellt bland tikar!Men har blivit trött på wachtlar som alltid blir skadade på rena grisjakter! En rastypisk västlaika är perfekt för markerna jag jagar på så jag hoppas det blir bra!!
Publicerat Februari 7, 201313 yr Jag tror inte du behöver vara orolig att den valpen inte kommer jaga, hundar från känneparken brukar leverera!
Publicerat Februari 7, 201313 yr Köpt en Västlaikatik!injagningstips tas gärna emot!!Men jäkla vilken motorik en vslvalp har! Roligt att du köpt västlaika! Är nog lite svårt att ge bra tips som alla tror på kanske för många har så många olika åsiker hur man ska jaga in en valp men jag har försökt vara i skogen så mycket som möjligt med dom valpar jag haft. Sen har jag lagt en hel del spår redan från början och sen har jag ökat svårighetsgraden lite allt eftersom. Eller om jag skjutit något så har valpen alltig fått va med och spåra fram till viltet och under sommaren om man sett någon älg så har jag spårat den. Sen har jag gjort lite olika med skogsträningen med den sista laikan. Jag har bara gått och satt mig på en stubbe varje gång jag va ute med henne och sen fick hon springa runt och utforska omgivningen själv. Men det tog lite tid ibörjan men hon va rätt självständig så hon började gå iväg själv rätt fort men hon gick ju inte så långt men det ökade lite hela tiden. Många säger ju att söket är för litet bland laikorna tycker jag man hör men jag vet inte men det är bara nöta på Lycka till! ska bli roligt att följa och se hur det går
Publicerat Februari 10, 201313 yr Precis hemkommen från Värmland, första lakan för min del. Hanvalp efter Känneparkens Sezza och jaktdorens Humle. Mycket spännande! RG
Publicerat Februari 10, 201313 yr Precis hemkommen från Värmland, första lakan för min del. Hanvalp efter Känneparkens Sezza och jaktdorens Humle. Mycket spännande! RG ...och sedan vill vi ha lite valpfoton att kika på el. en liten film på några minuter.
Publicerat Februari 10, 201313 yr Författare Precis hemkommen från Värmland, första lakan för min del. Hanvalp efter Känneparkens Sezza och jaktdorens Humle. Mycket spännande! RG Välkommen in i de utvaldas skara.
Publicerat Februari 10, 201313 yr Janka Syster Jelena har jag. Men hemma går hon under namnet Rut. Otrolig kroppskontroll, springer som en tok i trappan, hoppar och far. Väldigt pigg och framåt. Supermysig och lättlärd.
Publicerat Februari 10, 201313 yr Ja det är samma här!janka utmanade wachteltiken om hundmaten,visade lilla tandraden!!Tuff valp!!
Publicerat Februari 10, 201313 yr Ja det är samma här!janka utmanade wachteltiken om hundmaten,visade lilla tandraden!!Tuff valp!! Då är det den ljusa du har?
Publicerat Februari 16, 201313 yr Hmm just nu är "priset" lågt på VSL-valpen...:-) Han är 9 veckor och både djärv och självständig. Min wachteltik är vare sig social eller snäll mot närgångna hundar, oavsett. Trots detta är valpen både på och envis, trots risken för ett kok stryk .. Sa till tiken att hon får passa på att dominera innan valpen vuxit till sig... Förbaskat spännande med denna ras! RG
Publicerat Februari 17, 201313 yr Har en sån här hemma oxå! Tysken är ju i samma storlek så den kan man väl brotta ner? "Om jag springer 200 varv i en 8 runt gammel gråhundens ben, då kanske han leker med mig?" Men bland all energi och tokigheter finns en otroligt lärorik och intresserad tjej
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Ryktet säger att det är några väldigt intressanta parningar på gång. Så om ni är på gång att skaffa valp så kan det va lite på gång.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Sitter här och väntar på klartecken att få hämta min...jävla byråkrati!