Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laikaägare

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Okej :wub: Ägaren till Nita har han något konto här på Jaktsidan? Vad jagar ni när ni jagar med Nita? :lol:

Nej det har han nog inte.

Det har varit vildsvin vi jagat.

• Svar 315
  • Visningar 64,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
Nej det har han nog inte.

Det har varit vildsvin vi jagat.

Okej :lol: vad kul att det går bra för Nita iaf :D

Publicerat
  • Författare
Okej :rolleyes: vad kul att det går bra för Nita iaf ;)

Hur funkar din hund? Gått bra ?

Publicerat
Hur funkar din hund? Gått bra ?

Jo Loka har funkat bra första säsongen tycker jag! Lite otur att löpet kom precis under älgjakts veckan men hon jobbade på mycket bra ändå tycker jag. Annars jobbar hon bra på älg och har ett mycket bra sök enligt mig. Mård och fågel har hon också skällt vid ett flertal tillfällen. Vildsvin har hon dock inte fått chansen att visa hur hon jobbar på än pga att vi inte har fått upp några Vildsvin på dom marker jag jagar på.

Publicerat
  • Författare
Jo Loka har funkat bra första säsongen tycker jag! Lite otur att löpet kom precis under älgjakts veckan men hon jobbade på mycket bra ändå tycker jag. Annars jobbar hon bra på älg och har ett mycket bra sök enligt mig. Mård och fågel har hon också skällt vid ett flertal tillfällen. Vildsvin har hon dock inte fått chansen att visa hur hon jobbar på än pga att vi inte har fått upp några Vildsvin på dom marker jag jagar på.

Verkar va bra jakt i den kullen då.

Själv har jag en västlaika som är i samma ålder, men hon ligger en bit efter Nita än så länge.

Publicerat

Själv har jag en västlaika som är i samma ålder, men hon ligger en bit efter Nita än så länge.

Okej.. men det kommer säkert med tiden. Dom är inte så gamla än. Loka är fortfarande väldigt valpig enligt mig men hoppas på förbättring tills i höst. Men sköter sig ändå i upptagen och blir inte för på älgarna utan det blir ofta stånd skall i upptaget.

ja vad jag har hört av uppfödaren så går det bra för alla valpar i den kullen.

Publicerat

Okej.. men det kommer säkert med tiden. Dom är inte så gamla än. Loka är fortfarande väldigt valpig enligt mig men hoppas på förbättring tills i höst. Men sköter sig ändå i upptagen och blir inte för på älgarna utan det blir ofta stånd skall i upptaget.

ja vad jag har hört av uppfödaren så går det bra för alla valpar i den kullen.

Publicerat

Väldigt va lungt de är i laikatråden!!

Har en liten fundering, ungefär i vilken ålder bör valpen ha rest öronen?

Nyförvärvet slokar och de ser ju lite mesigt ut, får ofta fråran vilka raser de är i

brackan :P Hrmm!

Är väl inte de viktigaste i världen, han är ju bara 3mån.

Hur har jakten gått för era jyckar i höst/vinter?

Berätta lite om era jakter så man har något att frossa i såhär i stilltjen

Publicerat
  • Författare
Väldigt va lungt de är i laikatråden!!

Nyförvärvet slokar och de ser ju lite mesigt ut, får ofta fråran vilka raser de är i

brackan :lol: Hrmm!

Är väl inte de viktigaste i världen, han är ju bara 3mån.

Hur har jakten gått för era jyckar i höst/vinter?

Berätta lite om era jakter så man har något att frossa i såhär i stilltjen

Är den bara 3mån så behöver du inte vara orolig för öronen än.

Vi är ju inte så många som har jakthundar här, är väl nästan bara jag och Ekebo. :D Ni andra kan ju skriva om vem som har störst pulka. :P

Du kan ju ta och läsa lite i min jaktdagbok om det kan intressera.

Publicerat

Varierer mye fra individ til individ. Jeg har hatt valper med erigerte ører når de var 4 uker gamle og andre igjen, og da spesielt store individer, som ikke har reist ørene før de var 4 måneder gamle. Men ingen eldre enn dette.

I løpet av den kommende måneden vil nok ørene komme skal du se. :lol:

Publicerat

Öronen kommer en del är tidiga andra inte, att det är lite stiltje beror nog på att laikasäsongen inte är slut än och har man enn öst så kan man jaga även om det är snö

Publicerat
... och har man enn öst så kan man jaga även om det är snö

Går utrolig bra med en väst også <_<

post-3248-1235846548_thumb.jpg

post-3248-1235846565_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
att det är lite stiltje beror nog på att laikasäsongen inte är slut än och har man enn öst så kan man jaga även om det är snö

Visst är det så att snön begränsar jakten så här års. Men det har inget med snödjupet att göra... :rolleyes:

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu är det nära ^_^ snart är jag oxå en laika ägare :D

Publicerat
Nu är det nära :D snart är jag oxå en laika ägare :angry:

Vad blev det för något nu då?

Publicerat
Vad blev det för något nu då?

det blev en skrock :angry:

efter Orismalaikan katja

och Bjärvarnas Atlas :D

så nu är det bar att vänta och se vad det är för odjur man får hem :D

Publicerat

Låter bra det där, kommer du till Rättvik i augusti?

Publicerat
Låter bra det där, kommer du till Rättvik i augusti?

jepp hadde tängt det iallfall :rolleyes:

kommer du själv dit då?

Publicerat
jepp hadde tängt det iallfall :rolleyes:

kommer du själv dit då?

Självklart !

Publicerat
Självklart !

okej.. då syns vi säkert dära :rolleyes:

ska du p åfäviken i juli så sesvi säkert där oxå :D

Publicerat

jag ska köpa en laika till hösten och vill jaga lo grävling björn och ev mård med den.

fins det något register som jag kan se villka kenlar som har hundar som är inrikdade på dessa byten

Publicerat
jag ska köpa en laika till hösten och vill jaga lo grävling björn och ev mård med den.

fins det något register som jag kan se villka kenlar som har hundar som är inrikdade på dessa byten

varför ta en valp på hösten?? är det inte bättre at ta den på våren så kan man börja jaga me den redan i agusti efete grimbarts :P

spelar nog ingen roll vilken kennel du tar ifrån. bara det är efter bra linjer så får du sköta rästen vad den ska jaga eller inte.

om du är osäker på vilken kenel du ska ta ifrån så ta kontakt med svenska laikaklubben

laikorna är framavlade rovvilts hundar i ryssland från först början.. så det ska nog inte var några problem att få den jaga..

jag kommer att jaga 70% rovvilt med min laika därför tog jag en från skrockens :D

Publicerat

Har en del Skrockens i min, om de är från den sidan vet jag inte, men han blir helt

knäpp när de är rovdjur framför näsan. Älg och gris skäller han som hundar gör i allmänhet,

men rovdjur verkar han hata/älska! Helt okontaktbar, längtar till Aug med grävling och björnjakten ^_^

Publicerat

Kontakta aveslrådet i Laikaklubben så kan du få hjälp och stöttning, min egen erfarenhet är att det är inte som att handla på Ica utan kräver lite planering och tålamod, på hösten är det inte många kullar då de flesta jagar med sina hundar, avelsrådet är opartiskt och pratar inte omkull dig som en del hundhandlare har förmåga till Laikan har blivit populär de senaste åren och man har lyckats sälja valpar efter vilket skit som helst rent ut sagt det är en belastning som rasen håller på att jobba bort.

Publicerat
Har en del Skrockens i min, om de är från den sidan vet jag inte, men han blir helt

knäpp när de är rovdjur framför näsan. Älg och gris skäller han som hundar gör i allmänhet,

men rovdjur verkar han hata/älska! Helt okontaktbar, längtar till Aug med grävling och björnjakten :lol:

okej. pricis som jag vill ha en laika :blush: .. då det kommer at bli en hel del rovvilts jakter..

vad är din laika efter för linjer? :P