Publicerat Augusti 1, 201312 yr Författare Idag har jag epoxymålat golvet, det ska få sig en sista rollning till kvällen
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Författare Det ser bra ut Leo! Tackar! Är hyfsat nöjd själv, blir ganska bra för att vara första gången
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Tackar! Är hyfsat nöjd själv, blir ganska bra för att vara första gången Varsågod! Till slut så brukar man bli rätt nöjd när allt börjar ta form.
Publicerat Augusti 2, 201312 yr Golvet är målat Bild0352.jpg Kanon! Ser bra ut. Verkar vara samma kulör jag målade min slaktbod med förra helgen,.Hur länge efter flytspacklingen skulle man vänta innan målning? /Lars.
Publicerat Augusti 2, 201312 yr Författare Kanon! Ser bra ut. Verkar vara samma kulör jag målade min slaktbod med förra helgen,. Hur länge efter flytspacklingen skulle man vänta innan målning? /Lars. 3-5 dagar men jag väntade i en vecka.
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Det är mycket arbete med sådana här projekt, men det är kul när det är färdigt.
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Ser bra ut. Följer tråden med intresse då jag tänkt göra något liknande..... iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Tjena,hur går projektet? Hur har du tänkt göra runt porten/dörren? Tänkte på anslutning mellan plåtväggen och dörrkarm. Håller själv på att klurar på det,har ingen bra idé än... /Lars.
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Författare Väggplåten är satt det är lite detaljer kvar som hörnplåtar, får hem dom på torsdag. Sen ska jag försöka hitta någon form av plåtfoder till dörren in till stallet eller måttbeställa av plåtslagaren Har även fixat till lite inredning samt satt upp en kedjetalja så länge innan jag kan montera telfern. Kvar att göra i slakt delen är nu att dra om elen och vatten samt sätta upp vvberedare.
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Väggplåten är satt det är lite detaljer kvar som hörnplåtar, får hem dom på torsdag. Sen ska jag försöka hitta någon form av plåtfoder till dörren in till stallet eller måttbeställa av plåtslagaren Har även fixat till lite inredning samt satt upp en kedjetalja så länge innan jag kan montera telfern. Kvar att göra i slakt delen är nu att dra om elen och vatten samt sätta upp vvberedare. 2013-08-12 13.46.50.jpg 2013-08-12 13.50.10.jpg Det verkar vara andra djur som trivs att vara där inne också. Svalt i värmen kanske.
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Författare Väldigt, väldigt fint... /Christian Tackar Det verkar vara andra djur som trivs att vara där inne också. Svalt i värmen kanske. Jodå de har trivts bra på det kalla golvet de dagar jag har jobbat där inne
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Tackar Jodå de har trivts bra på det kalla golvet de dagar jag har jobbat där inne Jag kan tänka mig det! Svalt o skönt.
Publicerat September 14, 201312 yr Författare Har beställt en 6m lång slaktbana till slaktrummet, letar nu efter slaktkrokar. Enda stället som jag hittat dessa på är nima men finns det inte billigare att få tag på? Är ute efter både rullkrok och glidkrokar
Publicerat September 14, 201312 yr Har ni inte ett stort slakteri i Kalmar. Med rätt kontakter kan du kanske få/köpa dom krokar och galgar som kasseras.
Publicerat November 1, 201312 yr Författare Projektet ligger i dvala i väntan på att jakt säsongen ska ta slut... Monterat telfern lagom till älgjakten med lyckat resultat, funkade kanon till vuxen kron takhöjden räckte till bra Telfern siter på höloftet så jag kan nyttja hela takhöjden upp till 2,9m Har inte fått min slaktbana än men hängde upp ett rör så en dov och en kron i kvartar fick plats iaf. får duga så länge