Publicerat April 21, 201313 yr Tjena! Jag är sugen på att skaffa denna röken men den är rätt så dyr så vill gärna höra om någon här har en eller har testat denna röken? Röker en massa fisk(makrill, havsöring mm) med en modell större röklåda, med det är en del jobb och jag skulle även vilja kunna röka lite rådjurskött och även kallröka fisk. Hittade denna röken och den verkar väldigt bra och passa mina syften. Den har en massa tillbehör bl a kallrökningsenhet, olika briketter mm och den har termostat och timer. Den verkar väldigt genomtänkt och är såklart ganska dyr så vill gärna höra om någon annan har den innan jag beställer en Tänker beställa den från Carapax men Smart Fritid har mer utförlig info/bilder. http://www.smartfritid.se/bradleysmokerrokskap/52-bradley-smoker-digital-4-galler.html Hittade ingen tråd om den här på forumet men om det redan finns eller om jag har skapat tråden på fel ställe får någon snäll moderator flytta den. Mvh Anders
Publicerat April 21, 201313 yr Jag har en Orginal, dvs ej digital. Faktiskt riktigt nöjd med den. Du nämner Smart Fritid, där köpte jag min och kan verkligen rekommendera dom. Supportvilliga och jävligt kvicka leveranser. Så köp den du, jag ska köpa den digitala framöver när jag anser mig ha råd med den.
Publicerat April 21, 201313 yr Sugen på en sådan jag med kanske skatteåterbäringen går upp i rök Såg att det tillkommer fraktavg. från Carapax så priset blir lika som Smart fritid
Publicerat April 21, 201313 yr Författare Jag har en Orginal, dvs ej digital. Faktiskt riktigt nöjd med den. Du nämner Smart Fritid, där köpte jag min och kan verkligen rekommendera dom. Supportvilliga och jävligt kvicka leveranser. Så köp den du, jag ska köpa den digitala framöver när jag anser mig ha råd med den. Låter bra det, dom hade en bättre sida än Carapax också. Har varit hos Carapax innan och köpt hummer tinor men om man ändå måste beställa dem låter det bättre med Smart Fritid. Men det går bra att röka kött och det blir fin smak av dom olika briketterna? Blir mer och mer sugen på att beställa en snart då
Publicerat April 21, 201313 yr Jag har rökt kött (nöt, fläsk, älg, rådjur, vildsvin, dov, kron, hare, gås, and), fisk (lax, abborre) och räkor. Kan inte påstå att nån har klagat, mer än att det tar slut för fort... Jag kör bara med albriketter konservativ som jag är
Publicerat April 21, 201313 yr Författare Låter bra det! Jo det är klart att al är bäst, hade dock hoppats att det var blandat med En men man kan inte få allt
Publicerat April 21, 201313 yr Har vart inne hos Laxen.com i deras butik här Umeå och måste säga att jag är imponerad av dessa rökar. Dessutom hörde jag från annat håll att dom används på Olearys restauranger då dom röker mycket av deras kött innan de grillas. Många av de som åker runt på marknader och säljer rökt fisk mm använder bradleys större rökar. Grymt sugen på att köpa ett skåp:-)
Publicerat April 23, 201313 yr Köpte en för 2 månaders sedan. Bara andvänt den 2ggr. Har gjort Älg,Gris och Rådjur i den med albriketter. Känns löjligt enkelt då det enda jag behövde göra är att fylla puckar å dricka öl. Jag köpte min hos http://www.ggm.nu/ Hade den på trappen 2 dagar efter beställning. Bra service från dem med. Lycka till.
Publicerat April 23, 201313 yr Jag hittade en gasolrök på citygross, kommer inte ihåg fabrikat men det var ett av de vanliga som gör grillar! Vad är skillnaden mot en bradley, eller rättare sagt vad är skillnaden mellan en el och gasolrök? jo gasolen går ju inte kallröka med. priset var ca 2500kr. edit. ursäkta trådkapningen! edit2 http://www.tretti.se/hem-och-tradgard/grillar/rokgrillar/landmann-12093
Publicerat April 23, 201313 yr Ozzian Jag kan inte säga mycket om just den du tittat på. Men rent generellt så är det svårare att hålla en konstant temperatur med gas än med en digitalt eldriven Bradley. Men betydligt lättare än med en koldriven. En stor fördel med den du tittat på är att den nyttjar spån istället för "bricketter" som bradley. Det gör att du kan experimentera lite mer själv med olika spån. Vi svenskar vill ju ofta köra Ene vilket (så vitt jag vet) inte finns till Bradley. Bradley är sjukt dyra i Sverige jämfört med här borta i USA. Kan säga att jag kommer att räkna kubikcentimetrar när jag skall flytta hem till Sverige nästa år. Kommer att ha 4m3 transporterat på företagets bekostnad. (Och jag kommer ändå behöva investera i vettiga omvandlare för 120Volt)
Publicerat April 23, 201313 yr Ozzian Jag kan inte säga mycket om just den du tittat på. Men rent generellt så är det svårare att hålla en konstant temperatur med gas än med en digitalt eldriven Bradley. Men betydligt lättare än med en koldriven. En stor fördel med den du tittat på är att den nyttjar spån istället för "bricketter" som bradley. Det gör att du kan experimentera lite mer själv med olika spån. Vi svenskar vill ju ofta köra Ene vilket (så vitt jag vet) inte finns till Bradley. Bradley är sjukt dyra i Sverige jämfört med här borta i USA. Kan säga att jag kommer att räkna kubikcentimetrar när jag skall flytta hem till Sverige nästa år. Kommer att ha 4m3 transporterat på företagets bekostnad. (Och jag kommer ändå behöva investera i vettiga omvandlare för 120Volt) Du kanske kan fixa en container så kan vi göra beställningar med dig
Publicerat April 23, 201313 yr McGyver Vår transport expert har redan varnat mig för att om tullen anser att det handlar om något annat än mitt egna befintliga bohag så kan jag åka på moms på grejjerna när jag tar in dem till Sverige. Synd, En kubikmeter Trijicon hade nog kunnat ge en krona eller två i överskott... ;-)
Publicerat April 23, 201313 yr McGyver Vår transport expert har redan varnat mig för att om tullen anser att det handlar om något annat än mitt egna befintliga bohag så kan jag åka på moms på grejjerna när jag tar in dem till Sverige. Synd, En kubikmeter Trijicon hade nog kunnat ge en krona eller två i överskott... ;-) 8a rökar är väl helt klart till husbehov!
Publicerat April 23, 201313 yr Jo det och lite annat som vi kan behöva här är väl inte för lite begärt . Nog behöver han ta med en back med kikarsikten, gopro-kameror mm också?
Publicerat April 23, 201313 yr mcGyver & Ozzian Då får det nog bli en separat container. Frugan tycker av någon oförklarlig anledning att vi skall prioritera spjälsäng, barnvagn och liknande... Blir väl som en kollega som flyttade hem sista Mars. När han checkade in hade han 9 väskor.
Publicerat April 23, 201313 yr mcGyver & Ozzian Då får det nog bli en separat container. Frugan tycker av någon oförklarlig anledning att vi skall prioritera spjälsäng, barnvagn och liknande... Blir väl som en kollega som flyttade hem sista Mars. När han checkade in hade han 9 väskor. Det är ditt val om du vill ha en separat container eller om du vill ha 90 väskor HEHE Hälsa frugan att spjälsäng finns på blocket hemma:-)
Publicerat April 23, 201313 yr Men rent seriöst så blir man lite rädd över priskillnaderna. Kolla bara den här länken. http://www.basspro.com/_/N-0/No-40/Ntk-Search_All/Ntt-smoker?actualSearchTerm=smoker
Publicerat April 23, 201313 yr Men rent seriöst så blir man lite rädd över priskillnaderna. Kolla bara den här länken. http://www.basspro.com/_/N-0/No-40/Ntk-Search_All/Ntt-smoker?actualSearchTerm=smoker En tusenlapp mer för Digital 4-galler i sverige, inte så katastrofalt mycket mer ändå.. Kunde varit dubba priset... http://www.nimaab.se/se/grp/rokar.php?offset%5B53059464%5D=12
Publicerat April 24, 201313 yr Måste erkänna att jag kollade fel. Kollade på den analoga. Knepigt att det skiljer smycket mer på den. Tar de verkligen in så få åtgången att frakten slår så hårt? Nåja. Jag satsar nog på masterbuilt.
Publicerat April 24, 201313 yr Författare Tackar för alla svar! Ska se om jag ska beställa en sån efter löningen, är inte lite sugen på att beställa en nu
Publicerat April 24, 201313 yr Sen är ju Dollarkursen sjukt gynnsam om man vill ha något från staterna nu.
Publicerat April 24, 201313 yr Ja fast har man lön i dollar så... (I och för sig omräknad för en månadsedan så det är rätt OK)
Publicerat Juli 11, 201312 yr Författare Har vart problem för Bradley att tillverka briketter så det har tagit lång tid men nu kom det in och då skickade dom grejerna! Valde den stora 6 galler varianten med kallrökningsenhet, regnskydd och 120 pack med al briketter. Väntar nog med att packa upp den tills jag har tid att röka Som en skrev innan så är ggm i gbg grymt bra, bra pris och jättekort leveranstid. Rekommenderas!
Publicerat Juli 12, 201312 yr Har vart problem för Bradley att tillverka briketter så det har tagit lång tid men nu kom det in och då skickade dom grejerna! Valde den stora 6 galler varianten med kallrökningsenhet, regnskydd och 120 pack med al briketter. Väntar nog med att packa upp den tills jag har tid att röka Som en skrev innan så är ggm i gbg grymt bra, bra pris och jättekort leveranstid. Rekommenderas! Vart beställde du den ifrån?