Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Sitter här och väntar på klartecken att få hämta min...jävla byråkrati! Vad är det som strular? jordbruksverket?
Publicerat Mars 26, 201313 yr Sitter här och väntar på klartecken att få hämta min...jävla byråkrati! Jaha, är det någon som har satt sig på tvären över valpköpet från Ryssland.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Papper som skall komma från Moskva, hunden ska ju ha ett regnr och stamtavla, annars är det ju lika att ta nån inbreed från Sverige Sedan skall det ju komma en inbjudan för att jag skall kunna söka visum. Liiite tjorv.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Papper som skall komma från Moskva, hunden ska ju ha ett regnr och stamtavla, annars är det ju lika att ta nån inbreed från Sverige Sedan skall det ju komma en inbjudan för att jag skall kunna söka visum. Liiite tjorv. Ok! Det gäller att man har en tjock plånbok om du ska göra affärer med Ryssland så får du förtur kanske. Det beror väl lite på vilket humör dom är på för dagen handläggarna där borta.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Ptja med tanke på att Ryssland är av den storleken den är så får man väl kanske förvänta sig en viss handläggningstid va? Nu skall det väl tilläggas att det går att göra på ett sätt med lite mindre byråkrati men det kostar mer pengar plus att jag måste köra bil jävligt mycket längre. Vaccinationen vet jag inte om den är gjord men den var inbokad iaf. Så det är lite pappir sedan blir det att brumma ned genom Finland och smita in i Ryssland
Publicerat Mars 26, 201313 yr Ja, det får man nog göra! Ok! Jag hoppas att det går bra för dig och att du kommer förbi med nyförvärvet en dag när du har vägen förbi.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Hoppas som fan nu att det här blir verklighet och att det inte blir nå jävla tjorv, då stryper dottra mig Jag har ju lyckats styra bort de flesta inköp av leksaker "för vi ska ju ha råd med hunden"....kan ju bli så att jag blir skyldig henne retroaktivt Om det är i April jag hämtar henne så vette fan om jag hinner förbi någonting, har sjukt speckad April kan jag lova
Publicerat Mars 26, 201313 yr Tänkte du på parningarna med tikarna Jaktdorens Gena och Känneparkens Dillba eller Musköt?
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Tänkte du på parningarna med tikarna Jaktdorens Gena och Känneparkens Dillba eller Musköt? Njet! Kommer nog flera... Men Gena/Valur är ingen dålig parning heller.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Njet! Kommer nog flera... Men Gena/Valur är ingen dålig parning heller. Du e rolig du Musköt Lite så där halvhemlig bara .......... /ekebo
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Du e rolig du Musköt Lite så där halvhemlig bara .......... /ekebo Nu förstår jag ingenting...
Publicerat Mars 26, 201313 yr Nu är biljetterna bokade den 26 april åker vi till Litauen och hämtar hem monster wslerna Ska bli jäkligt kul detta!!!! :biggrin:
Publicerat Mars 26, 201313 yr Ja, man har ju hört om att det kan tjorva där borta. Haha! Du får ge henne en egen ren ist om hon inte har någon redan. Det kan bli dyrt för dig om hon ska ha leksaker retroaktivt. Ok! Det kan vara så att man har lite mycket runt sig vissa månader.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Du e rolig du Musköt Lite så där halvhemlig bara .......... /ekebo Nu vet jag inte vad Musköt vet men 2-3 intressanta parningar är ju på G. Varav en ska vara född för 14 dagar sedan //Mekus
Publicerat Mars 26, 201313 yr Ryktet säger att det är några väldigt intressanta parningar på gång. Så om ni är på gång att skaffa valp så kan det va lite på gång. Du har väll inte vart och tjuvparat någon av damerna
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Du har väll inte vart och tjuvparat någon av damerna Är ingen efterfrågan på halvt odugliga grävlinghundar.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Vilken? Jag har inte den uppfödarens tillstånd att lägga ut den parningen på publika forum så vi kan ju ta det på telefon imorgon Björn
Publicerat April 2, 201313 yr Författare Ligger en riktigt intressant kull på Svensk jakts annonstorg nu.
Publicerat April 2, 201313 yr Ligger en riktigt intressant kull på Svensk jakts annonstorg nu. Ja det kan nog bli bra!
Publicerat April 3, 201313 yr Fick just höra att alla papper är klara med hunden, nu är det bara visum som ska fixas
Publicerat April 3, 201313 yr Fick just höra att alla papper är klara med hunden, nu är det bara visum som ska fixas Kul! Grattis!