Publicerat Februari 2, 201412 yr Någon som vill sälja rävskinn så är jag intresserad. Ska ha dom till att sy så det behöver inte vara fint flått huvud och liknande. Pälsen kvar.. Ni är ju många som skjuter så det borde inte vara omöjligt Mvh / Johannes
Publicerat Februari 3, 201412 yr Någon som vill sälja rävskinn så är jag intresserad. Ska ha dom till att sy så det behöver inte vara fint flått huvud och liknande. Pälsen kvar.. Ni är ju många som skjuter så det borde inte vara omöjligt Mvh / Johannes Hur många behöver du??? Du har pm.
Publicerat Februari 3, 201412 yr Detta är en populär post. Va ute i skymingen ikväll och hade fantastisk jakt. körde med harskri 2 omgångar sen får jag se en räv som stryker och kommer åt mitt håll. släpper in den på 124m pang, död. tittar upp och ser mej omkring, 90° höger en räv till nu på väg snett från mej. vänder upp, 224m pang (fick följa upp med ett skott till på 230m) död. tittar upp över kikarsiktet och 45° ytterligare till höger ännu en räv. va f_n? blev inte stopp förrän 430m bort. Jag var rätt nöjd så där small det inte. Är det någon annan som fått in 3 rävar i samma "lockomgång"? helt suveränt med diarange och targetratt. Hänger 5 rävar på hundgården nu + 3 från i somras som är kasserade, lär ju bli tvåsiffrigt iår igen kanske PB 12st slås?! Rätt bra snitt för att jaga på ca 110ha Bra jobbat alla riktiga jägare (rävjägare)
Publicerat Februari 3, 201412 yr Det var som fan, bara att gratulera. Synd på den tredje hade varit coolt att få nita den också. Det är inte varje dag det scenariot inträffar.
Publicerat Februari 3, 201412 yr Grattis till rävarna!! Kompisen farsa gjorde ungefär samma sak när han var ute på säsongens första lock. Fick in en som han fick ner sen kom det en till, den trillade i baken den också. Han väntade nån minut tänkte att nu kommer det ingen mer, gör patron ur och reser sig och då kommer det en till som blir skrämd av honom. Han har lockat i många år och aldrig varit med om det förrut så det är nog få som får vara med om det!!
Publicerat Februari 3, 201412 yr Skaplig jakt Det är bara att gratulera! Här försvinner snön i rask takt så man börjar oroa sig för att vaksäsongen är slut för denna omgången Det får bli några tidiga mornar med lockpipa för att ha en möjlighet att fortsätta viltvården på fler sätt än med fälla.
Publicerat Februari 3, 201412 yr Får inte in nån bild i det här jä_la systemet (eller så är det jag som inte kan) Den största av rävarna va en tik på över 9kg (nr2) den första som kom va en ordinär vuxen hane precis under 7kg. Verkar ha en del att lära än, ligger ju mer än hälften bakom..... vissa. Har skjutit 2 rävar från samma pass ett antal gånger förut men då har det gått en tid mellan skotten om än ovanligt men inte haft tre st ute samtidigt Det är la bara på't igen, finns ju en kvar iallafall
Publicerat Februari 4, 201412 yr Får inte in nån bild i det här jä_la systemet (eller så är det jag som inte kan) Den största av rävarna va en tik på över 9kg (nr2) den första som kom va en ordinär vuxen hane precis under 7kg. Verkar ha en del att lära än, ligger ju mer än hälften bakom..... vissa. Har skjutit 2 rävar från samma pass ett antal gånger förut men då har det gått en tid mellan skotten om än ovanligt men inte haft tre st ute samtidigt Det är la bara på't igen, finns ju en kvar iallafall Kika i länken o prova o lägg in bilder sedan. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36781-ladda-upp-bilder/#entry595616 Grattis till rävarna.
Publicerat Februari 4, 201412 yr Lindroth kommer och har föreläsning för klassen på måndag! ser fram emot det nåt otroligt!
Publicerat Februari 10, 201412 yr Dåligt drag här. Är det ingen som skjuter något eller har alla dragit till robsoft?
Publicerat Februari 10, 201412 yr Jo, nu börjar rävjakten mer seriöst då det är fattigt med annat vilt lovligt. 1 gryträv förrförra helgen & 1 drevräv i lördags för egen del. Jag hoppas på att kunna skjuta iaf minst 3 till innan säsongen är slut.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Snart solar månen backen så då kan även vi snölösa sitta och titta Vakjakten började ju ok men kraschade med vädret tyvärr.
Publicerat Februari 16, 201412 yr Detta är en populär post. Den här sköt jag för en ung finnstövartik idag!! Det var tikens första räv så det var extra roligt Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201412 yr Det blev en gryträv i söndags förra helgen så 2 kvar till målet. Jag var iofs med och sköt på en gryträv idag men det var bara en "döasmäll" så den räknar jag inte.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Detta är en populär post. En Stövartik on heat knuffade fram denna Hanräv av årets kull till mig runt 10 tiden idag Att vi sedan satt flera timmar efter det i regn blötsnö och allmänt kallt och risigt väder förtar inte jaktlyckan!! Vi hade ytterligare en räv uppe på benen men det lyckades inte bli något riktigt drev av det. En lång varm dusch efteråt gjorde mig till människa igen
Publicerat Mars 2, 201412 yr Ikväll släppte det! 16:50 1 prusgrad psycho tweety Liten tik Härligt Staffan, grattis !Jag är ledig i veckan om du vill fortsätta ditt segertåg ?!
Publicerat Mars 3, 201412 yr Härligt Staffan, grattis ! Jag är ledig i veckan om du vill fortsätta ditt segertåg ?! Jag avundas din möjlighet att kunna jaga under veckan. Själv är jag dränkt i arbete på vardagarna Hur har det gått för dig på rävfronten?
Publicerat Mars 3, 201412 yr Jag avundas din möjlighet att kunna jaga under veckan. Själv är jag dränkt i arbete på vardagarna Hur har det gått för dig på rävfronten? Skralt måste jag säga, sköt 4:de härom dagen. Här hemma där jag normalt skjuter ett gäng har jag inte sett än räv på hela vintern, men hoppet tändes lite idag då jag fick klartecken av markägaren att prova på en räv som varit synlig på en och samma fält ett par eftermiddagar. 15:de då ?
Publicerat Mars 5, 201412 yr Skralt måste jag säga, sköt 4:de härom dagen. Här hemma där jag normalt skjuter ett gäng har jag inte sett än räv på hela vintern, men hoppet tändes lite idag då jag fick klartecken av markägaren att prova på en räv som varit synlig på en och samma fält ett par eftermiddagar. 15:de då ? Tyvärr ser mina sista dagar av rävsäsongen ut att vara belamrade med annat. 40-årsfester och jobbåtaganden sätter stopp. Jag får hoppas på att komma iväg till Värmland en sväng innan den sista mars