Publicerat Mars 2, 201412 yr Bra! Är det någon likhet mellan dig o Kronblom då??? Nja att man tar en tupplur på soffan är väl en naturlig del i en vakjägares liv!! Det är väl dom likheterna som finns! Kroppsmässigt inga likheter.. Arg sambo finns ju här ibland också men man har ju tränat att stänga av hörseln sen man börja lekis ungefär
Publicerat Mars 2, 201412 yr Nja att man tar en tupplur på soffan är väl en naturlig del i en vakjägares liv!! Det är väl dom likheterna som finns! Kroppsmässigt inga likheter.. Arg sambo finns ju här ibland också men man har ju tränat att stänga av hörseln sen man börja lekis ungefär Ja visst är det det! Även när man börjar komma upp i åren så kan det vara skönt med en siesta. Frun har slutat att gnälla. Hon märkte att det var lönnlöst.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Ja visst är det det! Även när man börjar komma upp i åren så kan det vara skönt med en siesta. Frun har slutat att gnälla. Hon märkte att det var lönnlöst. Tycker att min borde ha fattat det också Men hon kanske lever på hoppet att man ska börja lyssna nån gång
Publicerat Mars 2, 201412 yr Tycker att min borde ha fattat det också Men hon kanske lever på hoppet att man ska börja lyssna nån gång Ja, det är väl dags att hon börjar lyssna på dig. Haha! Kanske det.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Ja, det är väl dags att hon börjar lyssna på dig. Haha! Kanske det. Jo man kan tycka det!!
Publicerat Mars 2, 201412 yr Drog ut en sväng igår kväll.. vart väl tre timmar kanske. Hade lätt bitit mej kvar längre om åteln hade fått lite vård men nu var det inget utslängt på över en vecka och dessutom så hade kompisen vält ned en blåtunna full med fasanskrottar i ett slån brevid åteln som jag inte såg. Kom en räv och gick förbi, försvann in i slånet och jag fick aldrig ngt läge på den. Hade åteln varit i gång så hade räven vinglat ut där=ridå. Nu ruttnade jag rätt fort och for hem.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Detta är en populär post. Åkte och satte mig vid gluggen ikväll trots att jag inte trodde på att man skulle se något. Men det var någon konstig dimma ikväll som typ spred ut ljuset från gårdar runt omkring så man såg riktigt bra. Kom en tik vid halv tolv som blev på plats. Gav upp en halvtimme senare är ju trots allt jobb imorgon. Go natt!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201412 yr Detta är en populär post. Grattis till rävarna JPA Det var ett tag sedan jag va i väg å vaka det har varit så dåligt väder med plusgrader å regn. Men i går så var det mulet å snöade lite så jag åkte ut för att sitta nån timme. Det lönade sig kl 23:13 kommer det en tik smygande.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Grattis rävskyttar! Det börjar dra sig mot vår nu och jag tröttnade på att mata rävarna så min åteljakt för säsongen är slut redan. Det blir blandade känslor för min del om det kommer mer snö innan våren är här Däremot så matar jag fällorna för fullt och har haft 2 misslyckade besök i 2 olika fällor där locken inte gått ner som de skulle efter lite fix så är det nyladdat och någon extra lockjakt vill jag gärna hinna med innan den 15:de
Publicerat Mars 3, 201412 yr Kul att läsa att det finns folk som har en bra säsong För mig har den varit värdelös då jag har mina åtlar vid havet och behöver att det ska vara kallt länge så att vikarna fryser och att det kommer snö. Något som det gör normala vintrar men inte denna! Tänk om det det hade kommit lika mycket snö som det har kommit tång under vinterstormarna, då hade nog resultatet vart bättre!
Publicerat Mars 3, 201412 yr Kul att läsa att det finns folk som har en bra säsong För mig har den varit värdelös då jag har mina åtlar vid havet och behöver att det ska vara kallt länge så att vikarna fryser och att det kommer snö. Något som det gör normala vintrar men inte denna! Tänk om det det hade kommit lika mycket snö som det har kommit tång under vinterstormarna, då hade nog resultatet vart bättre! Fin utsikt iallafall!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201412 yr Grattis till rävarna JPA Det var ett tag sedan jag va i väg å vaka det har varit så dåligt väder med plusgrader å regn. Men i går så var det mulet å snöade lite så jag åkte ut för att sitta nån timme. Det lönade sig kl 23:13 kommer det en tik smygande. Grattis själv Nobbe!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201412 yr Grattis rävskyttar! Det börjar dra sig mot vår nu och jag tröttnade på att mata rävarna så min åteljakt för säsongen är slut redan. Det blir blandade känslor för min del om det kommer mer snö innan våren är här Däremot så matar jag fällorna för fullt och har haft 2 misslyckade besök i 2 olika fällor där locken inte gått ner som de skulle efter lite fix så är det nyladdat och någon extra lockjakt vill jag gärna hinna med innan den 15:de Vi får hoppas att det blir några på lock och i fällorna istället!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Mars 4, 201412 yr Fin utsikt iallafall!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Han kan bli vindpinad om inte kojan är tät i alla hörn.
Publicerat Mars 4, 201412 yr Han kan bli vindpinad om inte kojan är tät i alla hörn. Ja fy fan det lär kunna bli lite dragit vid den kojan
Publicerat Mars 4, 201412 yr Ja fy fan det lär kunna bli lite dragit vid den kojan Måste måla om kojan minst en gång om året pga av den kraftiga vinden som tar med salt från havet, färgen gillar inte salt. Men man sitter högt upp och har fri sikt över hela viken och när det är kallt under vintern blåser det nordanvind dvs bakom kojan och då har man inte ont av den Fryser jag kan jag gå till den andra åteln 1km bort eller till huset som ligger 100m ifrån
Publicerat Mars 4, 201412 yr Vi får hoppas att det blir några på lock och i fällorna istället!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Jag tog en locktur efter jobbet igår men skogen var föredömligt tom på räv där jag försökte!
Publicerat Mars 4, 201412 yr Ja fy fan det lär kunna bli lite dragit vid den kojan Ja, det måste bli väldigt dragit. Hur många dm isolering har han runt om i väggarna, tak o golv har han för att hålla kvar värmen?
Publicerat Mars 4, 201412 yr Måste måla om kojan minst en gång om året pga av den kraftiga vinden som tar med salt från havet, färgen gillar inte salt. Men man sitter högt upp och har fri sikt över hela viken och när det är kallt under vintern blåser det nordanvind dvs bakom kojan och då har man inte ont av den Fryser jag kan jag gå till den andra åteln 1km bort eller till huset som ligger 100m ifrån Det blir dyrt Anders om du ska måla om den en gång per år minst.
Publicerat Mars 4, 201412 yr Det blir dyrt Anders om du ska måla om den en gång per år minst. Det blir inte dyrt, det är redan dyrt, och nu har vi tre kojor som kommer behöva underhåll!
Publicerat Mars 4, 201412 yr Det blir inte dyrt, det är redan dyrt, och nu har vi tre kojor som kommer behöva underhåll! Hehe! Det beror ju på vad man har för kvalitet på färgen också.
Publicerat Mars 4, 201412 yr Hehe! Det beror ju på vad man har för kvalitet på färgen också. Har man sämre får man måla ännu oftare! Här vid havet finns det inget skydd från elementen, det blåser som fan och regnar på tvären och allt täcks med salt, skillnad från att stå i en frystorkad skog i norrland
Publicerat Mars 4, 201412 yr Har man sämre får man måla ännu oftare! Här vid havet finns det inget skydd från elementen, det blåser som fan och regnar på tvären och allt täcks med salt, skillnad från att stå i en frystorkad skog i norrland Ja, jag vet det! Nej, det finns inget som stoppar saltet. Det lägger sig över allt hos er. Haha! Ja, där kommer den att stå bra i den frystorkade Norrlandsskogen. Som tur är så får vi ju inget salt från Ishavet när nordanvinden ligger på.