Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Elmia Game Fair 2013

Featured Replies

Publicerat

Trevlig mässa men trött i fötterna! Bestämde mig för Sako Black Bear som drevjaktsbössa. Mycket trevlig personal i montern. Snackade med Jaktbloggen Åke som numera hjälper Kolvkam.se och skyttebion i Västervik också. Köpte ytterligare en åtelkamera på Brunst.no montern. Billigast på mässan helt klart. 1699 kr för en 8 mp Scoutguard. Blev också tvungen att handla en 31 MHz radio då ett av mina jaktlag som jag nyligen kom med i kör denna frekvens. Albecom V1 till mässpris. Blev också en gratis keps från Pinewood. Sedan blev jag än mer övertygad om Kleiner Münsterländer som jakt- och familjehund framöver. Har ju två spaniels idag som jag tror den skulle gå bra ihop med. Intressant föredrag av både Ekberg och Tham. Den senare tycker jag har satt sitt namn på liiiite för mycket prylar för att tas seriöst. Han hade ett bra föredrag om vildsvin dock.

Trevligt sällskap och tyckte mig känna igen en del forumister.

iPad Tapatalk HD

• Svar 156
  • Visningar 16,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

du ska ta allt han säger med en nypa salt han är ju en storfiskare   har en storfiskare här hemma som alltid måste ha bildbevis på sina fångster annars tror ingen på han     verkar som jag ska n

• Jag är sanningsenlig av mig bara Linus!           Bäst du kollar vad som gäller innan du sätter dig i en bil och åker upp till Elmia.     Du vet väl Linus att allt jag säger är sanning.     D

• Inte för att vara sån men jag skulle aldrig få för mig att ta med mig hunden dit. Alldeles för mycket folk som trampar/sparkar på hunden för dom har fullt upp med att titta i montrarna samtidigt som d

Posted Images

Publicerat

Det kändes lite som att mässan krympt sen jag var där senast för 2 år sen..eller så kändes det bara enormt stort då för att det var första besöket :)

Mycket roligt fanns det dock, var kul att se Jocke Smålänning live!

Enda köpet blev ett neoprenskydd till kikarsiktet och ett gäng korvar..men det fanns massor jag ville ha ;)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Jag och brodern rullar dit i morgon bitti  :thumbsup:

Sugen på att kolla in vad det finns för trevliga studsare som kan passa till Gris och Älg , kanske en Sauer  :thumbsup:

Sedan blir det att nöta skor för att inte missa något sevärt !!

Eller för den delen något som går att äta  :wub:

Publicerat

Lägg upp om ni hittar trevliga erbjudanden tycker jag!

Publicerat

Någon som sett om dom har erbjudande på vildsvinsbyxor? Rullar dit imorgon :)

Publicerat

Biljettsystemet var under all kritik! Stå och trängas i 30-50 min, nej tack. Samma kö från 09:00 till 12:00. Låt oss köpa biljetten i förväg istället för att låta alla stå och vänta på "han som glömde koden till visa-kortet".

Väl inne så blev det dock bättre. :D

Publicerat

1.19 på luftgevärsskjutningen med 5 träff. 0.76 s med 3/5 träff! På't imorgon igen!

Publicerat

Nån som kollade på bearskins nya skal jacka?

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Själv missar jag pga jobb men hoppas alla får en bra mässa att springa runt på.

Någon som sätt om dom har någon Browning Maral på mässan? klämt och känt?

Publicerat

testade 8 dubble,er  med en av dom nyaste browning bocken. passade mig perfekt. vägde bara typ 2,8 2,9 och var lagom kort. första skotten tog jag en dubble med. sedan tog jag en duva i varje dubble så 9 duvor av 16 duvor inte så jätte dåligt när man inte har skjutit hagel sedan förra sommaren. men det var nog passformen som gjorde det :tongue: testa brownings skjutbås, det rekomenderar jag! :thumbsup:  man står högt, det är orginaserat bra och många fina bössor :ohmy:  men kostar 100 kr för 16 duvor.

Publicerat

Själv missar jag pga jobb men hoppas alla får en bra mässa att springa runt på.

Någon som sätt om dom har någon Browning Maral på mässan? klämt och känt?

De hade den nya modellen "Maral"  med på mässan, men såg den bara i förbifarten...ingenting som intresserar just mig så det blev ingen närmare titt! Men det fanns där iaf :)

Publicerat

Köpte ett par formgjutna soundscope och fick en slinga på köpet.

Publicerat

hörde att christopher clusen var där idag :ohmy:  någon som såg han, pratade med han ?

Publicerat

Fyndade lite fiskespön av fröken Fridell inför sommaren gösfiske och som vanligt stannade man till på Kjells vapen och fyndade en flisjacka för 100-lappen.

Det var en upplevelse och titta på och få smaka Leif Mannerströms mat. Smakade fantastisk gott.

Skönt också att det inte var packat med folk som man slapp trängas vid stånden på eftermiddagen. Igår var det tydligen överjävligt med folk.

Tror jag såg killermouse om bockskägget finns kvar som det såg ut på TDI 2012, liksom ovan nämnda MicaellaFridell var de forumister jag kände igen

Mvh

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Publicerat

Kollade efter jaktbyxor men det verkade inte finnas ett enda par i min storlek  :(  Köpte en jaktradio istället. Har funderat på att göra det länge men inte fått tummen ur.

Publicerat

Är det ingen som har tagit några foton därifrån på bra-ha-prylar m. m.??? :ohmy:  :ohmy:  :ohmy:

Publicerat

Nån som kollade på bearskins nya skal jacka?

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Riktigt fin och smidig!

Publicerat

Det blir en tripp dit i morgon, med ryggskott och allt. Lär väl häcka i VTs monter....

T

Publicerat

klippte ihop det mesta av det bästa som jag såg på trickskytteshowen igår. :excl: obs: om ni inte har sett showen live än och vill göra det så kolla på showen först, för han har nog ungefär samma show domma 4 dagarna.

Publicerat

Lägger upp bilder när jag kommer hem :)

Publicerat

Vart en icom f34 idag till skapligt nedsatt pris iaf och ett skjutstöd :-) fick även möjlighet att testa 303 an och den va riktigt fin så det blir nog affär :-)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Publicerat

Lägger upp bilder när jag kommer hem :)

Äntligen någon som har något att visa förhoppningsvis. :thumbsup:

Publicerat

Någon från forumet som man kan få ett ansikte på imprgon? Hade varit kul :D

Publicerat

Provsköt Brownings nya Miral idag, den kändes riktigt ok och sköt fint också :) Glömde dock att kolla träffbilden efteråt :P Testade också Sakos A7 med dämpare och slutstycks gången var för jävla nice i mitt tycke. Får nog bli en sådan inom en snar framtid bara plånboken tillåter :)

Publicerat

Ett flugfiskeset så jag kan lära mig denna ädla konst - Bäcksländan XPC

Ett vertikalset - Okuma tormenta

Ett haspelset - Angel Fish spö och Booster S3 rulle

Lite jiggar och huvuden till gösfisket

Och en hundborste med 2 borstar på vridbart huvud.

Och till sist vart jag lite frusen så jag sprang förbi Kjells vapen och köpte en billig fleecejacka för en hundralapp

:D

post-2885-13682173168519_thumb.jpg