Publicerat Maj 12, 201312 yr Va ju där i Fredags. Kan ju skriva lite om det.. En tunnare höstjacka inköptes, den jag köpte i somras pajade dragkedjan på, felet med sånt här är ju att man är snål o köper skit... det felet gjorde jag säkert om som vanligt... men fick ju pruta lite o då är ju en smålänning glad och en film av Tham och en kamerabur/hållare till västen. Hade plottfia med och västen jag fick av Tham, sytt om den en gång men tyckte inte den blev optimal ändå. Tänkte mäta om och prova västen på kräket när sömmerskan ändå va på plats. Blev som så att den tydligen sitter optimalt enl sömmerskan. Säkert rätt så sett. Men jag tycker det blir trångt med pejl o spårhalsband o västen som går ända upp till öron roten på jycken. Fast, fick ju tipset att sätta pejlen under halskragen. Måste prova det innan vi syr om. Mätte upp en av Blackies valpar när vi ändå va där och han behöver väst oxå har det visat sig.. Rätt kul när en snubbe undrade om inte valpen/unghunden kunde gå i rasparaden som Plott.... Nja.. hälften är ju gråhund så det avböjde ägaren till. Sen vrålade Blackie lite på Boströms uppstoppade björn, sa det till Micke, de va ju kul men han tyckte det vore roligare om hon skällt på Rasmus Trodde att jag skulle få skämmas en del med tanke på tokfias tjoande emellanåt.... men fan, mycket folk och hundar så tar det hårt på jyckarna så hon va typ fullt normal och skötte sig exemplariskt. Varken sket eller pissade i mässhallarna... men lite ätbart snodde hon emellanåt av ouppmärksammade mindre människor.. typ barn med korv i handen... de va ju lite pinsamt...
Publicerat Maj 12, 201312 yr Du vet väl att den godaste whiskyn inte säljs på export? Åker man på whiskyresa till Skottland kan man få provsmaka (och köpa) riktigt fin och gammal whisky som inte går att få tag på hemma jupp tyvärr är det så men ska fan se till att komma iväg på en sån resa
Publicerat Maj 12, 201312 yr jupp tyvärr är det så men ska fan se till att komma iväg på en sån resa Jag ska också göra det någon gång, gärna nästa år
Publicerat Maj 16, 201312 yr Trodde att jag skulle få skämmas en del med tanke på tokfias tjoande emellanåt.... men fan, mycket folk och hundar så tar det hårt på jyckarna så hon va typ fullt normal och skötte sig exemplariskt. men lite ätbart snodde hon emellanåt av ouppmärksammade mindre människor.. typ barn med korv i handen... de va ju lite pinsamt... Är du igång och skyller på stackars Blackie igen...
Publicerat Maj 16, 201312 yr Är du igång och skyller på stackars Blackie igen... Självklart ! va tror du jag hade henne med för... Jag ter mig ganska normal bredvid henne