Publicerat Mars 26, 200917 yr Jag bannas och svär inte över blandraser, dom som vill hålla på med det får göra det bäst dom vill för det skadar ju inte raserna direkt.Däremot så förstår jag inte riktigt syftet med blandraser, det finns raser som passar alla och med ett långsiktigt rasavelsarbete så ökar chansen att få tag i bra hundar även i fortsättningen. Hej Jo det är väl sant ang blandraser. Att det sj blev en Laika blandras var att vi hittade ingen renrasig valp när vi sökte. (Men nu har vi hittat,När vi väl har köpt hund.) Vi hittade några Laika korsningar men denna vi har nu var det mest Laika i 75% och hon är blandad med en annan jaktras oxå som passar till grisjakt som hon är tänkt till Jag sj har inget i mot blandraser har haft blandraser innan och renrasiga.
Publicerat Mars 26, 200917 yr varför ta en valp på hösten?? är det inte bättre at ta den på våren så kan man börja jaga me den redan i agusti efete grimbarts spelar nog ingen roll vilken kennel du tar ifrån. bara det är efter bra linjer så får du sköta rästen vad den ska jaga eller inte. om du är osäker på vilken kenel du ska ta ifrån så ta kontakt med svenska laikaklubben laikorna är framavlade rovvilts hundar i ryssland från först början.. så det ska nog inte var några problem att få den jaga.. jag kommer att jaga 70% rovvilt med min laika därför tog jag en från skrockens nu har planerna ändrats till att jag skaffar en sen vintern tidig vår jag ska få tillökning i familjen i sep så det ärfullt upp med ungen så jag tror inte jag får tid med en valp då. men under sen vintern har jag fått dispans av gumman har skrockens en hemsida jag hittar ingen ?
Publicerat Mars 26, 200917 yr nu har planerna ändrats till att jag skaffar en sen vintern tidig vår jag ska få tillökning i familjen i sep så det ärfullt upp med ungen så jag tror inte jag får tid med en valp då.men under sen vintern har jag fått dispans av gumman har skrockens en hemsida jag hittar ingen ? Du har PM läge att boka upp dig på en intrressant parning redan nu.
Publicerat April 15, 200917 yr Storviltsjägarn: Har du hämtat valpen än? Isåfall vill vi ju ha mer bilder
Publicerat April 15, 200917 yr Storviltsjägarn: Har du hämtat valpen än? Isåfall vill vi ju ha mer bilder Hej!! ja du mej jag har inte hemtat valpen, sa ifrån mej...
Publicerat April 17, 200916 yr Hej!! ja du mej jag har inte hemtat valpen, sa ifrån mej... ????? Tråkigt att det inte blev någon laika. /ekebo
Publicerat April 17, 200916 yr Tack Hur ställer ni er till Laika blandisar? Har själv en laika blandning ( 60% ). Jag gick å funderade på att skaffa älghund. Å då fick jag nys om den här kullen. Båda föräldrarna jagar både älg å björn, särskilt fadern som är en blandning på laika, stövare å gråhund, han är riktigt duktig på björn. En älg har blivit nedlagd och han har varit efter björn men inte vågat gå på han. Men han e bara tre år. En jakthund jagar ju inte med stamtavlan.
Publicerat April 18, 200916 yr ????? Tråkigt att det inte blev någon laika./ekebo jo det är tråktigt .. men hittade en annan kull som jag tog men då blen vet en blandras laika/plott får se hur det funkar
Publicerat April 18, 200916 yr jo det är tråktigt .. men hittade en annan kull som jag tog men då blen vet en blandras laika/plott får se hur det funkar Har du fått hem laika/plott valpen då?
Publicerat April 18, 200916 yr Har du fått hem laika/plott valpen då? nej får hem den i början av maj
Publicerat April 18, 200916 yr Författare jo det är tråktigt .. men hittade en annan kull som jag tog men då blen vet en blandras laika/plott får se hur det funkar Får man fråga vad som fick dig att välja blandrasen istället för laikan som du tänkt dig först?
Publicerat April 18, 200916 yr Får man fråga vad som fick dig att välja blandrasen istället för laikan som du tänkt dig först? + 1 på den frågan ?
Publicerat April 18, 200916 yr Får man fråga vad som fick dig att välja blandrasen istället för laikan som du tänkt dig först? Givet att man vill ha de bästa från två världar! Som all korsningsavel. Kan ju givetvis bli hur bra som hellst, men varför inte sätta sina kort på något som är bebrövat? Önskar dej bara ett STORT LYCKA TILL, för de kan verkligen bli hur bra som men oxå på andra hållet. Berätta för oss hur de går i framtiden MVH Roger
Publicerat April 19, 200916 yr Givet att man vill ha de bästa från två världar! Som all korsningsavel.Kan ju givetvis bli hur bra som hellst, men varför inte sätta sina kort på något som är bebrövat? Önskar dej bara ett STORT LYCKA TILL, för de kan verkligen bli hur bra som men oxå på andra hållet. Berätta för oss hur de går i framtiden MVH Roger +1 där det avr så att de vart ett förhinder för laikan då jag var tvungen att köpa en sak rätt akut så stålarna inte räckte till.. .. sen på den sidan är det,, ni ska få höra hur det går med blandisen , men var inte så oroliga det komme ratt komma en ren draghund hit oxå
Publicerat Juni 16, 200916 yr jag har ju också en Laika! Det är en väst laika och det är inget fel på viljan i den lilla damen. Vid 15 veckors ålder så har hon kommit över staketet där två fullvuxna vostehrar varit instägda i flera år. När jag kommer ut så kommer hon jätte stolt från hönsgården med en dvärghöna i munnen. Så fågel intresset är det inget fel på inte apportgreppet heller för hönan lever än!
Publicerat Juni 16, 200916 yr Författare jag har ju också en Laika! Det är en väst laika och det är inget fel på viljan i den lilla damen. Vid 15 veckors ålder så har hon kommit över staketet där två fullvuxna vostehrar varit instägda i flera år. När jag kommer ut så kommer hon jätte stolt från hönsgården med en dvärghöna i munnen. Så fågel intresset är det inget fel på inte apportgreppet heller för hönan lever än! Kan inte varit en äkta västlaika om hönan levde... Kul att du skaffat en VSL. Var har du köpt den?
Publicerat Juni 16, 200916 yr Författare Kul att du skaffat en VSL. Var har du köpt den? Ooops! Har jag gjort bort mig nu igen... Kom på vem du var nu. Hur går det med jycken?
Publicerat Juni 16, 200916 yr Jo det går faktiskt riktigt bra! Jag tycker hon tar för sig bra men är ändå bra på att hålla kontakten. Men vad vet jag det är ju första hunden av den här typen för mig.
Publicerat Augusti 28, 200916 yr hur går de för er, med era hundar, ska å släppa imorron, jaktprov på måndag.
Publicerat September 7, 200916 yr har sutit å läst igenom denna tråd. å eftersom jag är sugen på att bli med laika runt nästa sommar . så undrar jag vilken av väst eller öst ni tycker man ska inrikta sig på. kommer jaga mest älg å gris med henne men även en å annan grävling. så har ni några tips så tar jag gärna imot dom..... /johan
Publicerat September 7, 200916 yr Författare har sutit å läst igenom denna tråd. å eftersom jag är sugen på att bli med laika runt nästa sommar . så undrar jag vilken av väst eller öst ni tycker man ska inrikta sig på. kommer jaga mest älg å gris med henne men även en å annan grävling. så har ni några tips så tar jag gärna imot dom...../johan Jag tror inte att valet av ras har så stor betydelse. Det viktiga är att leta upp en bra kull ur bra linjer. Men det kan avelsrådet säkert hjälpa dig med.
Publicerat November 5, 200916 yr Har 2 laikor: S14848/2004 Kurok som jag jagar älg med, han har skällt förutom älg: mård, räv, hare, bäver, orre och otaliga ekorrar. den andra laikan är: S24953/2009 Crabat har börjat att göra honom skogsvan i höst, samt att han har fått göra kortare sök fram till döda älgar. Har jag tur är en tredje på g, men det tar vi senare!
Publicerat November 6, 200916 yr Har 2 laikor: S14848/2004 Kurok som jag jagar älg med, han har skällt förutom älg: mård, räv, hare, bäver, orre och otaliga ekorrar. den andra laikan är: S24953/2009 Crabat har börjat att göra honom skogsvan i höst, samt att han har fått göra kortare sök fram till döda älgar.Har jag tur är en tredje på g, men det tar vi senare! Välkommen hit!