Publicerat December 12, 200817 yr Okej! Tagit in den själv från Finland?Melus? Är det ett syskon till Mirkkis och Milkhu m.fl? japp har tagit in den på innrådan av en kompis, meluss far är FIN KVA MVA sepe
Publicerat December 19, 200817 yr japp har tagit in den på innrådan av en kompis,meluss far är FIN KVA MVA sepe Lycka till Samme ! Har själv 2st V-laikor / ekebo
Publicerat December 20, 200817 yr Valpen gör framsteg En av laikorna jag har är ganska precis 9 månader nu och har haft älgkontakter tidigare men idag blev det riktigt bra trots hård blåst och snöblandat regn. Han tog upp men det for iväg men efter ett tag tog jag upp pejlen och såg på den att han skällde,( hördes dåligt i blåsten ) går närmare och visst då hör jag honom ösa på. Smyger ( halvsimmar ) över en mosse innan jag kommer in på ståndet. Det visar sig vara en kviga. Han är försiktig och skäller på 10-15 m avstånd. Efter ett tag då kvigan jagat hunden kommer hon runt mig och får vind av mig och då blir det en vansinnig fart, ser på pejlen att hunden släpper efter ca en kvart och börjar återgången mot mig. Smolken i glädjebägaren är att jag inte fick skjuta kvigan då vi i jaktlaget bara får skjuta kalv vid ensamjakt ( vi har fått en extra tilldelning på vuxen som är kvar, det ska helst vara en kviga, så allt var ju egentligen rätt ) / ekebo
Publicerat December 22, 200817 yr Ny som man är på forumet måste man ansluta sig till Laikatråden! Har själv en Östlaika Floskogens Vittra (E. Bjärvarnas Betty & Outamaan Zigurd), en halvsyster till Pertans Arrow! Tanken är att få jaga allt med henne björn, grävling, lo, älg mm.. ja ni vet ju alla varför man skaffar en laika! men än sålänge har vi haft en rättså händelsefattig höst/vinter! Ansluter mig till tråden och hoppas att få höra nån uppdatering om Arrow, då han har en skvätt lika blod som studsbollen som jag har hemma! /Mattias
Publicerat December 30, 200817 yr Är det nån av er som äger eller har jagat med nån hund från Eldbenuddens kennel.
Publicerat Januari 7, 200917 yr Jag har 2 östlaikor från Skrockens.. Har några kort på dem på min hemsida http://www.mattiaskolmodin.cybersite.se
Publicerat Januari 8, 200917 yr Jag har 2 östlaikor från Skrockens..Har några kort på dem på min hemsida http://www.mattiaskolmodin.cybersite.se Tjenare o välkommen Hur har det gått för dej me "valpen" i höst? Blivit nåt ?
Publicerat Januari 8, 200917 yr Hej på dig Thomas. Har blivit några för Kling. Har även gått ett prov, men han gjorde sin sämsta jaktdag någonsin. Ska gå ett till snart... Hur har det gått själv??? Läste att du gått några prov.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Hej på dig Thomas.Har blivit några för Kling. Har även gått ett prov, men han gjorde sin sämsta jaktdag någonsin. Ska gå ett till snart... Hur har det gått själv??? Läste att du gått några prov. Jo, han har funkat skapligt i höst. Blivit några stycken på ganska fina jobb Lyckades oxå få in en etta på ett prov jag gick, men nu är ju säsongen över här uppe så jag får väl försöka fixa fler nästa höst Blir nog en valp för mej snart om parningen tog, så då har man det man gör i vår....
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jo, han har funkat skapligt i höst. Blivit några stycken på ganska fina jobb Lyckades oxå få in en etta på ett prov jag gick, men nu är ju säsongen över här uppe så jag får väl försöka fixa fler nästa höst Blir nog en valp för mej snart om parningen tog, så då har man det man gör i vår.... Bra Thomas en etta vad roligt och valp på gång också.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Bra Thomas en etta vad roligt och valp på gång också. Jo, det kändes jäkligt skoj o få in ett första pris i år O det ska bli riktigt spännande o se om det blir nån kull. Parade ju min odåga med Elsa. En riktigt fin o behaglig tik
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jo, det kändes jäkligt skoj o få in ett första pris i år O det ska bli riktigt spännande o se om det blir nån kull. Parade ju min odåga med Elsa. En riktigt fin o behaglig tik Parade du med Bjärvarnas Elsa (årets storvilts laika)? Bara lite nyfiken, äger själv ett kull syskon till Elsa (om det är den Elsa).
Publicerat Januari 9, 200917 yr Parade du med Bjärvarnas Elsa (årets storvilts laika)? Bara lite nyfiken, äger själv ett kull syskon till Elsa (om det är den Elsa). Stämmer bra... Det är Den Elsa Är din lika fin o funkar den oxå bra i skogen?
Publicerat Januari 10, 200917 yr Stämmer bra... Det är Den Elsa Är din lika fin o funkar den oxå bra i skogen? Nja någon skönhet är han inte 2:a på utställning. I skogen är jag dock mycket nöjd med honom, pris på jaktprov innan 2år. Har även 2st väntande jaktprov i år, om nu vädret ändrar sig så de går att genomföra .
Publicerat Januari 20, 200917 yr får se om man blir laika ägare till våren då pratade med Nylund (simfallets) senast igår och och han hadde inte bestämt vilka som skulle få en valp.. så nu är det bara att vänta och se vad am nfår för svar av edman ( bjärvarnas) eller skrockens nylund hadde en vild rackare i kullen sa han, sen fråga de han vad jag ville ha för kön, svara hane, så sa han att han hadde en vild rackare i kullen..
Publicerat Januari 24, 200917 yr Ska du ha en valp efter Såg. Goliat? Var med i Orsa när Jens testade Goliat, jäklar vilket ös det är i den hunden. 50p av 50 möjliga!! Hade bara hänt en gång tidigare (oxå en laika) Själv fick man nöja sej med 46p. Ska snart hämta en valp efter andra bra linjer (i mina ögon).
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Ska du ha en valp efter Såg. Goliat?Var med i Orsa när Jens testade Goliat, jäklar vilket ös det är i den hunden. 50p av 50 möjliga!! Hade bara hänt en gång tidigare (oxå en laika) Själv fick man nöja sej med 46p. Ska snart hämta en valp efter andra bra linjer (i mina ögon). Vad blir det för valp?
Publicerat Januari 24, 200917 yr Ska du ha en valp efter Såg. Goliat?Var med i Orsa när Jens testade Goliat, jäklar vilket ös det är i den hunden. 50p av 50 möjliga!! Hade bara hänt en gång tidigare (oxå en laika) Själv fick man nöja sej med 46p. Ska snart hämta en valp efter andra bra linjer (i mina ögon). vad blir det för valp? _____________________________________________________________ för hoppnings vis blir det efter goliat och siska men det är inte säkert, kan tänka mej att det är bra ös i den hunden, det är även skjutet runt 30 grisar för den hun nu i höst.. hoppas att det blir lika mycket ös i valparna,
Publicerat Januari 24, 200917 yr Blir att kika på den först innan jag bestämmer mej, men har väl egentligen redan bestämt. Blir efter Arttu och Bj.Electra. Hur har de gått i Smålandsskogarna i vinter då Musköt
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Hur har de gått i Smålandsskogarna i vinter då Musköt Jo det har gått rätt bra senaste månaden. Åtminstone för Lina. Funny är väl ingen höjdare.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Kul att de går bra för Lina i allafall. Funny är väl inte så gammal än så de går kanske inte att vara för kräsen, läste att du lyckats skjuta gris för henne. Själv har jag hunden utlånad idag, ligger och försöker få ner febern, går sådär. Men hunden ska ju inte behöva bli lidande för att husse är ynklig
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Vi har varit ute på gristomma marker idag. Inte ett upptag på två såter. Får väl hoppas det går bättre i morgon.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Var samma för min vovsing, inga grisar hemma där heller. Skit att hösten är så kort
Publicerat Januari 27, 200917 yr Hei Musköt og takk for sist! Har du fått igjen varmen etter de kalde dagene vi hadde i Smålandsskogene? Får vel henge meg på laikatråden her. Har 2 vestlaikaer og 1 russisk-europeisk laika. Jager alt som hundene finner interessant
Publicerat Januari 27, 200917 yr Hei Musköt og takk for sist! Har du fått igjen varmen etter de kalde dagene vi hadde i Smålandsskogene? Får vel henge meg på laikatråden her. Har 2 vestlaikaer og 1 russisk-europeisk laika. Jager alt som hundene finner interessant välkommen echo! Misstänker att vi känner varandra? ekebo/ myllys