Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Alpländartråden

Featured Replies

Publicerat

Tänkte att det kanske kan vara dags att starta en Alpenländische dachsbracke- tråd här på forumet. Det kan ju vara lite kul att diskutera våran ras, samla lite bilder och filmklipp på ett o samma ställe. Själv har jag just nu 12 ADB:er varav 9 st bara är ett dygn gamla :-) Vår tik Arta od Kuhade "Ställa" fick under gårdagen sina valpar, det blev 5hanar och 4 tikar. Så jäkla ku med valpar här hemma igenl!!!

• Svar 119
  • Visningar 31,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Dagens skörd, Dubble på gris för Signe  Inte av mig men dock... Men desto roligare. Iofs så va grisarna på benen innan Signe reste eller började driva. Det small och 20 sek senare drog tiken igång och

• Nu skiter vi i älgjakten ett tag. Aldrig har jag varit med om så mycket älg i såterna... Helt sjukt.... Vi bröt första såten idag efter den va halvgången...  Vågar ingen fan fortsätta när de står

• valparna är helt makalösa på att klättra ur valphagen dom står på kö för att rymma och göra huset osäkert  

Posted Images

Publicerat

Tänkte att det kanske kan vara dags att starta en Alpenländische dachsbracke- tråd här på forumet. Det kan ju vara lite kul att diskutera våran ras, samla lite bilder och filmklipp på ett o samma ställe. Själv har jag just nu 12 ADB:er varav 9 st bara är ett dygn gamla :-) Vår tik Arta od Kuhade "Ställa" fick under gårdagen sina valpar, det blev 5hanar och 4 tikar. Så jäkla ku med valpar här hemma igenl!!!

Grattis själv har jag 8 st  men 7 st flyttar om 4 veckor :smile:

Lars

Publicerat
  • Författare

Härligt! Då börjar dina bli riktigt roliga nu :-)

Publicerat

Ja nu är det full fart hela tiden idag klättrade ena tiken över valphagen och ramlade in i bokhyllan när frugan kom hem låg hon 2 hyllor upp och sov

Publicerat
  • Författare

Kul! Men det är ju också nu jobbet med dom börjar på allvar :-) Vet inte hur många säckar tidningar det gick åt under vår förra kull :-)

Publicerat
  • Författare

Slänger upp lite bilder :-)

post-886-0-24796300-1369347798_thumb.jpg

post-886-0-98663500-1369347878_thumb.jpg

post-886-0-32684300-1369348017_thumb.jpg

post-886-0-06246000-1369348067_thumb.jpg

Publicerat

Trevligt med en Alpländsrtråd :) Om någon vill veta så ska en av valparna från LarsB flytta in hos mig :)

Publicerat

En trevlig tråd.Allan ställde en grävlig på tomten i ett snöbärsbuskage i 20 minuter,bra träning.Dom är snabba grävlingarna men Allan var snabbare.Det är kul att titta på när utfallen kommer och han glider undan.

Publicerat
  • Författare

Är lite tveksam till att uppmuntra mina att jaga Grimbart. Skulle grävlingen hinna ner i ett hål så vill jag INTE att hunden ska följa med ner. ADB funkar bra till mycket men skulle inte vilja ha mina i gryt :-) Samtidigt är det jäkligt kul att jaga grävling med ställare.

Publicerat

Har du fortfarande hannen kvar?

Publicerat

Är hundarna godkända av avelsrådet?
Publicerat

Har du fortfarande hannen kvar?

Ja den är kvar.Ligger lite lågt med att lova bort honom han började halta i fredags så jag var inne och kollade honom förmodligen trampad av tiken när hon hoppar in i valphagen.

Lars

Publicerat

Ja den är kvar.Ligger lite lågt med att lova bort honom han började halta i fredags så jag var inne och kollade honom förmodligen trampad av tiken när hon hoppar in i valphagen.

Lars

Ja, det är sånt som händer, men som säkert går bort på några dagar. När du vet så prata med avelsrådet - kölistan till avelsgodkända hundar är lång.
  • 2 weeks later...
Publicerat

Ett litet rasspecial om alpstövare i hundsport.

Publicerat

Jag fick också tidningen så jag har redan läst artikeln några gånger. Jag återgav lite av texten i tråden drivande viltspårhundar. :smile:

Publicerat

Magert på bilder. Workingwess Course alias Balder, nästan 11månader.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

/ Herbert

Publicerat

Det skulle varit roligt med ett reportage från någon träning i hägn för lite bilder hur dom jobbar.

Publicerat

Fins det någon koppling mellan Bayersk Viltspårshund och Österrikisk, de påminner onekligen om varandra till utseendet.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Tror inte det utöver att båda är viltspårhundar. ADB och Hannoveransk Viltspårhund liknar varandra ännu mera.

Publicerat

Det skulle varit roligt med ett reportage från någon träning i hägn för lite bilder hur dom jobbar.

Tikvalp på 10mån i hägn. 3 gången hon är i hägn. Blir inget mer i hägn förrän jag ska skjuta en gris.

Sånt här behöver inte alls betyda att hon kommer jaga gris framöver. Det vet man inte förrän efter första/ andra smällen...

Har de mentalitet nog att komma över en rejäl omgång då först vet man mer. 

Publicerat

Det där såg ju lovande ut! Men är hunden ovanligt hög? Eller är ADB's så där höga?

Hls

Rickard

Publicerat

Det där såg ju lovande ut! Men är hunden ovanligt hög? Eller är ADB's så där höga?

Hls

Rickard

Mankhöjd: 34-42 cm. (Idealhöjd hanar 37-38 cm, tikar 36-37 cm).
Publicerat

Lägger in några dagsfärska bilder på en ny bekantskap för hulliganerna

post-4285-0-02529200-1370965517_thumb.jp

post-4285-0-24610100-1370965538_thumb.jp

Publicerat

Trevliga bilder Lars! Jag längtar till Nästa vecka när vi får hämta valpen! :)