Publicerat April 27, 200718 yr Författare Välkommen Petter! Vet Jack om att du till 90% jagar gris? ;D
Publicerat April 27, 200718 yr Välkommen Petter!Vet Jack om att du till 90% jagar gris? ;D Tackar! Självklart vet han det det är han som lagt ribban där : ;D
Publicerat April 27, 200718 yr Författare Kom igen nästa gång ni sitter och väntar på hunden, när han inte vill släppa älgarna. ;D
Publicerat April 27, 200718 yr Kom igen nästa gång ni sitter och väntar på hunden, när han inte vill släppa älgarna. ;D En redig hund skäller tills älgen är skjuten. (sa han med en jämte med person"bästa" på 28 timmar)
Publicerat April 27, 200718 yr Ja det var ju de där, det är ju ett fans tyg med de där älgarna >, tur han inte hittar dom så ofta brukar ju bli lite grinigt hemma efter en sådan resa : Peter
Publicerat Maj 2, 200718 yr En redig hund skäller tills älgen är skjuten. (sa han med en jämte med person"bästa" på 28 timmar) På en skadad älg är det väl bra att de inte släpper annars vill jag nog kunna bryta med en inkallning
Publicerat Maj 21, 200718 yr Nu har äntligen min valp sett dagens ljus, blev ej efter caliber och kolja (på grund av diverse strul). Utan det blev en valp från finland, så nu återstår en hel del pappers arbete och en lång bilfärd för att hämta henne om ca 8veckor. ;D
Publicerat Maj 21, 200718 yr Författare Nu har äntligen min valp sett dagens ljus, blev ej efter caliber och kolja (på grund av diverse strul). Utan det blev en valp från finland, så nu återstår en hel del pappers arbete och en lång bilfärd för att hämta henne om ca 8veckor. ;D Vad för linjer?
Publicerat Maj 21, 200718 yr Författare Fader Bjärvarnas Caliber moder Pitkäntanhuan Ami. Kollat stamtavlan. Såg ju mycket intressant ut. Kan nog bli något. ;D
Publicerat Maj 21, 200718 yr Ja tiken skall enligt lite olika finnar vara något alldeles extra. och stammtavlan ser onekligen bra ut. Så själv tror jag mycket på denna linje, då det även är mycket tidig jak på både fadern och modern. Men sen är det ju upp till skiten i andra änden kopplet också . Har du fått hem din valp ännu?
Publicerat Maj 21, 200718 yr Författare Nej blir veckan före midsommar. Så vi ligger väl ca 3 veckor före er.
Publicerat Juli 14, 200718 yr hej! ny här på forumet. har 2 östlaikor som jagar det jag vill !! winsas marja o soidinahon körmy ..
Publicerat Juli 14, 200718 yr hej! ny här på forumet. har 2 östlaikor som jagar det jag vill !! winsas marja o soidinahon körmy .. Hej & välkommen hit! Du kan presentera Dig under medlemmar också.
Publicerat Juli 14, 200718 yr hej! ny här på forumet. har 2 östlaikor som jagar det jag vill !! winsas marja o soidinahon körmy .. Kul med fler laika ägare. Vad är det för föräldrar till dina hundar. Mvh Kolja
Publicerat Juli 14, 200718 yr hej! ny här på forumet. har 2 östlaikor som jagar det jag vill !! winsas marja o soidinahon körmy .. Kul med fler laikaägare, vad vill du jaga då? kan du inte beskriva hundarna lite mer, man blir lite nyfiken.
Publicerat Juli 14, 200718 yr winsas marja efter S12546/2001 KARL-OSKARS GÅRDENS SAREK och S10652/2001 KÄTKES MILA soidinahon körmy är finne o har tungus ER20360/03 (ryss) som fader, ronja FIN18007/02 som moder har ideer på att åka o kedjetesta på björn våren -08, hör gärna av er om n har sådana planer mvh fredde
Publicerat Juli 14, 200718 yr winsas marja efter S12546/2001 KARL-OSKARS GÅRDENS SAREK och S10652/2001 KÄTKES MILA soidinahon körmy är finne o har tungus ER20360/03 (ryss) som fader, ronja FIN18007/02 som moder har ideer på att åka o kedjetesta på björn våren -08, hör gärna av er om n har sådana planer mvh fredde Hmm en av mina laikor är också efter sarek men dock ej mila som moder. Fungerar hon bra? Funderar på att åka till ryssland nästa år även jag. Mvh
Publicerat Juli 14, 200718 yr Hmm en av mina laikor är också efter sarek men dock ej mila som moder. Fungerar hon bra?Funderar på att åka till ryssland nästa år även jag. Mvh Finska kennelklubben + finska jordbruksverket har satt stopp för finska provarrangörer som har haft hand om kedjeproverna. Jag vet inte om proverna kommer att fortsätta, om det blir så lär nog alls kontakt få skötas direkt med ryssarna. Mvh
Publicerat Juli 15, 200718 yr marja (arga) funkar riktigt bra. fick skjuta det mesta innan 1 års ålder (ej björn) har spårat mycket björn i vår o hon visar stort intresse.. har även tappat hon på färska spår, då skällde hon glest i ca 10min. kan bara hoppas det var nåt lurvigt!! hon hade samma sorts skall när hon skällde på järven. för övrigt en lyhörd hund som är lungn hemma o satan själv i skogarna!!
Publicerat Juli 19, 200718 yr Hej på Er alla! Brukar läsa era utlägg här på sidan men har aldrig registrerat mig som medlem förrän nu. Alltså ytterligare en ny medlem här. Tyckte det va på tiden när jag såg storjägaren Fredde 9.3 presentera sina myrslokar här på sidan, Arga & Körmy! Alldeles för fina hundar till en sådan husse Vi får se vad dem kan åstadkomma under björnjakten Fredde. Jag förväntar mig ett praktstånd den 21 augusti. Själv har jag både laikor & jämte, mer info om dem på www.hundjakt.com Saknas en unghund KARMEN på sidan, men hon finns snart där. Karmen är en valp efter Freddes KÖRMY, bifogar länk http://kennet.skk.se/hunddata/Hund_data.as...amp;Knapp=AGARE /Marcus
Publicerat Juli 19, 200718 yr Hej Marcus! Kul att du reggar dig här, släng in en presentation under medlemmar. Ser ut som en intressant linje på Karmen.
Publicerat December 14, 200718 yr Tja Allihopa har en Östlaika på 4 år som jag jagar lite allt möjligt med Gummarps Tex är lite stor men det tycker jag bara är bra, men dock så går han väll inte hem på utställningar 67 manken 35 kilo. Tycker det är lite dåligt med bilder på den här tråden så jag slänger in en bild från i somras på fisketur och jag hoppas fler lägger in bilder. Mvh Franken