Publicerat Augusti 25, 200619 yr Fyra nya skator till i min fälla...146 st skator totalt...tyvärr så kommer det inga kråkor...har tillverkat en fälla som jag lagt där kråkor finns i massor...men ingen kråka ännu. :-
Publicerat September 2, 200619 yr fångat nåt mer än?Joo...men det går trögt nu.Har fått 5 skator till och en duvhök ;DFunkar inget vidare med det åtelmaterialet jag haft i nu...Brax! Då älgjakten startar så skall jag åtla men avfall därifrån...satte fiskrens i fällan i förrgår och genast satt där tre nya skator.
Publicerat September 2, 200619 yr aha, en duvhök!släppte du ut den på de sälla jaktmarkerna igen eller?
Publicerat September 2, 200619 yr aha, en duvhök!släppte du ut den på de sälla jaktmarkerna igen eller?Självklart!!!!.... ;D
Publicerat September 7, 200619 yr nåt mer spännande i fällan?Joo! Fick en till duvhök i fällan som dödade alla skator i den...så jag har inte fått någon skata till efter det. > det har kommit sex skator till...före duvhöken...total nu 157 st.Tror nog att det skulle vara bäst att flytta den nu för skatorna är inte särskilt pigga på att gå i ...kanske jag borde byta agn . :
Publicerat September 7, 200619 yr Vore rätt kul att se höken plocka skatorna i fällan.. Herrejävlar vilket liv det måste ha varit på dem!! Mvh!
Publicerat September 8, 200619 yr ja, tänk att se den showen, de måste ju farit runt hej vilt innan höken fick tag i dem....har ni gott om hök hos er foxkiller?
Publicerat September 8, 200619 yr ja, tänk att se den showen, de måste ju farit runt hej vilt innan höken fick tag i dem....har ni gott om hök hos er foxkiller?Svårt att säga...ser inte till särskillt mycket men då jag redan fått två i mina skatfällor så tyder det på att dom finns tillräckligt.Konstigt men jag ser mycket mera havsörnar än duvhökar då jag är ute.
Publicerat September 8, 200619 yr Svårt att säga...ser inte till särskillt mycket men då jag redan fått två i mina skatfällor så tyder det på att dom finns tillräckligt.Konstigt men jag ser mycket mera havsörnar än duvhökar då jag är ute. haha, det hade vart en syn att se en havsörn pressa ner sin stora kropp genom fångsthålen till din skatfälla, halva kroppen i och halva utanpå.....
Publicerat September 20, 200619 yr I dag fick jag återigen en otrevlig gäst i min skatfälla...den hade dessutom tagit livet av alla skatorna och ätit upp dem. > Jag har fått 8 skator till sen senaste uppdateringen...nu totalt 165 st. Här är en bild på gästen ! >
Publicerat September 20, 200619 yr helsike vad många bruna fåglar du fångar, eftersom du släpper ut dem så är det säkert samma som går i om och om igen
Publicerat September 20, 200619 yr jahaja men du slipper iaf avliva dem..så man kan säga att du har en självgående fälla ;D ;D
Publicerat September 22, 200619 yr I dag fick jag återigen en otrevlig gäst i min skatfälla...den hade dessutom tagit livet av alla skatorna och ätit upp dem. > Jag har fått 8 skator till sen senaste uppdateringen...nu totalt 165 st.Här är en bild på gästen ! > Ja jävlar ;DMycke ska man se.
Publicerat Oktober 18, 200619 yr Har byggt ihop en likadan fälla som foxkiller dock lite större, denna är ca 3x2,5 m samt ca 2,5 meter hög. igår åkte första slaktrenset i, idag när jag kom hem så satt det 7 skator och 1 kråka i och förmodligen en "annan" fågel oxå.. Har dock inte "vittjat" den än, måste vänta på sambon så nån passar dottern.. Man är just nu som ett barn på julafton ;D ;D
Publicerat Oktober 18, 200619 yr Har byggt ihop en likadan fälla som foxkiller dock lite större, denna är ca 3x2,5 m samt ca 2,5 meter hög.igår åkte första slaktrenset i, idag när jag kom hem så satt det 7 skator och 1 kråka i och förmodligen en "annan" fågel oxå.. Har dock inte "vittjat" den än, måste vänta på sambon så nån passar dottern.. Man är just nu som ett barn på julafton ;D ;D Fina saker ;D men kom i håg att inte kolla fällan på dagen utan ändast i mörker då funkar fällan bäst... Min fälla har inte börjat fånga något på nytt sen jag hade den förbenade duvköken där...och jag vet inte varför. ??? Skall sätta dit flådda rävkroppar när jag fått någon räv...
Publicerat Oktober 18, 200619 yr Har varit och "vittjat" nu. 8 skator 1 kråka och en lite mer brunspräcklig lirare... Ska bli kul å se vad som sitter där imorn...
Publicerat Oktober 19, 200619 yr Har varit och "vittjat" nu. 8 skator 1 kråka och en lite mer brunspräcklig lirare...Ska bli kul å se vad som sitter där imorn... Fint ;D kul att den fungerar. Kom i håg att uppdatera åtlingen regelbundet...
Publicerat Oktober 19, 200619 yr Fint ;D kul att den fungerar. Kom i håg att uppdatera åtlingen regelbundet... Har ca 60 kg slaktrester i.. Så det borde räcka ett tag... ;D
Publicerat Oktober 19, 200619 yr släng in en detaljerad bild med mått om du har lust ripjägarn. jag byggde mig en norsk kråkfälla enligt konstens alla regler, ställde ut den på sensommaren.helt resultatlöst än sålänge
Publicerat Oktober 19, 200619 yr släng in en detaljerad bild med mått om du har lust ripjägarn. jag byggde mig en norsk kråkfälla enligt konstens alla regler, ställde ut den på sensommaren.helt resultatlöst än sålänge Det skulle jag kunna göra, men egentligen så är den en kopia av foxkillers fälla bara lite större.. problemet är att jag inte kan gå till fällan nu under dagtid utan enbart efter att fåglarna tagit sin nattkvist.. Jag har dock lite bilder ifrån igår natt jag kan lägga in imorn.. 2 nya skator idag förresten, är dock bara uppe i 10 skator och 1 kråka än så länge.. Nu testade jag att ta bort kråkan och enbart ha 2 lockskator i, får se imorn hur det fungerar...
Publicerat Oktober 20, 200619 yr Det skulle jag kunna göra, men egentligen så är den en kopia av foxkillers fälla bara lite större.. problemet är att jag inte kan gå till fällan nu under dagtid utan enbart efter att fåglarna tagit sin nattkvist..Jag har dock lite bilder ifrån igår natt jag kan lägga in imorn.. 2 nya skator idag förresten, är dock bara uppe i 10 skator och 1 kråka än så länge.. Nu testade jag att ta bort kråkan och enbart ha 2 lockskator i, får se imorn hur det fungerar... Ett bra resultat med tanke på årstiden...vänta bara till nästa höst då ungarna börjar flyga runt så skall du se att resultatet mångdubblas... Sen beror det ju också på hur mycket fåglar det finns i närheten...på våren när kråkorna kommer då skulle man kunna tänka sig att fällan skulle fånga fint.