Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dags att skiljas från Comforten?

Featured Replies

Publicerat

Är dagens halvautomater lika bra som de äldre? Kanske inte fungerar likadant där som på bockarna..

Klämde på en Winchester häromdagen, ska se om jag kan hitta vad den heter. Den verkade väldigt trevlig!

• Svar 121
  • Visningar 10,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nja jag skulle snarare säga att den dagen du får treskottskapacitet i en bock med automatkänsla så kanske eventuellt att jag kan överväga en   /Mike

• Då gäller det bara att vara stenhård. Är man inte med i Comfort clubben så är man inte. Vem e hipshot föresten!!!

• Hiphop who?

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Nope.. skjutit med ett antal redan, din bland annat, och jag är helt säker på att Beretta är fel.

Publicerat

Tror knappast en bössa i cammo syns mindre än en i svart/trä

Det är mest pipan o mekanismen som syns/blänker.

Publicerat

Provat nya Browning och Winchester.

Rappliga saker tyckte jag!

Den dag du får bockkänsla i en automat överger jag bocken!

Dvs aldrig!

Publicerat

Den dagen du får automatkänsla i en bock så ska jag iaf överväga en. ;)

Publicerat

Den dagen du får automatkänsla i en bock så ska jag iaf överväga en. ;)

Med den kommentaren blir man lite lätt förbryllad över ditt nick och din vackra avatar  :thumbsup:

Publicerat

Hade en sidolåsare när jag tog det. ;)

Publicerat

Synd att Beretta Extrema2 inte går att få ospärrad i svedala, annars hade den varit klockren vid den typ av jakt du håller på med. (vi alla vet att man olagligen kan ändra detta men det håller vi inte på med)

Visst blir svingen mysko med 11 plugg i röret men med 3-5 st blir det inte så stor skillnad.

Med endast två i magasinet så finns det ingen vinst med den bössan men som brytvapen-nörd som jag är så gillade jag faktiskt denna bössan när den kom.

Har du kollat på en Beretta A400 Xplor? De är också ganska trevliga för att vara automater.

Publicerat

Annars är alltid äldre Remington automater trevliga och välgjorda, dessutom ganska tunga och stabila. Hade en sån en gång i tiden. Modellen hette modell sportsman 58. Skitmassor med charm, patina och så dofta den stockolja över hela byn, tyvärr hade den cutts kompensator.

Själv skulle jag varit sugen på en Remington automat i kaliber 20 med engelsk kolv, de är skitsmutta!  :woot:

Nostalgi på det, har fortfarande min Sportsman 58, ett tungt långt as. Men oj vad bra jag skjuter med den. Knappt 4 kg med 81 cm pipa så det är inte till rörlig jakt.. Skjuter dock det mesta med bock, men till gåsjakten och kråkjakten så kommer den fram  :wub: . Har skjutit många tusen skott med den och den har alltid gått som en klocka, även med 24 g. Fick den modifierad när jag köpte den som 15- åring så den har 1+2 skott. Enda nackdelen är väl egentligen avsaknad av choke, jag har löst genom att ha två pipor, full och 1/2, men det är inte precis något du tar med i byxfickan.. Och ska jag vara ärlig så skjuter jag 95 % med 1/2 choke, så behovet är väl inte så stort. 

Publicerat
  • Författare

Ska ha tag på en tippenbössa.. Vet inte om ni sett hur min Comfort ser ut nu men tja den ser rätt välanvänd ut och givet det så finns inte att köpa en ny bössa utan det gäller att få tag på ngt likt den Mike har, passar utmärkt och lite bättre balans.

Publicerat

jag är en allätare finns inget vapentyp jag inte gillar jaktkompisen köpte sig en drilling nyss kal 20/7x57 den är lättare än min hagelbock och har en väldigt go balans :smile:  nästan så man blir avis på den :wink:  men annars föredrar jag en hagelbock men automaterna är fina också fick pröva en classic sköt himla bra med den krossade duva på duva så jag är kluven på det hoppas du hittar en hagelbrakare som passar over and out //blekingepojken

• 3 weeks later...
Publicerat

Winchester super X är fina men inte så vanliga i Sverige. Flesta automater idag är vidriga....billigt skramligt smäck som känns helt fel :yucky::wacko::pinch:  Cosmi är fina men inte helt gratis.....

Publicerat

Då du vill ha tyngd i grejerna så beretta x-trema?

Dock är priset åt H.....e! Annars är de Skb men den har du provat.

Själv väntar man på sin comfort.

S

Publicerat
  • Författare

Kollat några berettor o nej då behållet jag hellre Comforten. Skulle vilja kolla Browning m inte hittat ngn. Bara att leta vidare..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Kompisen köpte en urika, väldigt mångsidig bössa! Fungerar utmärkt som brännbolls trä, dörrstopp och hammare. Får man för sig att skjuta med den så smäller det nästan varje gång!

Publicerat

Kollat några berettor o nej då behållet jag hellre Comforten. Skulle vilja kolla Browning m inte hittat ngn. Bara att leta vidare..Sent from my iPhone using Tapatalk

Är det en Browning gold du är ute efter?

S.

Publicerat
  • Författare

Kompisen köpte en urika, väldigt mångsidig bössa! Fungerar utmärkt som brännbolls trä, dörrstopp och hammare. Får man för sig att skjuta med den så smäller det nästan varje gång!

**ASG**

Är det en Browning gold du är ute efter?

S.

Det vet jag inte, aldrig hanterat någon som jag kan minnas med hagelpipor!! Hade hoppats på det då jag har en hel del tuber till den.. Men som sagt, jag vet inte. Kollat på bilder och det torde fungera dessutom har jag Mike som support och han kan bössorna så jo en Browning hade varit fint bara den är rätt balanserad.

• 3 weeks later...
Publicerat

Nice!

Lagom peng för en bössa som ska släpas runt på tippen...

Passade chokerna dina?

Publicerat
  • Författare

Ok håller på att dealar med Nigel Teauge om choker, försöker lista ut om det är Invector eller Invector plus. Kommer att beställa, någon som vill hänga på så tjoa till...

Surt som fan, allt talar för att det är Invector plus och OM det varit det så hade Brownings Plus choker passat.. Jag har redan Brownings Invector tuber och just de passar inte  :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Nice!

Lagom peng för en bössa som ska släpas runt på tippen...

Passade chokerna dina?

Nej  :dry:

Men det är kul att surra med Nigel  :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Jobbigt detta.. konstaterade att det ÄR invector tuber. Browningen passar men det var ngt fel med den invändiga diametern.. frågan är hur det påverkar kärven? Och.. hur i hela friden ska jag kunna hålla i sär browning resp winchester tuberna??

Skit samma, beställer rätt grejer för säkerehets skull. Beställer nog i morgon, någon som ska ha ngt?