Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 13-14

Featured Replies

Publicerat

Någon som vill sälja rävskinn så är jag intresserad. Ska ha dom till att sy så det behöver inte vara fint flått huvud och liknande. Pälsen kvar.. Ni är ju många som skjuter så det borde inte vara omöjligt ;) 

Mvh / Johannes

• Svar 248
  • Visningar 26,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tjörnbon
    Tjörnbon

En Stövartik on heat knuffade fram denna Hanräv av årets kull till mig runt 10 tiden idag    Att vi sedan satt flera timmar efter det i regn blötsnö och allmänt kallt och risigt väder förtar inte

• Råkade ut för typ samma första gången jag lockade, helt plötsligt börjar någon ropa efter vad som verkar vara en hund. Slutar locka, öppnar slutstycket och gör patron ur. Rätt som det är dyker det up

• Den här sköt jag för en ung finnstövartik idag!! Det var tikens första räv så det var extra roligt Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Någon som vill sälja rävskinn så är jag intresserad. Ska ha dom till att sy så det behöver inte vara fint flått huvud och liknande. Pälsen kvar.. Ni är ju många som skjuter så det borde inte vara omöjligt ;)

Mvh / Johannes

Hur många behöver du???

Du har pm.

Publicerat

Det var som fan, bara att gratulera.

Synd på den tredje hade varit coolt att få nita den också.

Det är inte varje dag det scenariot inträffar.

Publicerat

Grattis till rävarna!! Kompisen farsa gjorde ungefär samma sak när han var ute på säsongens första lock. Fick in en som han fick ner sen kom det en till, den trillade i baken den också. Han väntade nån minut tänkte att nu kommer det ingen mer, gör patron ur och reser sig och då kommer det en till som blir skrämd av honom. Han har lockat i många år och aldrig varit med om det förrut så det är nog få som får vara med om det!!

Publicerat

Skaplig jakt :cool:

Det är bara att gratulera!

Här försvinner snön i rask takt så man börjar oroa sig för att vaksäsongen är slut för denna omgången  :dry:

Det får bli några tidiga mornar med lockpipa för att ha en möjlighet att fortsätta viltvården på fler sätt än med fälla.

Publicerat

Får inte in nån bild i det här jä_la systemet (eller så är det jag som inte kan)

Den största av rävarna va en tik på över 9kg (nr2) den första som kom va en ordinär vuxen hane precis under 7kg.

Verkar ha en del att lära än, ligger ju mer än hälften bakom..... vissa.

Har skjutit 2 rävar från samma pass ett antal gånger förut men då har det gått en tid mellan skotten om än ovanligt men inte haft tre st ute samtidigt

Det är la bara på't igen, finns ju en kvar iallafall :biggrin:

Publicerat

Får inte in nån bild i det här jä_la systemet (eller så är det jag som inte kan)

Den största av rävarna va en tik på över 9kg (nr2) den första som kom va en ordinär vuxen hane precis under 7kg.

Verkar ha en del att lära än, ligger ju mer än hälften bakom..... vissa.

Har skjutit 2 rävar från samma pass ett antal gånger förut men då har det gått en tid mellan skotten om än ovanligt men inte haft tre st ute samtidigt

Det är la bara på't igen, finns ju en kvar iallafall :biggrin:

Kika i länken o prova o lägg in bilder sedan.

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36781-ladda-upp-bilder/#entry595616

Grattis till rävarna. :smile:

Publicerat

Skabbräv.

22lr med Remington Cyclone 36gr

/ H.

Publicerat

Lindroth kommer och har föreläsning för klassen på måndag! :D ser fram emot det nåt otroligt! :D

Publicerat

Dåligt drag här. Är det ingen som skjuter något eller har alla dragit till robsoft?

Publicerat

Jo, nu börjar rävjakten mer seriöst då det är fattigt med annat vilt lovligt. 1 gryträv förrförra helgen & 1 drevräv i lördags för egen del. Jag hoppas på att kunna skjuta iaf minst 3 till innan säsongen är slut.

Publicerat

Snart solar månen backen så då kan även vi snölösa sitta och titta  :thumbsup:

Vakjakten började ju ok men kraschade med vädret tyvärr.

Publicerat

Grattis JPA! :smile:

Du skördar den ena efter den andra nu. :thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat

Ikväll släppte det!

16:50

1 prusgrad

psycho tweety

Liten tik

post-9698-0-30766200-1393709095_thumb.jp

Publicerat

Grattis:-)

Publicerat

Det blev en gryträv i söndags förra helgen så 2 kvar till målet. Jag var iofs med och sköt på en gryträv idag men det var bara en "döasmäll" så den räknar jag inte.

Publicerat

Grattis Tjörnbon!!

Publicerat

Ikväll släppte det!

16:50

1 prusgrad

psycho tweety

Liten tik

Härligt Staffan, grattis !

Jag är ledig i veckan om du vill fortsätta ditt segertåg ?!

Publicerat

Grattis rävskyttar! :smile:

Publicerat

Härligt Staffan, grattis !

Jag är ledig i veckan om du vill fortsätta ditt segertåg ?!

Jag avundas din möjlighet att kunna jaga under veckan. Själv är jag dränkt i arbete på vardagarna :(

Hur har det gått för dig på rävfronten?

Publicerat

Jag avundas din möjlighet att kunna jaga under veckan. Själv är jag dränkt i arbete på vardagarna :(

Hur har det gått för dig på rävfronten?

Skralt måste jag säga, sköt 4:de härom dagen. Här hemma där jag normalt skjuter ett gäng har jag inte sett än räv på hela vintern,  men hoppet tändes lite idag då jag fick klartecken av markägaren att prova på en räv som varit synlig på en och samma fält ett par eftermiddagar. 

15:de då ?

Publicerat

Skralt måste jag säga, sköt 4:de härom dagen. Här hemma där jag normalt skjuter ett gäng har jag inte sett än räv på hela vintern, men hoppet tändes lite idag då jag fick klartecken av markägaren att prova på en räv som varit synlig på en och samma fält ett par eftermiddagar.

15:de då ?

Tyvärr ser mina sista dagar av rävsäsongen ut att vara belamrade med annat. 40-årsfester och jobbåtaganden sätter stopp. Jag får hoppas på att komma iväg till Värmland en sväng innan den sista mars