Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dags att skiljas från Comforten?

Featured Replies

Publicerat

Ähum, hur va de nu ja sa angående winchester 1400/1500 tidigare i tråden?

Surt i alla fall, hoppas du finner reservdel snabbt!

• Svar 121
  • Visningar 10,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nja jag skulle snarare säga att den dagen du får treskottskapacitet i en bock med automatkänsla så kanske eventuellt att jag kan överväga en   /Mike

• Då gäller det bara att vara stenhård. Är man inte med i Comfort clubben så är man inte. Vem e hipshot föresten!!!

• Hiphop who?

Posted Images

Publicerat

"Sen saknar jag den otroligt mycket mer rappa rekyl som Benellin har  :cool:"

Det är lätt att sakna kon när stallet står tomt, jag gillar verkligen känslan i min Comfort, oaktat kolvens inlägg och annat. /Christian

Publicerat

"Sen saknar jag den otroligt mycket mer rappa rekyl som Benellin har  :cool:"

Det är lätt att sakna kon när stallet står tomt, jag gillar verkligen känslan i min Comfort, oaktat kolvens inlägg och annat. /Christian

Så sant som de är sakt! Instämmer! comforten är tveklöst den bästa halvautomat som jag haft!

S

Publicerat
  • Författare

Sådär ja nu är det havererade slagstiftet på väg till Scandinavian Arms. Ska utgöra mall i tillverkningen av ett nytt.. 

Detta Scandinavian Arms.. känner igen det.. varför gör jag det? Långskott.. vi hade ngn signatur här för ett bra tag sen som gick någon vapenteknikerutbildning.. är det denne snubbe som startat detta eller är inblandad??

Publicerat
  • Författare

Mike eller någon annan med svart bälte i att skruva Winchester automat..

När jag rev slutstycket så plockade jag aldrig ur det utan fick ut slagstiftet ändå. Funderat på detta, vad är det som håller slagstiftet på plats i slutstycket? 

Publicerat

Borde rimligen finnas en sprint eller ett stopp på annat sätt, har du inte rivit pangen helt. Christian

Publicerat

Mike eller någon annan med svart bälte i att skruva Winchester automat..

När jag rev slutstycket så plockade jag aldrig ur det utan fick ut slagstiftet ändå. Funderat på detta, vad är det som håller slagstiftet på plats i slutstycket? 

lossade du på skruven eller kom det ut ändå?

Plåten som sitter under slutstycket med en skruv är vad som låser slagstiftet till slutstycket och även ser till att slagstiftet är på precis rätt plats då den går in i en fläns.

Det ska inte gå att få ut slagstiftet utan att lossa skruven som håller plåten.....

/Mike

/Mike

Publicerat
  • Författare

Bra! Lossade den, då vet jag vad som håller grejerna på plats och torde rimligen få dit det när jag får hem det nya!

Spanx!

Publicerat
  • Författare

Ang Winchestern så slog jag till på ett nytt korn idag, kostade 35 pix  :biggrin: Nu är det bara att hoppas att det gamla inte är limmat och gud vet vad..

Publicerat

Ang Winchestern så slog jag till på ett nytt korn idag, kostade 35 pix  :biggrin: Nu är det bara att hoppas att det gamla inte är limmat och gud vet vad..

uh kan inte läsa idag tyckte du köpte ett korn för 35 papp  funderade först om du hade blivit skogstokig

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sådär ja nu är det havererade slagstiftet på väg till Scandinavian Arms. Ska utgöra mall i tillverkningen av ett nytt.. 

Detta Scandinavian Arms.. känner igen det.. varför gör jag det? Långskott.. vi hade ngn signatur här för ett bra tag sen som gick någon vapenteknikerutbildning.. är det denne snubbe som startat detta eller är inblandad??

Scandinavian Arms stressar inte  :verymad: 20/11 skickade jag, fick ngt löfte om 2 veckors leveranstid på det nya slagstiftet. Ringt och sökt dem, de lovade att kolla och ringa upp.. inget hört! Less... 

Gamla var inte limmat utan gängades ur så fint.. när nya skulle i så tyckte jag det gick lite trögt, visade sig vara olika storlek på hålet.. fan! Blir till att borra ur det nya som givetvis gick av. Lurar på att ta ngn liten pärla eller ngt skit som Wilda leker med och bara limma på..

Publicerat

Jag köpte ett korn med ett fäste man klickar fast på spången för ett par tior i nån affär, glömt vilken men det måste ju finnas här o där. Truglo något hette det.

Kanske en idé ?

Publicerat
  • Författare

Nja.. hade det på förra berettabocken, rätt smutt iofs men jag vill ha ett Browning korn dvs skitlitet och nästan platt typ :-) 

Det reder sig, slagstiftet är det största bekymret nu..

Publicerat
  • Författare

He he.. hittade dem på Facebook, där var de på tå :-) Andas kritik publikt så blir det fart på grejer.. Drog ett pm via fb så får vi se vad som händer i veckan..

Publicerat

Scandinavian arms utanför Kävlinge i skåne??

Har du fått tlbaka det än? Ja bor annars 10 min därifrån så ja kan köra dit o hälsa från dig ;)

Publicerat
  • Författare

Japp rätt firma.. Det har varit en massa krabb fram och tillbaka, blir inte klok på firmas avtal/deal med teknikerna. Helt klart är att de har inte egna tekniker utan tar in jobb och säljer i sin tur..

Fick besked om att slagstiftet nu ska vara påväg iaf, bör landa i min postlåda idag. Vi får väl se.. Lite sugen på att ta automaten i någon såt på morgondagens fasanslyngel.. Om slagstiftet passar, blivit lite misstänksam mot firman.

Publicerat
  • Författare

Slagstiftet på plats. Då dök nästa problem upp...

Trillade ur en svart hårdplast bit när jag tog isär bössan.. Mike, känner du igen den??

post-241-13892086370495_thumb.jpgpost-241-13892086491095_thumb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Provskjut! :thumbsup: Funkar den är de där reservdelar :tongue::wink:

Skämt o sido ser de inte ut på bild två som den brustit om man kollar på sidan? Hoppas jag har fel!

S

Publicerat
  • Författare

Luktar reservdel. Hittade vart den sitter, vid magasinsrörets öppning typ.. Den är på tok för svag för att kunna hålla emot kraften från magasinsfjädern så fan vet vad den fyller för funktion.. Laddar den bara om så kvittar det. Ska försöka tjuvkika på Mikes automat alt att Mike kollar in sin och rapporterar syftet med slik moj..

Publicerat

Magasinsrörets öppning? finns två ett fram och ett bak :tongue:

Om det är bak där du laddar så tror jag att det är knappen du släpper fram slutstycket med....fram finns ingen plast alls.

den knappen är nog mer eller mindre körd att få tag på.

/Mike

Publicerat

Låter som en viss handlare borde få tillbaka en bössa..

Publicerat

Känns snart som en comfort måste tbx i skåpet va? ;)

Kanske inte ska kaxa, var ju nära att byta ut den som du vet. ;) Men nu sitter den bättre än då iaf, var inte comfortens fel egentligen, var fet-fan bakom kolven som var kruxet ;)

Publicerat

Fan..fattar inte hur du bär dig åt,jag har badat med min i saltvatten,ramlat huvudstupa framåt i stenskavel(bössan tog emot)undvikit vapenvård under ett år trots saltvattenbad och blodbad,lyckats få hela lådan full med sand,m,m

Min bara tuffar och går.

/Mike

Publicerat

:wallbash:  -_-  Fantastiskt