Publicerat Januari 31, 200719 yr O ÄNDÅ INGA BILDER : :-[ nop, ja e kass.. Nu har fällan stått öppen bra länge, jag ser nån skata gå ner å käka lite då och då.. Men jag vill ha kråkorna som sitter 50 meter därifrån.. De tar tid innan de vågar sig ned.. Men när den förste går ner så följer polarna med och det är då jag gillrar den igen.. och DÅ lovar jag ta med kamera.. ;D ;D
Publicerat Augusti 2, 200718 yr hur går det för er med dessa specialfällor? funderar på att bygga en själv
Publicerat Augusti 2, 200718 yr Här är ett foto taget snett uppifrån på fällan...fångsten har avtagit men har fått 5 skator till nu...tot. 142 skator en liten fråga bara, ja tänkte gö en sånn där fälla själv, de är ju bara att snickra ihop en träram och sötta när runtom. Men hur stora ska ingångshålen vara för att skaterna ska våga sig ner men endå inte kunna komma upp?
Publicerat Augusti 2, 200718 yr en liten fråga bara, ja tänkte gö en sånn där fälla själv, de är ju bara att snickra ihop en träram och sötta när runtom.Men hur stora ska ingångshålen vara för att skaterna ska våga sig ner men endå inte kunna komma upp? ca 10 cm bred/långa är hålen på min fälla.
Publicerat Augusti 3, 200718 yr okey:) då blire till att snickra en sånn fälla i höst då. När får man jaga med kråkfälla? året om? vilken tid på året är de bäst? vad lägger du i fällan? och vad äre man får skjuta i fällan, typ nötskrika,skata och kråka?
Publicerat Augusti 4, 200718 yr okey:) då blire till att snickra en sånn fälla i höst då.När får man jaga med kråkfälla? året om? vilken tid på året är de bäst? vad lägger du i fällan? och vad äre man får skjuta i fällan, typ nötskrika,skata och kråka? Det beror väl på var man bor...vi har tillstånd på vara marker att fånga skjuta ett visst antal skator/kråkor under fredningstiden.Jag brukar inte sätta i ordning fällan förrän ungarna är flygfärdiga.Fiskavfall tycker jag funkat bäst åt skatorna....har inte ännu fått någon kråka i fällan iår.Tror att det beror på att den funkar så bra åt skatorna att kråkorna inte vill i samma fälla. :- Fast det är bara vad jag tror. :
Publicerat Augusti 11, 200718 yr en liten fråga foxkiller. jag har byggt "foxkillerfällan", jag har tre (3) hål på 10x10cm ungefär 120cm över marken. jag har lagt i lite fiskrens så nog är det skator där, men dom vill inte hoppa i :- utan istället letar dom efter en annan ingång, eller så sitter dom och skiter på fällan fällan har varit ute nu i två dagar och dom bryr sig inte om den mer, fastän det ligger tio korvbröd och fiskrens i den. det är först när man lägger mat uppå nätet, då kommer dom direkt, men hur ska man lura ner dom? ska jag ha tålamod och vänta tills dom "accepterar" fällan eller? och en sak till, 10x10cm.. kommer en skata igenom dendär tunneln? det der litet ut : //Gabbe
Publicerat Augusti 12, 200718 yr Här är ett foto taget snett uppifrån på fällan...fångsten har avtagit men har fått 5 skator till nu...tot. 142 skator Foxkiller! Hur tar Du ihjäl skator/kråkor när dom sitter i fällor på det här sättet? Blåser Du på med hagelbössan rakt igenom ???
Publicerat Augusti 12, 200718 yr en liten fråga foxkiller. jag har byggt "foxkillerfällan", jag har tre (3) hål på 10x10cm ungefär 120cm över marken. jag har lagt i lite fiskrens så nog är det skator där, men dom vill inte hoppa i :- utan istället letar dom efter en annan ingång, eller så sitter dom och skiter på fällan fällan har varit ute nu i två dagar och dom bryr sig inte om den mer, fastän det ligger tio korvbröd och fiskrens i den. det är först när man lägger mat uppå nätet, då kommer dom direkt, men hur ska man lura ner dom?ska jag ha tålamod och vänta tills dom "accepterar" fällan eller? och en sak till, 10x10cm.. kommer en skata igenom dendär tunneln? det der litet ut : //Gabbe Jag har sex hål på min fälla...och 10 cm är nog rätt bra...bara att ha tålamod och vänta !
Publicerat Augusti 12, 200718 yr Foxkiller!Hur tar Du ihjäl skator/kråkor när dom sitter i fällor på det här sättet? Blåser Du på med hagelbössan rakt igenom ??? ls...du har ett PM.
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Har fångat 4 st skator på fyra dagar i en lite "annorlunda" kråkfågelfälla, nämlingen tunnelfällan. Men de funkar ju de me, men nu verkar de vara lungt....hoppas på STÖRRE fångst hädanefter. // Oskar
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Har fångat 4 st skator på fyra dagar i en lite "annorlunda" kråkfågelfälla, nämlingen tunnelfällan. Men de funkar ju de me, men nu verkar de vara lungt....hoppas på STÖRRE fångst hädanefter. // Oskar Kul och grattis! Bildbevis! ;D
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Dagens fällfångst... Grattis igen och nu passar storviltsjägaren på Dig med tanke på den nedre bilden.
Publicerat Augusti 24, 200718 yr Va hände sen då Den släppte jag ut...så den fick fortsätta med det den tycker bäst om. ;D