Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Haha! så dåligt som det gick idag har det aldrig gått. Fick inge flyt, missade lätta tog svåra och tvärt om.

Men två av de andra lyckades bättre. Thomas kom 2a och Magnus 5a.

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Haha! så dåligt som det gick idag har det aldrig gått. Fick inge flyt, missade lätta tog svåra och tvärt om.

Men två av de andra lyckades bättre. Thomas kom 2a och Magnus 5a.

aaaaah inget medhåll från er i särskjutningen alltså ;-) Han är tuff Thomas, skjuter alltid bra.
Publicerat

Hehe, vi förstod att det var kört redan när det var trappduva :)

Hela familjen på pallen! Häftigt och bra gjort! :)

Publicerat
  • Författare

Vi bugar oss. Trapduvor är ingen favorit hos mej heller men en sak säger jag.

Måtte djävulen ta alla rabbitduvor!!!!! Får mental spärr när dom ska beskjutas :-(

Publicerat

Ja, den var inte Ok! Sen att den fick iväg 1 duva av 5 gjorde inte skottet lättare.

Jag tyckte banan var OK, det trista är när man går två och kommer bakom 8personer som tvunget ska vänta in alla trots att nästa stationer är tomma.

Publicerat

Måtte djävulen ta alla rabbitduvor!!!!! Får mental spärr när dom ska beskjutas :-(

AMEN!!! Kan inte fatta varför det går så in i bengen mycket lättare när de där jävla fnattarna andas och har päls  :wallbash:

Publicerat

Grattis Ken1. Kul med ansikten på folk.

Publicerat
  • Författare

Jättefin bana. Ser fram mot LL-test 2.

Kompisgäng får man nog räkna med, det är ju trots allt lite det som Jägarduvan går ut på, att utmana dina jaktkompisar och att vinna rätten att tråka dom (tills nästa tävling)

Publicerat
  • Författare

Grattis Ken1. Kul med ansikten på folk.

Kul att ses. Hade ingen aning om att du skulle vara funktionär.
Publicerat

Inte jag heller ;). Vi jagar hos Jonte som hade stationen egentligen så när han ville skjuta tog vi över. Man är ju inte så van vid sådant så tiden för dösnack försvinner liksom. Snyggt skjutet av er alla. Kul med föryngring i skyttekåren också.

Publicerat

Jättefin bana. Ser fram mot LL-test 2.

Kompisgäng får man nog räkna med, det är ju trots allt lite det som Jägarduvan går ut på, att utmana dina jaktkompisar och att vinna rätten att tråka dom (tills nästa tävling)

Absolut, men första man behöver inte vänta till sista skjutit. De flesta är just där för att det är trevligt och roligt, så även jag.

Publicerat
  • Författare

Absolut, men första man behöver inte vänta till sista skjutit. De flesta är just där för att det är trevligt och roligt, så även jag.

sant man åker ju inte dit för att köa :-)
Publicerat

10maj är det DM i C. sporting i nordanlund. Bara 10anmälda. Ska du dit?

Publicerat
  • Författare

Blir nog Tveta med son och fru.

Publicerat
  • Författare

Hur blev placeringen då ?

Publicerat

Igår delad 2a i b-klass, 10 tot (3a jun) och idag 1a i b-klass, 8 tot (2a jun). Riktigt fina compak-banor. Värt att notera att Martin Andersson som jag åker ihop med har skjutit 99-96, helt sjukt bra!

Publicerat
  • Författare

Grymt bra skjutet båda två.

Hälsa Martin från mej :-)

Publicerat

Tycker också att rabbitarna är rätt trista. Märker att jag inte fokuserar på dem för att jag ogillar dem och då bommar jag oftast. Dock har jag märkt att rabbitar ofta går sönder för minsta lilla så det viktiga är att man får iväg en smäll och har man tur så går skiten i sönder :biggrin:

Känner lite för rabbitarna som för höger till vänstergående chondel-duvor. Tror den riktningen är min svaga sida för där har jag ibland svårt och jag gissar att det är min syn som ställer till det för mig där. Nöter man på så lossnar det. Märkte att om jag klev fram lite på duvan innan jag kramade av så fick jag dem oftare...

Grattis förresten! En seger är alltid en seger oavsett om man tappat en rabbit eller två :happy:

/M

Publicerat

Okunniga hedningar, jag tycker rabbit är skitkul! :) En Sporting-layout är inte komplett utan minst en kaninkastare. :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Låter som det inte var helt lätt......Kul att det kom lite folk, skapligt styva skyttar i toppen!

Vi var i vid Kvarn i Borensberg, sköt 23/25 första varvet och ett idiotvarv........ryckte up mig och sköt en 21:a med 3 bom av 4 på en stn.......

alla 23:or fick skjuta isär sig om 4-5:e plats, sköt tokdåligt i särskjutningen och blev sist av 23:orna........gonatt!!

Publicerat
  • Författare

Lätt är den inte men inte oskjutbar. Har inga långhåll men ganska snabb och teknisk.