Publicerat Mars 17, 200917 yr får se om det blir några bilder på draghunden ( östlaikan) i helgen då om ni vill se några bilder villsäja. annars behåller jag dom gör mej själv
Publicerat Mars 17, 200917 yr okej. pricis som jag vill ha en laika .. då det kommer at bli en hel del rovvilts jakter..vad är din laika efter för linjer? Han är efter Skrockens Midas/ Dykarhällens Lazca. Märkligt nog har han aldrig skällt dom mindre rovdjuren, mård,mink,iller borde han ju ha hittat någon gång tycker man, men grävling och räv då blir de musik (räknas nog som mindre de med ) De roligaste är ju att man aldrig riktigt vet vad de är dom skäller på, kryddar ju tillvaron speciellt i björnland
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Jag är väl kanske inte rätt man att klaga. Men var det inte lite uselt med bara 4 startande laikor på vildsvinsprov?
Publicerat Mars 19, 200917 yr Jag är väl kanske inte rätt man att klaga. Men var det inte lite uselt med bara 4 startande laikor på vildsvinsprov? Jo och du är en av dem som inte startade Detta ser vi väl till att ändra på inför nästa säsong ? ekebo
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Jo och du är en av dem som inte startade Detta ser vi väl till att ändra på inför nästa säsong ? ekebo Jo jag vet att jag egentligen inte har rätt att yttra mig i denna fråga. Men var ju rätt många som pratade om hur bra det var att provreglerna var klara och sedan är det bara 4 som kommer till start. Alla kan väl inte hittat så många undanflykter som jag. Har det varit lika dåligt bland de andra raserna ?
Publicerat Mars 19, 200917 yr Jo jag vet att jag egentligen inte har rätt att yttra mig i denna fråga. Men var ju rätt många som pratade om hur bra det var att provreglerna var klara och sedan är det bara 4 som kommer till start. Alla kan väl inte hittat så många undanflykter som jag. Har det varit lika dåligt bland de andra raserna ? Borde komma ut officiella resultat på SÄK vad det lider...... ( var väl lite väl klent deltagande)
Publicerat Mars 19, 200917 yr Jag är väl kanske inte rätt man att klaga. Men var det inte lite uselt med bara 4 startande laikor på vildsvinsprov? Är det inte så att fler startat men 4 gått till pris, antar att nytt prov räknas som nån form av pris!!
Publicerat Mars 20, 200917 yr Jag skickade ett mail till Lars Larsson i november - december någon gång för att se om det fanns någon möjlighet att gå grisprov men jag fick inget svar. Det skulle ha varit kul och testa men jag bor ju lite avsides för den där provformen tyvärr (Jämtland) men jag ska göra ett nytt försök till nästa säsong. Ska fixa ett förstapris till på älg och spårprovet först så championatet blir klart innan jag ger mig på grisprov dock tror jag. Sen ska väl unghunden testas också. Blir nog körigt till hösten Hur många domare finns det förresten som får döma på grisprov? Måste man fortfarande ha två domare med sig? /Henrik
Publicerat Mars 20, 200917 yr Jag skickade ett mail till Lars Larsson i november - december någon gång för att se om det fanns någon möjlighet att gå grisprov men jag fick inget svar. Det skulle ha varit kul och testa men jag bor ju lite avsides för den där provformen tyvärr (Jämtland) men jag ska göra ett nytt försök till nästa säsong. Ska fixa ett förstapris till på älg och spårprovet först så championatet blir klart innan jag ger mig på grisprov dock tror jag. Sen ska väl unghunden testas också. Blir nog körigt till hösten Hur många domare finns det förresten som får döma på grisprov? Måste man fortfarande ha två domare med sig? /Henrik Kul att du vill starta vildsvinsprov till kommande säsong ! Har sänt dig ett PM / ekebo
Publicerat Mars 22, 200917 yr Så då har man varit hos skrockens kennel och kikat på hundarna. fick välja stamnamn och hund jag då detinte var några namn satta på hundarna så fick vi välja först bilder kommer att komma
Publicerat Mars 23, 200917 yr Härligt ska bli kul att följa er. okej han kommer att gå under namnet cuji då ena namnet var så i stamtavlan så tog vi det klart ni ska få följa oss om inte annat så syns vi i rättvik i agusti pertan
Publicerat Mars 23, 200917 yr Jäkligt fina hundar, Musköt har så rätt när han skriver att de är drag i öst Förresten är den tecknad som min lille, ska bli intressant att följa!
Publicerat Mars 23, 200917 yr Jäkligt fina hundar, Musköt har så rätt när han skriver att de är drag i öst Förresten är den tecknad som min lille, ska bli intressant att följa! okej, jo han har rätt att det är fart i öst vad är din laika efter för linjer
Publicerat Mars 23, 200917 yr Han är efter Bj Electra/Arttu, får se vad de kan bli av de?! Pigg krabat som husse hoppas på.
Publicerat Mars 23, 200917 yr Han är efter Bj Electra/Arttu, får se vad de kan bli av de?!Pigg krabat som husse hoppas på. okej, min har till hälften bjärv i sej min oxå har du nå bild på odjuret
Publicerat Mars 23, 200917 yr Jo nog har jag bilder, men mina kunskaper i området är jäkligt begränsade
Publicerat Mars 23, 200917 yr Hej Ny på detta forum:) Har en fråga bara Platsar man här i denna tråd med en 75% laika??? Hur ställer ni er till Laika blandisar???
Publicerat Mars 23, 200917 yr Hej Ny på detta forum:) Har en fråga bara Platsar man här i denna tråd med en 75% laika??? Hur ställer ni er till Laika blandisar??? Välkommen hit!
Publicerat Mars 24, 200917 yr Hej Ny på detta forum:) Har en fråga bara Platsar man här i denna tråd med en 75% laika??? Hur ställer ni er till Laika blandisar??? välkommen hit
Publicerat Mars 26, 200917 yr Tack Hur ställer ni er till Laika blandisar? Jag bannas och svär inte över blandraser, dom som vill hålla på med det får göra det bäst dom vill för det skadar ju inte raserna direkt. Däremot så förstår jag inte riktigt syftet med blandraser, det finns raser som passar alla och med ett långsiktigt rasavelsarbete så ökar chansen att få tag i bra hundar även i fortsättningen.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Jag bannas och svär inte över blandraser, dom som vill hålla på med det får göra det bäst dom vill för det skadar ju inte raserna direkt.Däremot så förstår jag inte riktigt syftet med blandraser, det finns raser som passar alla och med ett långsiktigt rasavelsarbete så ökar chansen att få tag i bra hundar även i fortsättningen. + 1 på det /ekebo
Publicerat Mars 26, 200917 yr Tack Hur ställer ni er till Laika blandisar? Bryr mig inte mer om det än om andra raser, det varken tillför eller skapar något för laikan.