Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Lite över 300 startande i Strängnäs idag bra tävling tycker jag. Tjafset om vilka som ska skjuta i elit och inte fort går. Kan bara konstatera att det nog blev fel när JF försökte tänka.

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Trosa idag.

Som vanligt en riktigt bra sporting och trevligt folk.

Grattis till Anders. L. 24 ensam vinnare på 24 träff.

Publicerat

Sköt Scana-duvan i Björneborg idag, funkade inte alls för mig blev nog 18/24 som bäst. Å andra sidan van de på 22 så helt lätt var det inte. Inget fel på själva duvorna, men lite hårdkn****t var det allt.

Publicerat

Är det några priser för 1an eller det är bara för nöjes skull? :)

Publicerat

Det är pengapriser i jägarduvan, likaså var det det i Scana duvan, det är det vanliga. Sen beror det på lie hur många startande det är som får pris, men det skiljer från klubb till klubb.

Publicerat

Hur mycket rör de sig om i pris pengar?

Publicerat
  • Författare

Ca 250 starter i öppna klassen igår. Jag kom 4a och fick 1100pistoler. Men det varierar mycket mellan tävlingarna.

Publicerat

Ok :) finns det något samlat ställe där man kan hitta alla tävlingar som gårdar stapeln o sverige om någon vet ?

Publicerat

www.lerduvor.com dock är det nästan enbart större tävlingar som kräver skyttekort

• 2 weeks later...
Publicerat

Tack! Får se vad man ställer upp på när jag fått hem bössan!

Skickat från min iPad med Tapatalk

Publicerat

På lördag 25/4 är det dags för landslagstest 1 i engelsk sporting vid Munkhyttans banor i Lindesberg. Vilka kommer?

Publicerat

Jag kommer!

Publicerat
  • Författare

Mej slipper ni inte :-)

Publicerat
  • Författare

Men varför ser jag er inte anmälda för söndagens event????

Publicerat

Lerduvestig på hemmaplan ;)

Publicerat

Har ju inte skjutit nån Mälarcup i år, men antar att det går att skjuta utom tävlan?

Publicerat
  • Författare

Har ju inte skjutit nån Mälarcup i år, men antar att det går att skjuta utom tävlan?

Det är ju en Gs cup också. Inga fler undanflykter. :-)
Publicerat

Aha, det visste jag inte!

Publicerat

Hej alla,

dags för årets jaktstig på Myttinge,Värmdö.

Traditionel jaktstig med 7 stationer+teori ,ammo cal.12 samt cal. 20 finns vid varje station.

Mer info finns på www.wsnjvk.se

VÄLKOMNA 

Mvh Moose

Publicerat

Någon som vet adressen till götene sportskyttebana??

Publicerat

Jajjemän,,Den ligger precis intill chefens skog. Du kör rakt fram vid den numera nerblåsta tallen.

Om du hittar till Kjells vapen från E20 är det inte så svårt. Strunta i att svänga in till Vapenaffären, kör vidare mot Timmersdala istället. kör förbi Holmestads kyrka. När åkrarna tar slut, kolla efter brukshundsklubben skylt åt vänster (är väl nån km innan skylten kommer). följ skyltningen men kör rakt fram vid den omtalade tallen. OCH GE FAN I ATT SKJUTA I TRÄDEN :smile:

Publicerat

Ha ha tackar skall försöka bomma träden[emoji13]

Publicerat

Yeeeeeey!!!!!!!!