Publicerat Maj 23, 201312 yr Tänkte att det kanske kan vara dags att starta en Alpenländische dachsbracke- tråd här på forumet. Det kan ju vara lite kul att diskutera våran ras, samla lite bilder och filmklipp på ett o samma ställe. Själv har jag just nu 12 ADB:er varav 9 st bara är ett dygn gamla :-) Vår tik Arta od Kuhade "Ställa" fick under gårdagen sina valpar, det blev 5hanar och 4 tikar. Så jäkla ku med valpar här hemma igenl!!!
Publicerat Maj 23, 201312 yr Tänkte att det kanske kan vara dags att starta en Alpenländische dachsbracke- tråd här på forumet. Det kan ju vara lite kul att diskutera våran ras, samla lite bilder och filmklipp på ett o samma ställe. Själv har jag just nu 12 ADB:er varav 9 st bara är ett dygn gamla :-) Vår tik Arta od Kuhade "Ställa" fick under gårdagen sina valpar, det blev 5hanar och 4 tikar. Så jäkla ku med valpar här hemma igenl!!! Grattis själv har jag 8 st men 7 st flyttar om 4 veckor Lars
Publicerat Maj 23, 201312 yr Ja nu är det full fart hela tiden idag klättrade ena tiken över valphagen och ramlade in i bokhyllan när frugan kom hem låg hon 2 hyllor upp och sov
Publicerat Maj 23, 201312 yr Författare Kul! Men det är ju också nu jobbet med dom börjar på allvar :-) Vet inte hur många säckar tidningar det gick åt under vår förra kull :-)
Publicerat Maj 24, 201312 yr Trevligt med en Alpländsrtråd Om någon vill veta så ska en av valparna från LarsB flytta in hos mig
Publicerat Maj 25, 201312 yr En trevlig tråd.Allan ställde en grävlig på tomten i ett snöbärsbuskage i 20 minuter,bra träning.Dom är snabba grävlingarna men Allan var snabbare.Det är kul att titta på när utfallen kommer och han glider undan.
Publicerat Maj 25, 201312 yr Författare Är lite tveksam till att uppmuntra mina att jaga Grimbart. Skulle grävlingen hinna ner i ett hål så vill jag INTE att hunden ska följa med ner. ADB funkar bra till mycket men skulle inte vilja ha mina i gryt :-) Samtidigt är det jäkligt kul att jaga grävling med ställare.
Publicerat Maj 27, 201312 yr Detta är en populär post. valparna är helt makalösa på att klättra ur valphagen dom står på kö för att rymma och göra huset osäkert
Publicerat Maj 28, 201312 yr Tänkte att det kanske kan vara dags att starta en Alpenländische dachsbracke- tråd här på forumet. Det kan ju vara lite kul att diskutera våran ras, samla lite bilder och filmklipp på ett o samma ställe. Själv har jag just nu 12 ADB:er varav 9 st bara är ett dygn gamla :-) Vår tik Arta od Kuhade "Ställa" fick under gårdagen sina valpar, det blev 5hanar och 4 tikar. Så jäkla ku med valpar här hemma igenl!!!Är hundarna godkända av avelsrådet?
Publicerat Maj 29, 201312 yr Har du fortfarande hannen kvar? Ja den är kvar.Ligger lite lågt med att lova bort honom han började halta i fredags så jag var inne och kollade honom förmodligen trampad av tiken när hon hoppar in i valphagen. Lars
Publicerat Maj 29, 201312 yr Ja den är kvar.Ligger lite lågt med att lova bort honom han började halta i fredags så jag var inne och kollade honom förmodligen trampad av tiken när hon hoppar in i valphagen. Lars Ja, det är sånt som händer, men som säkert går bort på några dagar. När du vet så prata med avelsrådet - kölistan till avelsgodkända hundar är lång.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Jag fick också tidningen så jag har redan läst artikeln några gånger. Jag återgav lite av texten i tråden drivande viltspårhundar.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Magert på bilder. Workingwess Course alias Balder, nästan 11månader. / Herbert
Publicerat Juni 10, 201312 yr Det skulle varit roligt med ett reportage från någon träning i hägn för lite bilder hur dom jobbar.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Fins det någon koppling mellan Bayersk Viltspårshund och Österrikisk, de påminner onekligen om varandra till utseendet. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juni 11, 201312 yr Tror inte det utöver att båda är viltspårhundar. ADB och Hannoveransk Viltspårhund liknar varandra ännu mera.
Publicerat Juni 11, 201312 yr Det skulle varit roligt med ett reportage från någon träning i hägn för lite bilder hur dom jobbar. Tikvalp på 10mån i hägn. 3 gången hon är i hägn. Blir inget mer i hägn förrän jag ska skjuta en gris. Sånt här behöver inte alls betyda att hon kommer jaga gris framöver. Det vet man inte förrän efter första/ andra smällen... Har de mentalitet nog att komma över en rejäl omgång då först vet man mer.
Publicerat Juni 11, 201312 yr Det där såg ju lovande ut! Men är hunden ovanligt hög? Eller är ADB's så där höga? Hls Rickard
Publicerat Juni 11, 201312 yr Det där såg ju lovande ut! Men är hunden ovanligt hög? Eller är ADB's så där höga? Hls Rickard Mankhöjd: 34-42 cm. (Idealhöjd hanar 37-38 cm, tikar 36-37 cm).
Publicerat Juni 11, 201312 yr Trevliga bilder Lars! Jag längtar till Nästa vecka när vi får hämta valpen!