Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Jupp, jag gillar idén med sektorn, 

men det finns inget i reglementet som anger att man inte kan ställa ut en kastare säg 40 meter utanför "boxen" att man får se duvan under låååååång tid innan man ens kan skjuta den, det är ett svårighetsmoment i sig, att våga vänta, att då antingen få den som en ren "dropper" eller på linje.

Compact är inbjudande på det sättet att det går fort, folk, läs jägare känner igen sig, skeetbanan har de varit på, om än inte så ofta, det är ett av skälen till varför jag anser att man kan hålla nere farten på duvorna, generellt sätt, att man sedan har någon som är rappare är bara bra, tempoväxlingen kostar bommar. 

/Christian 

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Hur det kommer sig vet jag inte riktigt men när jag läst resultatlistan så blev jag sjukt sugen på att bomma lerduvor :happy:  Mörrum (gissar att det är Stengrepen) har jag hört skall vara trevlig, så den siktar jag preliminärt att skjuta och eftersom jag inte testat Ystad ligger den också bra till. Kul med många bekanta namn i resultatlistorna.

Ser lovande ut för min del dessutom, inte många som kämpar om jumboplatsen i jägarklassen :thumbsup:

/M

Publicerat

Kul!

Det där med hållen är svårt. Lite mer uppstyrt i compakt i och med sektorn. Personligen tycker jag att man ska vara försiktig med att dra ut hållen. Lite tveeggat. Kan skrämma bort en del skyttar, tror jag. Ser hellre att compakten hålls relativt enkel. Vi har fitasc och engelsk sporting där vi kan tillfredsställa vårt begär av långa håll! Jag kan också tycka det är kul att skjuta duvor på långa håll, men samtidigt så ställer compakten mer krav på ens teknik vilket är en helt annan tjusning.

en duva på 30-35m kan se extremt långt bort  beroente på omgivningen, men den är ju fortfarande inom " hagelhåll"      för nära håll skapar en tro på att man kan kuta runt och jaga m skeet skeet  elr IC IC  och klara 

allt inom 35m.

/ P

Publicerat

Ok- annars trodde jag nog att det var som så att de flesta av oss förstår skillnaden mellan att krossa duvor och att fälla vilt, inte bara i frågan om hagel, laddning och choke utan det att vilt kommer aldrig att hålla linjer på samma sätt som duvor.

Men jag har nog missat något. /Christian

Publicerat

Kul att det är lite verksamhet på vinterhalvåret! Nästa söndag börjar Mälarcupen i engelsk sporting med 100 duvor hos Gyttorp SSK, Munkhyttan,Lindesberg.

Äntligen får man raska iväg några smällar igen!

Publicerat
  • Författare

The Smedbergs kommer :-)

Publicerat

Såklart! Flyger fåglar? Sover Dolly på rygg? Förväntade mig inget annat!

Publicerat

Hahah frippe!

Även en annan ämnar att titta förbi den 13e

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Den 13onde får jag nya klubbkollegor, hoppas man platsar....... :-)

Publicerat

Ok- annars trodde jag nog att det var som så att de flesta av oss förstår skillnaden mellan att krossa duvor och att fälla vilt, inte bara i frågan om hagel, laddning och choke utan det att vilt kommer aldrig att hålla linjer på samma sätt som duvor.

Men jag har nog missat något. /Christian

Beror på om man krossar duvor på basis av ett tävlingsmoment , avstånds-illusionen finns även på levande vilt.

" lasermätaren är min bäste vän numera"

/P

Publicerat
  • Författare

Vilket pucko jag är.............

Martin daskade till 96 duvor.

Publicerat

Lite småkyligt i Lindesberg idag, men inte så farligt som jag trodde. Grattis Kenneth! Själv började jag hyggligt på första 50 duvorna , men tappade på andra varvet.......men skönt att lufta bössan igen, var ett tag sen.....

Publicerat

Härligt att höra att det finns dem som håller hagelskyttet igång  :thumbsup:  :thumbsup:

/ P

Publicerat

Härligt att höra att det finns dem som håller hagelskyttet igång  :thumbsup:  :thumbsup:

/ P

Och det är bara lerduveskyttarna?  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Och det är bara lerduveskyttarna?  :biggrin:  :biggrin:

Du räknas inte då du  har hagel-damp-diagnos  :biggrin:  :yes:   Hur du hinner upprätta lag och ordning mellan allt flängande hit och dit för att decimera allsköns flygfän äro för mig en gåta  :tongue:

/ P

Publicerat

Nåja, åter till ämnet, FN K-man stort, stort grattis till vinsten i särskjutningen, det är sådant som gör mig glad... /Christian 

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket C, också blev man uppgraderad till en sån där AA- skytt :-)

Publicerat

YES!! Då slipper man tampas med dig då....... :thumbsup:  :tongue: . Skämt åsido, kul, bra debut i nya klubben! Ska göra mitt bästa för att följa med upp i klassningssystemet!

Publicerat

Präxis, fett grattis!!! 

Mitt rätt ludna minne säger mej att de gånger du relaterat till olika särskjutningar här på forumet så har det gått mindre bra.. denna gång gick det typ bäst, kul!!

• 2 weeks later...
Publicerat

Lyavale? Annars är väl Gamebore typ nästan störst.. varför inte köra vidare med dem?

Edit: Otroligt spännade förövrigt, ska bli kul att läsa om!!

Publicerat
  • Författare

Sköt Express när jag va där sist, men vi får se vad som erbjuds. Har planerat lite grann och tänkte susanne ska få värma upp lite på west London. Om jag inte minns helt fel har dom ett ganska bra utbud av ammo. Planen är att hitta en patron som håller ungefär samma hastighet som vi är vana med och är behaglig att skjuta med.

Publicerat

Hittar du ngt kul så ska en puppa ned i min påse  :cool:

Publicerat

White Gold torde väl gå att bomma med ungefär lika ofta som de blåa.