Publicerat Januari 31, 201412 yr Jo det var nog rätt beslut för jag satt i möte hela dagen med potensiella kunder och då vill man varken vara rödögd eller sitta och gäspa Får se om det blir några lockrundor i helgen eller om man ska göra ett Workout pass med motorsågen i vindfällena istället, vågen för jakt tynger ju mer nu men sanningen är säkert ganska nära motorsågen
Publicerat Januari 31, 201412 yr Drar till gluggen strax för ett nattpass.. Skulle egentligen jagat älg imorgon bitti men det struntar jag i, får bli sov morgon istället
Publicerat Januari 31, 201412 yr Finns inte ett rävspår så långt ögat ser. Helt säker på att skabben och den sista tidens vargavinter har spöat stammen rejält. Trist när man skaffat en ny bössa för ändamålet.
Publicerat Januari 31, 201412 yr Finns inte ett rävspår så långt ögat ser. Helt säker på att skabben och den sista tidens vargavinter har spöat stammen rejält. Trist när man skaffat en ny bössa för ändamålet. Löpet börjar ju snart så du får sätta dig och lyssna lite så får du säkert höra var de kan vara. Även här har skabben varit stygg men det finns ändå räv i mängder vad det verkar som.. Än så länge så har jag haft 50% utan skabb denna säsong, åtminstone inte sämre än förra säsongen..
Publicerat Februari 1, 201412 yr Detta är en populär post. 22:40 ungefär sköt jag denna hanen som var på väg fram till åteln. Go natt!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 1, 201412 yr Författare Är de framme mer eller mindre på åteln när de löper? Eller är det ingen skillnad?
Publicerat Februari 1, 201412 yr Jag tycker nog åtlarna drar klart och avgjort mycket sämre, de tänker bara på att kopulera.. Passen där man höll koll över flera rävväxlar var avgjort hetare i löptider än åtlarna. Lyckas man skjuta en räv så är det alltid hett att bita sig fast en god stund till, inte sällan kommer fler på löpan. Har man skjutit en löptik så är det stensäkert.. men kan vara svår att veta, jag sitter alltid kvar även om man skjutit och väntar. Vill inte röja mej som blir följden av att tassa ut och kolla.
Publicerat Februari 1, 201412 yr Satt ute i sovsäcken mellan 22.30 och 01.45 igår. Skönt att det inte blåste så mycket! lockade några gånger med liten gummituta (mus?) och ibland svarar ju rovfåglar och ugglor på lock. Även igår var det ett jädra skrikande mot vägen ca 200 m bakom mig. Tänkte att det sitter nog en fågel på ledningsstolpen. efter ca 2 min ihärdigt skriande så blev jag nyfiken och ville kolla vad det var för fågel. Gick bak ock blev rätt förvånad när det stod en räv på vägen och skrek. Innan har jag bara hört skall typ tre snabba-tyst en stund-tre snabba--osv. Den här räven svarade helt klart på tutan men jag vet inte vad den trodde det var. Kändes som den var mer pilsk än hungrig. Undra vilket kön? Den höll på konstant så i 15 min med mindre förflyttningar på totalt ca 200 m innan den bestämde sig för att gå med vinden upp i skogen bort från mig. Ja-ja den finns ju kvar, hoppas bara snön gör det oxå. Grattis alla skyttar till rävarna! Spänd på hur det går med räven med stora spårstämplar Tjörnbon!
Publicerat Februari 1, 201412 yr Jag med! Jag har än så länge inte suttit av någon mer tid där, men det kommer förhoppningsvis snart. Hoppas bara som du säger att snön ligger kvar för det är regn som knackar på rutan för tillfället Idag har jag kört motorsåg och sitter nu med en Brooklyn Lager och myser så idag kan inte vilda hästar släpa ut mig
Publicerat Februari 2, 201412 yr Spanat av fem mil väg då det kommit nysnö. INTE ETT SPÅR! Känns rätt meningslöst att åka ut och locka nu. Det finns flera renkadaver efter vägen men inte ett färskt spår någonstans.
Publicerat Februari 2, 201412 yr Spanat av fem mil väg då det kommit nysnö. INTE ETT SPÅR! Känns rätt meningslöst att åka ut och locka nu. Det finns flera renkadaver efter vägen men inte ett färskt spår någonstans. Ojdå! Då har du nog haft värre skabb epedimi än vi här nere. Tråkigt! Du kanske borde snickra ihop en Tunnelfälla! Den har varit oslagbar på att hålla rent från skabbrävar och du kanske borde hålla dem kort om det vandrar in nytt blod!!? Dessutom så tror jag Grävlingarna kommer öka snabbt om du har lite räv och de går gärna in i tunnelfällor också.
Publicerat Februari 2, 201412 yr Varit på årsmöte i klubben i em/kväll, när jag kom hem vid sju hade det varit en räv på åteln, VARFÖR ÄR DEN INTE DÄR NÄR JAG ÄR HEMMA?
Publicerat Februari 2, 201412 yr Jag gjorde ett kortare försök på räven med stora tassar som stryker runt åteln som jag har liggande ute på en skogsmark. Väl påpälsad med M90s Vinterrock så bänkade jag mig ute på en bergklack 70m från åteln (inte samma som sist eftersom vinden har vänt). Efter en stund så hade ögonen vant sig så gott det gick, dock så hjälpte inte det särskilt mycket. Snön har smält bort till stor del så jag hade bara fläckar med snö att spana på! Efter en blick Västerut så skyndar jag till bilen och precis när jag hoppar in och startar så drar regnet igång. Färdigt för denna gång , bara att smita hem och sova ut inför nästa snötäcke (som förhoppningsvis inte dröjer allt för länge..).
Publicerat Februari 2, 201412 yr Jag gjorde som du Tjörnbon ett kort försök ikväll men kände mig otroligt omotiverad nu när snön har försvunnit till stora delar så det blir tidigt i säng ikväll och hoppas på mer snö snart.. Go natt
Publicerat Februari 3, 201412 yr Författare Väldigt lite spår på åteln nu när rävarna grog bort det mesta jag hade.. Men idag var det en rejäl påfyllning. Ett älghuvud och 10 mindre ben. La de mindre benen under huvudet och sen tog jag ett armeringsjärn geno huvude och slog ner det en halvmeter ner i backen. Så nu ska de fan inte dra bort det direkt:)
Publicerat Februari 3, 201412 yr Detta är en populär post. Sköt en ung räv en skabbis var hårlös från bakben o ut mot svantoppen har tyvär gått o plågats ett tag,,, Sköts 02.20
Publicerat Februari 4, 201412 yr Författare Sköt en ung räv en skabbis var hårlös från bakben o ut mot svantoppen har tyvär gått o plågats ett tag,,, Sköts 02.20 34 066 (Kopia).JPG Grattis och bra jobbat!
Publicerat Februari 4, 201412 yr Bra gjort ! Bort med dem så smittan inte sprids för mycket under löpet.
Publicerat Februari 4, 201412 yr Snyggt, skjut dom och exportera skrotten till vargaland, blir tillskott till älgköttet.
Publicerat Februari 5, 201412 yr Detta är en populär post. I morse 04:55 fick jag skjuta en fin räv hanne på 6,8 kg.