Publicerat Mars 13, 200719 yr Här nere i söder har vi ju så lite snö på vintrarna så man har ju inte så stor nytta av en draghund. ;D Ingen komentar ;D Sen kan vi ju se vem som hinner först till prisprov. ;D Du ligger illa till Är det en tik du skall ha??
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Du ligger illa till Är det en tik du skall ha?? Visst gör jag det. Med min tur så får säkert valpen också ehrlichia. > Ja jag ska ha en tik till.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Jag ska ta en Rysk import tik tillbaka över 2 år gammal, syskon till Jeppsson's Oskol är färdigt injagad till älg, men hunden fungerade inte ännu till björn så killen togde valp från mig. Jäklar hoppas det kommer någon valp efter Kolja och Caliber också norrut. . Jag har ju sjäv en tik efter samma parning som Kolja har, Mira och Sarek.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Kaataja Var du med i Småland och provade hundar i grishägnet i helgen?
Publicerat Mars 14, 200719 yr Nej det var jag inte, skulle vilja testa, men har över 200 mil att köra dit . Var där någon Finne med? ;D
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Nej det var jag inte, skulle vilja testa, men har över 200 mil att köra dit . Var där någon Finne med? ;D Har inte snackat med Markus efter helgen. Så jag vet inte hur det gick. Har bara hört att det skulle komma ett gäng och testa. Du var med och förmedlade Umba till Markus va?
Publicerat Mars 14, 200719 yr Om Umba är Orismalaikan så svaret är ja, har själv jagat med Umba många gånger och tycker att hon har bästa och snabbast sök av alla världens hundar ;D, hon var bara lite hård med finska spetsar. Skjöt några älg för henne. Vad tycker Markus av Umba.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Om Umba är Orismalaikan så svaret är ja, har själv jagat med Umba många gånger och tycker att hon har bästa och snabbast sök av alla världens hundar ;D, hon var bara lite hård med finska spetsar. Skjöt några älg för henne. Vad tycker Markus av Umba. Han har väl inte kunnat prova henne så mycket ännu. Men han verkar hel nöjd så här långt. Han har helt ändrat inställning till laikor. Blir nog inga fler jämthundar där. ;D
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Kan inte haft bra jämtar då ;D Den ena har 3 1:or, så helt kass är dom inte. ;D
Publicerat Mars 14, 200719 yr Kan inte haft bra jämtar då ;D Har man skaffat sig en laika så är man fast. Du kanske skulle prova
Publicerat Mars 14, 200719 yr nä har man riktiga jämtar så int byt man. Sen så är laikan för klen i skallet men säkert en hyfsad hund
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Skulle jag haft en ren älghund hade jag väl kanske funderat på en jämte. Men jag jagar allt från mink till älg med min . ;D Räcker att jag har en som är tecknad som en jämthund. ;D Har fakttiskt hänt att jag bllivit hänvisade till jämthundsringen när jag kommit till utställning. >
Publicerat Mars 14, 200719 yr Gråhund ska det vara för riktig älgjakt!! Var bara tvungen att svära i kyrkan, jämte fanns med men jag fastnade för laikan som hund och dess fysik, brorsan har 2 jämtar och de har ett underbart skall.
Publicerat Mars 18, 200719 yr Fast ni har glömt spetsarnas formel1 finnspets ;D en älg som väger ett halft ton och inte kan flyga vad är det för match för en hund att jaga
Publicerat April 26, 200718 yr Författare Nu är min nya jaktkompis född. ;D Blir en tikvalp efter Shanto av Krokslett - Känneparkens Nikki.
Publicerat April 26, 200718 yr Kul Musköt! kasta in en bild så man får se hur den blivande jaktchampionen ser ut.
Publicerat April 26, 200718 yr Författare Är ju bara 2dar ännu Men här är en länk.http://www.freewebs.com/laika-nikki/valpar.htm
Publicerat April 26, 200718 yr Grattis till barnbarnen! Rejält söta är dom ju och ännu sötare blir dom när dom öppnar ögonen kan stapla runt i hemmet.
Publicerat April 26, 200718 yr Författare Grattis till barnbarnen! Rejält söta är dom ju och ännu sötare blir dom när dom öppnar ögonen kan stapla runt i hemmet. Är inte min kull. Ska bara ha en valp. ;D
Publicerat April 26, 200718 yr Fast ni har glömt spetsarnas formel1 finnspets ;Den älg som väger ett halft ton och inte kan flyga vad är det för match för en hund att jaga ' Tja... kanske vore ngt att testa på älg och gris? Kanske finns någon som använder finnspets till detta idag?
Publicerat April 26, 200718 yr Är inte min kull. Ska bara ha en valp. ;D Jaha, det blev visst ett litet fel där. ;D Kul med en ny valp iaf.
Publicerat April 27, 200718 yr Hej alla laika ägare! Jag har 2st laikor Arnulvs Buniak samt en unghund Fetsockans Stalin. Jagar till 90% gris så jag har väntat med o jaga in unghunden ska dock börja i höst om han verkar mogen för uppgiften . /Peter